lovholt Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Har kjøpt nytt hovedkort (Asus P5K) og sliter med å få opp IDE-harddiskene mine. Har 2 SATA disker i tillegg. Jeg har tenkt å overføre data fra IDE-diskene til den ene SATA disken, men klarer ikke få opp de to IDE-harddiskene. Noen tips? Endret 6. september 2007 av lovholt Lenke til kommentar
Dirk_Pitt Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Har kjøpt nytt hovedkort (Asus P5K) og sliter med å få opp IDE-harddiskene mine. Har 2 SATA disker i tillegg. Jeg har tenkt å overføre data fra IDE-diskene til den ene SATA disken, men klarer ikke få opp de to IDE-harddiskene. Noen tips? 9442348[/snapback] Finner du alle diskene i BIOS ? Lenke til kommentar
lovholt Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Det har jeg ikke sjekket. Men jeg får de ikke opp i windows (disk management) Lenke til kommentar
Caze Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Sjekk at du har riktige jumper-settings på IDE-diskene. Hvis de står på samme kabel, må en være master og den andre være slave. Står de på hver sin kabel, kan du sette begge til master. Hvis du har f.eks. en DVD-ROM på samme kabel som en av harddiskene, setter du DVD-ROM'en som slave. Sjekk i BIOS (trykk DEL, eller F1 eller F12 - avhenggig av hva slags hovedkort du har) og se om diskene vises der. Lenke til kommentar
lovholt Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Ok. Takker. Hvis ikke dette funker, kan jeg da bruke en slik en (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=317922) for å få hentet ut data? Skal ikke bruke diskene senere. Sjekk at du har riktige jumper-settings på IDE-diskene. Hvis de står på samme kabel, må en være master og den andre være slave. Står de på hver sin kabel, kan du sette begge til master. Hvis du har f.eks. en DVD-ROM på samme kabel som en av harddiskene, setter du DVD-ROM'en som slave. Sjekk i BIOS (trykk DEL, eller F1 eller F12 - avhenggig av hva slags hovedkort du har) og se om diskene vises der. 9444127[/snapback] Lenke til kommentar
Caze Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Jo, den USB-konverteren er jo også en siste utvei Lenke til kommentar
hegvold Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Det kan hen at du må lage en diger partisdjon av hele disken. Gå på kontrolpanele - Administrative verktøy - Datamaskinbehandling - diskbehandlinger. Lenke til kommentar
lovholt Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Fikk låne en adapter (SATA -> IDE) som gjorde at jeg fikk opp disken via SATA-kontrolleren, så jeg fikset det på den måten. Men takk for tips. Det kan hen at du må lage en diger partisdjon av hele disken.Gå på kontrolpanele - Administrative verktøy - Datamaskinbehandling - diskbehandlinger. 9446198[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå