Quast Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Formaterte nylig fordi pc'n var treg, og jeg ville heller ha engelsk XP. Jeg har et Gigabyte GA-N650SLI-DS4 med et interegrert Realtek ALC888. Men etter at alt av drivere var installert, fant ikke pc'n lydkortet. OS: Engelsk WinXP Pro SP2. Det jeg har prøvd: 1. Formatert igjen 2. Opdatert windows 3. Reinstallert lyddriver fra medfølgende driver cd. 4. Lastet ned og installert nyeste realtek driver. 5. Lastet ned og installert nyeste audio bus driver (Eller hva det heter) 6. Opdatert BIOS. 7. Sjekket BIOS for at lydkortet ikke var disabla. Alt har funket utmerket før formatering. Men hva er da problemet? Edit: Kan jo også nevne at installeringen fungerte som den skulle, og alt ligger der den skal, men det virker som driveren ikke vil starte. Prøvde òg dobbelklikke på ikonet, men det skjedde ingenting.. Endret 6. september 2007 av Quast Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Har du sjekka etter om lydkort er aktivert i bios? Lenke til kommentar
Quast Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Har du sjekka etter om lydkort er aktivert i bios? 9442004[/snapback] Som nevnt i punkt 7, så var det aktivert by default. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hvordan ser det ut i enhetsbehandling? (poste screenshot) Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Dette har jeg vært borti flere ganger, ta ut kortet og sett kortet inn i en annen/ny slott. Vips så virker det. Dersom du absolutt må ha kortet i den slotten du opprinnelig hadde det så er det bare å flytte det tilbake. Jeg lar den stå i den slotten som jeg flyttet den til. Lykke til, det virker. Endret 6. september 2007 av John Kr Lenke til kommentar
Quast Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Hvordan ser det ut i enhetsbehandling?(poste screenshot) 9442184[/snapback] Dette har jeg vært borti flere ganger, ta ut kortet og sett kortet inn i en annen/ny slott. 9442192[/snapback] Hvordan skal jeg ta ut lydkortet? Det er snakk om et intregrert lydkort, som såvidt jeg ser er mer eller midre bolta fast i hovedkortet. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hmmm....., det var verre. Trudde det var vanlig PCI kort. Da må jeg faktisk tenke. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 På ditt bilde så er jo software og drivere innstallert..... Har du prøvd å deaktivere det i Bios og restarte. Deretter aktiverer du det igjen i Bios og restarte. Virker det nå? Lenke til kommentar
Quast Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Det løste seg!! Jeg utforsket enhetsbehandlingen litt, og da så jeg at det var et utropstegn ved en PCI bus. Plugget i driver-cd'n og kjørte den windows hardware update wizard, og vips så funka det! Rart jeg ikke har sett den før, siden jeg gjentatte ganger har gått gjennom hele enhetsbehandlingen før.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå