NoTrace Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Heisann. Lurte på hvor mye varme plexi glass tåler? Har funnet et slags klistremerke-ark som jeg tenkte å bruke til Window Etches, men dette måtte man bruke strykejern på. Kommer plexien til å smelte? Lurer også på om noen vet om noen andre former for "klistremerke-ark", som ikke trenger dette... Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Microplex har et lite utvalg av klistrelapper som er beregnet på PC-kabinetter. Ellers mener jeg å huske at plexi smelter på litt over hundre grader, og du vil ikke prøve å bruke strykejernet på det. Iallfall ikke mange sekundene. ENDRET: Plexi smelter på 115.5 °C. Mulig det er andre typer acryl som har litt høyere smeltepunkt ... ENDRET III: Jeg veit ikke hvor varmt et slikt strykejern blir, men lexan (en annen type acryl, har et smeltepunkt på omtrent 200 °C. Dersom strykejernet ikke kommer i direkte kontakt med plata, men bare med strykejernet kan det kanskje fungere ... Goscinny Endret 10. september 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Jeg skrev en guide om acryl generelt for en god stund siden. Du får ta å søke så popper det sikkert opp noe. Vet alt av temperaturer var nevnt der. Edit: Fant den https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=630094 Endret 10. september 2007 av Klekkus Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Takk, begge to. Får vel finne ut hvor varmt strykehjernet blir da. Ellers får jeg finne en annen løsning Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg veit ikke hvor varmt et slikt strykejern blir, men lexan (en annen type acryl, har et smeltepunkt på omtrent 200 °C. Dersom strykejernet ikke kommer i direkte kontakt med plata, men bare med strykejernet kan det kanskje fungere ... Goscinny 9464298[/snapback] Sist jeg sjekket var ikke lexan laget av acryl. Det er laget av Polycarbonat Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Godt du retter på meg, selv om det ikke har noen særlig betydning for trådstarter (om han/hun ikke er kjemisk interessert, da). Likevel - rett skal være rett. Jeg skal ikke skryte på meg noen særlig strykejernskilz, men på denne siden (som forøvrig kan komme godt med når en flytter hjemmefra) virker det som om en kan stille strykejernet på temperaturer ned mot 100 grader Celcius. Jeg antar at dette varierer litt fra jern til jern, men det burde ikke være helt umulig at dette med strykemerker kan virke. En annen ting er om det vil få feste, men det skader jo ikke å teste. I tøy vil det kanskje kunne få feste i den ganske så ugjenve overflaten, men overflaten på en plexiplate er jo ganske flat. Kanskje det vil hjelpe å pusse forsiktig med relativt grovt papir dersom det ikke får feste. Pass på å bare pusse der merket skal være, da, isåfall Goscinny Endret 11. september 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Vel så lenge noen får noe ut av kommentaren min så er det godt nok for meg egentlig Hmm... Kjekt å vite, har enda ikke helt mestret strykehjernet^^ Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Det finnes windows etches som du bare dypper i vann, for å aktivere et sterkt lim. Husker dog ikke hvem som selger disse. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Har funnet et sted der jeg får 15x20cm sandblåst klistremerke til 84kr, som er spesielt rettet til bruk på glass/plast. Endret 26. september 2007 av Eksentron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå