Velociraptor Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Hei ! Har sett litt rundt og har funnet ut at det er best og komponere ditt eget vannkjølings sett. Da har jeg noen spørsmål. - Hvor stor radiator trenger jeg til en Core 2 Duo og et greit skjermkort? - Trenger jeg en dyr vanntank? - Holder det med en pumpe til 500 eller må jeg kjøpe en til 700? - Eller er det like greit og bare kjøpe et sånt tårn ifra Zalman? Jeg hadde tengt og bruke minst mulig på det. Uten at det blir dårlig, sån at jeg må oppgradere senere. Takker for svar. Mvh Kim. Endret 6. september 2007 av Slevin Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Kan jo kaste inn noen meninger her... Hvis man skal ta verst mulig tilfelle med en X6800 og et GeForce 8800 GTX så ville jeg satset på minst en dobbel radiator av god kvalitet. Swiftech MCR240, HW Labs Black Ice GT/GTX eller Thermochill PA120.2 er kjent for å gjøre jobben sin, selv om GTX-versjonen av Black Ice har rykte på seg for å kreve litt kraftige vifter for å yte sitt beste. Thermochill er desidert best for støysvake løsninger, men de er sabla digre og koster skjorta. Tykkelsen er gjerne det største problemet, da de er drøye 6 cm tykke og viftene kommer på toppen av det igjen. Vanntak trenger ikke være så dyrt. Swiftech har MsRes Micro til 199 kr, og den holder i massevis. Jeg vet også at Asetek har en til 150 kr, men den får du ikke tak i her i landet det jeg vet og da koster det fort spenn å få den hit. I pumpeavdelingen får du stort sett det du betaler for, og den billige pumpa jeg hadde stoppet og ga meg stekt prosessoren, så der tror jeg neppe det lønner seg å spare noe. Hvis du ikke er redd for å handle utenlands så har blant annet Vcore.dk i Danmark en Laing DDC-1T til 419 danske kroner. Det ender på rundt 600 kr med kursomregning, frakt og moms, og den jeg har i pc'en min har gått nonstop i ett år nå uten problemer. Eneste haken er at de er følsome for støy på strømlinja under oppstart, så hvis du har en billig strømforsyning -kan- den dø etter hvert. Ellers har jeg ingen problemer med å anbefale den. Tårn... Reserator du tenker på? De kan nok klare oppgaven, men de er jo svinedyre. Satser du på en Black Ice GT Stealth, en Laing DDC-1T, et par meter god slange, en brukbar CPU-blokk (selv er jeg veldig glad i Apogee'en min, selv om den snart skal byttes ut med en D-Tek Fuzion) og en brukbar GPU-blokk så lander du på rundt 2000 kr pluss eventuell frakt og sånne ting, og det vil nærmest garantert yte bedre enn en Reserator. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Vanntank trenger du ikke. En T-kobling for påfylling holder i massevis. Er du på budsjett, finnes det billige pumper som yter tilstrekkeli, men som vibrerer rimelig mye. Eksempel er Hydor L20/L30. Disse er ganske billige, er laget for akvarium og dermed konstant bruk, men bør henges opp i strikk for ikke å vibrere for mye. Reserator er bra om du har dønn stille som krav heller enn muligheter for masse klokking og sånn. Det er også greit å montere, da det ikke krever videre innhugg i kabinettet. En Reserator2 kan kanskje være hakket vassere enn det gamle tårnet. Går du for Reserator 1, finnes det en vifte som kan settes på toppen ved høy belastning og støy ikke har så mye å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå