Loke_h Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Jeg sjekka 680i-overklokkings-manualen min. tRC var for lav, som den også virket på meg. Rart det, om alt står på Auto, men det er et eller annet som ikke stemmer her. Funnet flere nyere BIOS, ingen står beta på, men kanskje Asus Update som roter hos deg. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Rettelse ny feil følger. Endre tRC til 20, hvis du har tRAS på 15 og tRP på 5. Prøv det. 9446904[/snapback] Satte minnet til Linked og Volt på Auto. Skal jeg nå gå i Bios og forandre på det du skrev over? PS: Har i 3 brikker nå Skjermbilde: Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Følg guiden til SNIPPSAT. Det er like greit å gjøre dette fra grunnen av. Et eller annet som ikke stemmer her, så du bør sjekke alt. Prøv å oppdatere BIOS først, som jeg har sagt før. Ifølge 680i-manualen skal tRC være på 20 med de timingene. Endret 7. september 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Ja, det er greit. Kjører igan med en gang. Takk for hjelp SNIPPSAT og Loke_h Håper det ordner seg. Kommer tilbake med melding hvordan det gikk Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 (endret) BUMP. Ser at OCZ har en bios de har moddet for dette problemet. Kan det være noe? Finner det seff ikke i farta GRRR EDIT: Sto i SNIPPSAT sitt innlegg Har det litt for travelt, oppdager jeg Endret 7. september 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Flasha bios til 1305 BETA. Skal jeg prøve å sette inn den 4de minnepinnen nå, eller vente til jeg har gått gjennom SNIPPSAT sin minneguide? EDIT: Jeg tester det Endret 7. september 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Du kan jo prøve går det ikke,så følger du guiden. Har du husket patch. 1305 er grei. Går det ikke for du prøve ocz sin bios. Bruk nå hvertfall memtest86+. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Har du prøvd de siste BIOS-ene (beta)? Med 2 minnebrikker under oppdatering, for å hindre kræsj. Forøvrig rapporteres det om en del bugs i 1305. Men det er mest i forbindelse med overklokking. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Du kan jo prøve går det ikke,så følger du guiden. Har du husket patch. 1305 er grei. Går det ikke for du prøve ocz sin bios. Bruk nå hvertfall memtest86+. 9447196[/snapback] Nei, det funka ikke. Byttet litt om på brikkene også, men no luck. Er ikke kortet som det er noe galt med ihvertfall, såvidt jeg forstår. Ahh....fant den fila nå Endret 7. september 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Det står faktisk ikke beta på 1305 i alle tilfeller. Kanskje den ikke er beta likevel. 1305 1303 OCZ mod 1301: 1301 leif korrigert. Prøver igjen, link-feil. Endret 7. september 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Mulig det Loke. jeg lasta ned fra Asus, og der stod det BETA, men funker nå bra hittil. Må restarte etter install av den fila. Tester i samme farta med alle minnebrikkene i maskinen Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Fikk ikke linkene til å fungere. Går du inn på latest eller BIOS history står det beta, ikke hvis du går inn på BIOS direkte. BIOS Fungerer linken nå? Endret 7. september 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Ja, linken funka. Installerte KB 929777, restarta of alt var bra med 3 brikker. Slo av maskin, install 4de brikken, restarta..... Først ingenting...ikke en lyd eller noe. Restarta på nytt...feil med Vista, swett inn plate BLABLABLA. Røska ut brikken, starta på nytt...Voila. Alt i orden, men fremdeles bare 3 minnebrikker i maskinen GRRR Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Så memtest fungerer med 4 brikker? Den Vista-patchen fungerer ikke for alle. Hvis memtest86 er stabil med 4 brikker, vet vi at problemet nå er Vista. Endret 7. september 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Får ikke opp bios engang med 4 brikker. Kun med 1-2 eller 3, uansett hvor eller hvilke jeg prøver. Helt sprøtt. Noen ganger (med 4 brikker)hopper maskinen over bios, selv om jeg holder nede Del, og da får jeg opp at det er noe feil med OS. Har lasta ned den bios`en fra OCZ, men samme greiene skjer igjen. Helt ubegripelig dette her Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 BUMP Setter i Vista-platen og ser om den finner noe feil da. Vet ikke hva jeg ellers kan gjøre Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Det er ikke noe poeng å installere/starte Vista om memtest gir feil. Du prøvde den modda BIOS'en? (1301_4Dimm_BTMod.zip) Har du prøvd å følge guiden til SNIPPSAT helt nøyaktig etter BIOS-oppdatering? Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Vista ER installert på maskinen. For tre uker siden kjørte jeg med disse 4 brikkene uten problemer, men så ble det plutselig feil. Hele systemet krasjet, og i samarbeid med mpx, ble årsaken lagt på minnet. Jeg sendte det inn, det ble testet og funnet i orden, fikk det tilbake i går. Samme feil på nytt igjen nå. Kjørte minnetest fra Vista med 3 brikker...INGEN feil. Kjørte minnetest fra Vista med 2 av de ovenfor og en ny...INGEN feil. Disse testene er kjørt i forskjellige sokler, så det er IKKE feil på minne eller hk. Setter meg nå ned og FINleser SNIPPSATT sin minneguide. Funker det ikke da, vurderer jeg å sende hele maskinen inn til mpx, så kan de se på det selv. Har vært plaget nå i seks mnd med forskjellige feil på hw, og er mildt sagt drittlei hele greia Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 BUMP igjen. Har nå gjort EKSAKT som det står i guiden din; SNIPPSAT, og alt fungerer fint helt til den 4de brikken skal inn. Da piper det no jæ.... Når jeg tar ut den brikken og starter opp, står alt i bios på default, og jeg er akkurat like langt? NÅ altså griner jeg snart Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 TUSEN TAKK for hjelp SNIPPSAT & Loke_h. Synd det ikke funka. Kanskje jeg får installere Vista 64-bit, og se om det funker da, selv om jeg mistenker at det er en liten rød djevel inni der en plass....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå