Korpmettaren Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 I alle år har man hørt at hvis man drikker varm melk med honning så blir man fortere frisk fra forkjørelse mm. Stemmer dette? Har selv aldri lagt merke til at dette er sant, så har mine tvil. Men de 'gamle' står jo på sitt. Noen som vet? Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Sukker gjør vel virus og sånt verre? ..eller var det bakterier? ..uansett, drikk vann! Endret 6. september 2007 av EverythingApe Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det smaker jo fortreffelig Lenke til kommentar
Creowks Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 "Kurerer" nok ikke forkjølelse, men det løser opp tett nese osv Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det er små mengder antibiotika i honning som kan ha en effekt på sykdommer forårsaket av bakterier. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Så det kan hjelper noe altså. Antibiotika i honning? visste jeg ikke. Da får man vel bare fortsette med varm melk og honning da. takker. Trodde det bare var en myte. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Myter har som regen en liten forrankring i virkeligheten Lenke til kommentar
pian Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hva med te med honning, det smaker også greit og inneholder enda flere stoffer. Melk + forkjølelse er en ganske dårlig blanding da det lager mer slim i halsen... Forkjølelse er forøvrig et virus og ikke bakterie, så antibiotika hjelper ikke akkurat der Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Heit saft med eindel rosiner i er godt og hjelper Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 lager mer slim i halsen... 9447932[/snapback] Er det jeg har stusset på. De sier det hjelper mot halsen, men lager jo bare mer slim og hoster mer. Honning i vann? fungerer virkelig det? Har jeg aldri hørt noen som bruker det, men høres ikke dumt ut.. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Iom at det er honningen i seg selv som skal hjelpe, ikke melken så.. Hvorfor ikke? Prøv det ut! Kansje du kommer til å revulosjonere kjerringrådene ^ Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Pleier å varme melk og røre litt over ei teskje honning når jeg merker antydninger til forkjølelse. Foretrekker helst at melken ikke er varmere enn 50 grader, og bruker skummetmelk. Merker iallefall at det virker bra for halsen, den blir ikke så lett sår. Honning inneholder sammen med omkring 30 mineraler også en god del enzymer. Enzymene sies å bl.a. lette fordøyelsen og hjelpe sår å gro. I tillegg er det jo veldig godt! Særlig om en får den fersk fra en lokal birøkter Å drikke varm melk med honning og holde seg varm og tørr på føttene er nok mine tips! Endret 7. september 2007 av kjaks Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Honning er meget bra, men ikke varm den for mye opp. Les denne: http://www.nysgjerrigper.no/Artikler/1050333021.94 Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Hjelper når jeg har vondt i halsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå