Gå til innhold

Varm prosessor og HK?

Lonestarr

Anbefalte innlegg

Idle ligger prosessoren min (Q6600) på ca. 39-42 grader. Under load, altså rett etter jeg har spilt et spill ligger den ofte på 45-48 grader.. er ikke dette litt varmt?

Samme gjelder for HK (ASUS P5K). idle: 39-41 grader. rett etter jeg har spilt: 45-46 grader.. synes dette er litt varmt :hmm:

Jeg bruker forresten PC probe 2 til å måle temp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er spesielt varmt, nå ligger min Q6600 fremdeles på et postkontor et eller annet sted, så jeg har ingen egen erfaring med deb CPU'en. Jeg har derimot sett flere her på forumet med lignende eller høyere temperaturer.

Du må huske at det faktisk er fire kjerner på den cpu'en og den vil derfor bli en god del varmere enn en dual eller singlecore cpu.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er spesielt varmt, nå ligger min Q6600 fremdeles på et postkontor et eller annet sted, så jeg har ingen egen erfaring med deb CPU'en. Jeg har derimot sett flere her på forumet med lignende eller høyere temperaturer.

Du må huske at det faktisk er fire kjerner på den cpu'en og den vil derfor bli en god del varmere enn en dual eller singlecore cpu.

9442877[/snapback]

Det er vel strengt tatt "bare" 2 fysiske kjerner i en Q6600. PCen din skrur seg av om temperaturen blir for høy. No worries!

Lenke til kommentar

Haha jeg har monitorert grafikkkortprosessoren min nå for første gang, og under spilling ligger den på ca 85C! og maks temp gikk helt opp til 91C! Selv med så høy temperatur har det holdt seg, og jeg har spillt over et halvt år med dette kortet (Asus 7950gt). Prosessortemperatur på +-50 er helt greit, den skal nok klare helt opp til 60C-70C uten at det er fare. Dette er også temperaturer den skal klare konstant, i årevis. Så om du ligger under dette er du helt trygg.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...