Gå til innhold

BK: Landskap fra Sogn og Fjordane

Anew

Anbefalte innlegg

Jeg er en sucker for litt low-key landskapsbilder. Det ser ikke ut til å være så mange andre som meg, men jeg prøver meg like vel med dette landskapet, knipset fra (for meg) utrolig eksotiske Leikanger i ettermidag:

B/W:

192457393-L.jpg

"Farger" (noen få... :)) :

192457436-L.jpg

(Bygda på bildet, i den grad den er mulig å se, tror jeg heter Feios...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

50/50 s/h og farger, altså... :)

Takk for kritikk, folkens. Jeg heller nok litt mot fargeversjonen selv, nettopp av den grunnen Tom nevnte. Jeg trakk jo bevisst s/h-versjonen litt langt (skal det være, så skal det være... :)), men samtidig er jeg ute etter å gjøre noe på grensen til abstrakt - litt inspirert av Tom Sandberg (uten sammenligning forøvrig!). Det lykkes sikkert ikke helt - lurer på om jeg må prøve et annet, mer kvadratisk format, og kanskje rufse det til litt...

Noe á la dette (veldig rask edit i Picasa):

192489895-M.jpg

Lenke til kommentar

Nettopp det jeg ønsket å oppnå, Tom! :thumbup:

Forresten Aak1: Jeg er udugelig som bidragsyter i bildekritikken, men jeg har fulgt med på Cropland-serien din, og har virkelig satt pris på den, selv om utsnittet i Cropland 4 ikke er helt etter min smak - syns ikke du skulle ha kuttet akset i bunnen.

Lenke til kommentar
Nettopp det jeg ønsket å oppnå, Tom! :thumbup:

Forresten Aak1: Jeg er udugelig som bidragsyter i bildekritikken, men jeg har fulgt med på Cropland-serien din, og har virkelig satt pris på den, selv om utsnittet i Cropland 4 ikke er helt etter min smak - syns ikke du skulle ha kuttet akset i bunnen.

9443366[/snapback]

Hehe, takk for det. Og du har rett i det med Cropland 4. Også mange andre som har sakt det samme. :)

Lenke til kommentar

Har også selv stor sans for slike bilder som dette Anew, og for min del er det uten tvil s/h versjonen som faller mest i smak. Den ucroppede.

Selv om forgrunnen er tom for objekt leder likevel lyset - som er innrammet av de tunge hjørnene- blikket rett mot den flotte bakgrunnen.

Et godt eksempel på at fotovær ikke er det samme som blå himmel og slikemykt kveldslys.

Bra!

Lenke til kommentar

Jeg stemmer helt klart for B/W-versjonen i det første innlegget ditt, men så er jeg jo litt svak for B/W da. Utrolig bra lys på himmelen!

Fargebildet er også helt OK, men mangler litt av det "profesjonelle" preget B/W'en har (noe som i og for seg ikke er nødvendig).

Lenke til kommentar

Jeg liker absolutt det foerste sort hvitt bildet best! Jeg synes til og med du kunne hatt enda mer sort i bunn. Fra der det er ett lite brudd i refleksjonen og ned kunne du ha gjort det helt sort.

Digger bildet og maa nok ut en dag aa se etter motiver som kan brukes til low key.

Lenke til kommentar
Jeg synes til og med du kunne hatt enda mer sort i bunn. Fra der det er ett lite brudd i refleksjonen og ned kunne du ha gjort det helt sort.

9448081[/snapback]

Ganske enig i det - kanskje ikke helt så langt opp som du foreslår, men like vel... Godt innspill! :thumbup:

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...