nilsso Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) hei... Jeg har nettopp kjøpt følgende bærbar: http://www.multicom.no/SystemConfigurator....520949;c:100561 og når jeg setter i windows XP cd'en og booter med den, og loader diverse ting fra cden som den gjør automatisk. Etter alt dette rett før den kommer til der du kan velge hvordan du skal installere eller reparere osv. så kommer følgende blåskjerm : ""A problem has been detected and windows has been shutdown to prevent damage to your computer. If this is the first time you have seen this stop error screen, restart your computer. if this screen appears again, follow these stepps: Check to be sure you have adequate disk space. if a driver is identified in the stop message, disable the driver or check with the manufactrurer for driver updates. Try changing video adapters. Check with your hardware vendor for any BIOS updates. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use safe mode to remove or disable components, restart your computer press f8 to select andvanced startup options, and then select safemode. Technical information: *** STOP: 0x0000007e (0xC0000005, 0xf748e0bf, osv. osv. *** pci.sys - andress f748e0bf base at f7487000, datestamp 3d7d885c"" En standard bluescreen og sikkert litt unødvendig å skrive alt. Men er det noen som vet om en løsning til problemet? takk. EDIT: jeg valgte forresten pcen UTEN noen form for windows i tillegg. Whitebox eller noe sånt det heter?... Endret 6. september 2007 av nilsso Lenke til kommentar
Impetus Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hei! Dersom skjermkortet bruker PCIe, noe den siden du henviste til ikke sier noe om, så MÅ du vist ha en windows XP cd som allerede har SP2 for å få installert windows. Jeg anntar at du bruker en "original" windows XP uten servicepack, eller en XP SP1. Dersom BIOS har valg for PCIx setting version 1.0a, sett den til 1.0 så kan du kansje installere med den CD'en du har, dersom så, legg inn SP2 etter windows install, restart og endre bios til 1.0a igjen. Er ikke sikker, men tror det finnes sider der ute som viser hvordan man lager en ny installasjons CD med SP2, ved å bruke en original cd + nedlastet SP2... Det kan også vere at du har ram feil. Prøv en XPsp2 cd først, dersom det ikke hjelper, ta kontakt med leverandøren av PC'en for eventuelt ram bytte. Du kan også prøve å ta ut og sette inn igjen ram brikken, avogtill sitter de ikke skikkelig i. Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 En venn av meg har en vista cd som jeg kunne få låne, tror du det er noe mulighet for at det funker? (vista ultimate) takk så mye =) Lenke til kommentar
Impetus Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Du kan jo prøve den bare for å se at det ikke er feil på maskinvaren, men du kan ikke låne andre sin vista lisens, du må ha egen produktnøkkel. Dersom du installerer med han sin nøkkel, kan han risikere at du "tar over" lisensen, og han må skaffe ny til sin PC, haha til pass for ham for å låne vekk lisensiert programvare Edit: her er link til oppskrift for å lage SP2 install cd: http://bubble.ro/Create_complete_Windows_X...ll_updates.html Endret 6. september 2007 av Impetus Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Tusen takk =) men jeg har flere triks i erme enn å ta hans *lisensnøkkel* Og i tillegg fant jeg en venn med en sp2 cd... Det er vel mulig å bruke hans sp2 cd men fortsatt bruke min cd-key, og få en valid versjon? Eller er det ikke mulig? Lenke til kommentar
Impetus Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Tror det skal gå fint å bruke din nøkkel, er ikke helt sikker, men det skader ikke å prøve, dersom ikke, kan du sikker bruke et "hemmelig" triks du har i ene ermet dit til å få det til Så lenge du eier en gyldig lisensiert XP cd som ikke virker pga SP inkompabilitet, kan du sikkert morask forsvare det, som om du trenger det haha Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Hehe:p Ja windows tror jeg ikke gidder å forsvare sin copyright. Det er flere tusen som bruker fake, koster for mye å sjekke alle. Kanskje en gang i framtiden Endret 7. september 2007 av nilsso Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Vista ultimate funket heller ikke : /, fordi vista trodde at hardware controlleren var disabled så det ikke gikk an å boote med cden. Jeg kom helt til jeg skulle velge disk å installere på. så kom meldingen. I morgen skal jeg prøve SP2 cden som en venn av meg har og forhåpentlig vis funker den. Som og vil bli en orginal vist den funker Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Linux fungerte. Men igjen så vil jeg ha XP... Jeg fikk CDen i dag og prøvde den, men når jeg skulle velge å installere windows kom det opp at den ikke fant disken. Jeg tror jeg må aktivere disken på en eller annen måte i BIOSen, men BIOSen er en av de første versjonene av dens slag og det er ikke veldig mange valg tilgjengelig. Med andre ord jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har noen et forslag ? takk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå