sindrejibb Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hei! Har hatt en Fujitsu Siemens-PC i sikkert en 4-5 år nå. Men den har begynt å bli litt rar. Og det blir bare værre og værre. Når jeg slår på PCen kommer den til der det står "Fujitsu Siemens", så booter den ikke videre. Tenkte kanskje strømforsyninga begynner å bli gåen eller noe, men vet ikke. Noen som har noe anelse om hva det kan være? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det kan være alt mulig som er feil. Alt fra en bagatell til mer alvorlige feil. Avgir pcen noen form for pipelyder eller andre feil? Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Står det ikke noe form for feilmelding, får du deg inn på bios? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Står ingen form for feilmelding. Henger seg opp på "Fujitsu Siemens", der det står press "Tab" to ditt og datt. Og der står den og går ikke videre. Så må jeg holde inn på-knappen for å slå den av, prøver igjen. Noen ganger går den videre på andre forsøk, andre ganger må jeg kanskje prøve seks ganger før den går videre. Når den har kommet forbi der den stopper opp, går alt som normalt. sesteen: PCen avgir ingen form for pipelyd eller andre feil. Nessi: Er det viktig å sjekke om jeg kommer inn på bios? Tror faktisk at når den henger seg opp, kan jeg ikke trykke på noe for å komme inn på BIOS. Når den går som vanlig derimot kan jeg vel komme meg inn på BIOS. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Nå må jeg ha hjelp. Jeg prøvde nettopp å slå den på sikkert 10 ganger, men får den ikke på. Går sikkert til slutt, men jeg gidder ikke å gjøre det 20 ganger til! Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Standard feilsøking med "No Post / No Power" 1.: Trekk u strøm. 2.: Stripp ALT maskinvare vekk fra hovedkortet forutenom CPU. 3.: Start med og sette inn en ting a gangen, koble på strøm, start maskinen, og se om den booter, funker det så slår du av maskinen, trekker ut strøm, setter inn neste del og gjentar prosessen. 4.: Start med minne og harddisk når du skal sette inn delene, mistenker du minne kan du kjøre en X-test. DVS om systemet ikke er RAMBUS basert, ta ut minnesbrikkene og test en brikke i alle slotter, så gjentar du prosessen med de andre brikkene, har du RAMBUS system med passthrew brikker, så bytter du bare plass passthrew og minnes brikkene (RAMBUS må kjøre 2 brikker av samme størrelse i paritet. 5.: Finn syndern, kontakt FSC teknisk support (Elkjøp?) husk, 5 års reklamasjons rett, den må DU nevne, forhandler/utsalgs sted er ikke forpliktet og informere deg om dette og kommer høyst sannsynlig til og nekte service om du ikke nevner dette. Er systemet over 5. år, be dem alikevel prøve og kjøre en reklamasjon mot FSC, det kan hjelpe, hvem vet, kanskje FSC er i det gavmilde hjørnet. 6.: Lykke til og god helg. Endret 8. september 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Nei, har ikke tenkt å gjøre noe inni PCen. Men kan det være hardware-feil da, når den starter opp innimellom? Til slutt så kommer du igjennom og da funker alt som det skal. Var derfor jeg mistenkte strømforsyninga her. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Bump! Nå trenger jeg hjelp. Prøve før idag og måtte sikkert prøve 10 ganger før jeg ga opp. Prøvde litt senere igjen og da kom jeg videre på 2. forsøk. Og et til spm.: Det er Windows Xp Home Edition på denne PCen. Har oppgradert til SP2, men der jeg logger inn står det fortsatt "home edition" i en sånn rute. Er også vant til at det blir en sånn blå bakgrunn, der alle brukerne står med et bilde. Nå er jeg nødt til å skrive inn navnet på brukeren som skal inn. Noen som vet hvorfor det er slik? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 BUMP! Lenke til kommentar
fearhan Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) instilling i Xp: forrandre hvordan brukere logger seg på. kontrollpanel -> brukerkontoer -> endre hvordan brukere logger seg på Så får du tilbake bilde av hver bruker osv. Fearhan Endret 9. september 2007 av fearhan Lenke til kommentar
petnor Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg har hatt det samme feil som deg. (jeg ar også fujitsu siemens) Du kan ha ver får mye på internet uten sikkerhet, det betyr at dataen din har fått får mye virus. kaput! Det du trenger er en systemgjenoppretting CD som du kan få kjøpt på en elektro butikk. Det er ganske enkelt å gjenopprette dataen. ALT PÅ DATAEN DIN VILL BLI SLETTET untatt D hardisken. (systemgjenoppretting CD kan være litt dyr ) runt 900 kr eller mer. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Har nettopp formatert den. Problemet var der både før og etter formateringen, men er kommet oftere og værre nå. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Takk fearhan, det er der jeg gjør det. Men jeg får en feilmelding om at et program eller noe har slått av denne funksjonen eller hva det står. Så jeg får ikke gjort noe innpå der. Og jeg har jo bare Firefox, Thunderbird, NOD32 og selvfølgelig Windows XP med SP2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå