IndyRaider Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Hvilke HDer er best ??? Jeg har hatt IBM som kræsje etter 1 jaevla år !! jeg har hatt Maxtor som kræsja etter et par uker !!!! Nå kjører jeg med 4 stk Western Digital som funker helt utmerket!!!! Dette til tross for at jeg kortsluttet den ene 120 GB disken som står i Raid. Gnistret som FFFF !!! Sto godt til kaldkatodene mine !! Hvilke erfaringer har alle dere andre ???? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Best? I forhold til hva da? Støy? Lesehastighet? Skrivehastighet? Størrelse? MTBF? Aksesstid? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Seagate - stille, småtreg Western - rask, bråkete Maxtor - ikke så stille, ikke så rask Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 tror maxtor og western digital regnes for å være de beste merkene Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 IBM ble nylig i et PC blad best i test. Bare så det er nevnt. Lenke til kommentar
bert Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Hei Jeg har de siste gangene kjøpt Western Digital, og er veldig fornøyd med dem... IBM er også greie, men har fått noe mekanisk feil på den jeg har, etter ca 2 år, og den går dermed sykt tregt ett lite område på disken, men det fungerer Med andre ord: Jeg anbefaler WD Caviar... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Dete blir som å spøøre hva som er best av intel*-/amd og win2k/winxp. De er gode på hvert sitt område, si hva du leter etter i en disk så kan folk sikkert si hva som er best for deg(ikke jeg, for jeg legger meg :wink: ) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 tror maxtor og western digital regnes for å være de beste merkene Hvilket grunnlag bygger du den påstanden på, hvorfor er de to merkene som du nevner best? Du kan trykt kjøper alle de seriøse merkene, ibm, seagate, maxtor, WD Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Bestilte en 80GB 7200RPM ATA 100 på fredag, Håper den er bra ass. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 IBM ble nylig i et PC blad best i test.Bare så det er nevnt. Jaha? Hvilket blad skulle det være? (Jeg sier absolutt ikke at IBM er dårlige disker) Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 IBM ble nylig i et PC blad best i test.Bare så det er nevnt. Jaha? Hvilket blad skulle det være? (Jeg sier absolutt ikke at IBM er dårlige disker) Husker ikke, læreren min viste meg det. Spurte han om hvilken merke jeg bør velge, bestilte nylig (på fredag) ny IBM 80GB. Går på Elektro skjønner. Mange data nerder lærere..... Lenke til kommentar
perbe Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Western Digital har jeg god erfaring med. Har hatt en WD disk siden 1995 Kjørte den på en AMiGA 1200 fra 1995-1998 etter det har den stått i en gammel pentium pc og fungerer ennå. Ellers må jeg si at jeg har dårlig erfaring med Quantum (som nå er overtatt av MAXTOR) kjøpte en 12 GB disk i 1999, den gikk i stykker for ca 1 år siden.. begynte med en ulyd som stadig ble sterkere. til slutt begynte det å smelle i disken. så ville den ikke mer. En kamerat har hatt samme problem med en MAXTOR disk. Western Digital hadde i allefall gode disker før.. kan jo satse på at de lager like gode disker ennå så slipper du å tenke på å bytte harddisk på noen år 8) Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 IBM suger, kræsjer. varmer mer enn panelovnen på rommet mitt, og for å vevne det en gang til: kRÆSJER!!!!!!!! WD er bra Har ikke prøvd seagate eller maxtor. vurderer kjøp av den Seagate 120.... Er det noen andre bakdeler med seagate (bortsett fra "småtreg") ? Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Jeg er veldig fornøyd med Barracuda V 120GB, den er (skikkelig) treg synes jeg men for meg er det viktig med en PC som ikke støyer og da overlever jeg med litt dårligere ytelse. Tror jeg går for Segate for fremtiden. Forøvrig har jeg 9 IBM disker og 3 Western og de er alle gode. Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Jeg har en Western Digital disk som jeg er meget godt fornøyd med, og 2stk. IBM 60GXP'er som jeg slettes ikke er fornøyd med!! Begge to har kræsja flere ganger. :x Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Jeg har dårlig erfaring med ibm og foreløpig god erfaring med WD og Seagate. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Western Digital er min favoritt, iallfall. Kjører en 80 Gig og 2x120 Gig i Raid-0. Stabile som fy. Er du veldig opptatt av stillhet kan du med fordel (som sagt) velge Seagate, da denne produsentens harddisker er mer stillegående enn WD sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå