Ingemars Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hei! Skal kjøpe meg en bredbånds router. Den skal for det meste brukes av 3 stasjonære pc'er. Her er noen av kravene: Pris: Ca 1000 kr. Ikke trådløs. Ikke for avansert Og ikke for avasert innstalasjon Takker for alle inspill! Lenke til kommentar
Ingemars Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Ingen som har peiling på routere? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Vil tro at du har en ruter fra din internettleverandør? Hvis, så holder det at du kjøpe deg en svitsj. (Eks. https://prisguiden.no/product.php?productId=464 Lenke til kommentar
Ingemars Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Vil tro at du har en ruter fra din internettleverandør?Hvis, så holder det at du kjøpe deg en svitsj. (Eks. https://prisguiden.no/product.php?productId=464 9453166[/snapback] Niks... Men fant en router her: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi....UAAAEOH.I03xiL Noen som har erfaring av denne routern? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Fungerer sikkert like bra som all andre rutere Tips: Det finnes trådløse rutere der du slår av den trådløse radioen slik at den fungerer som en 'ikke-trådløs' ruter. Dette vil gjøre det mer fleksibelt den dagen du evt. går til anskaffelse av en pc med trådløst nettverkskort. Trenger ikke å koste mer en den ruteren du henviser til. Hvilken nettleverandør har du og hvilket 'modem' besitter du? Lenke til kommentar
Ingemars Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Fungerer sikkert like bra som all andre rutere Tips: Det finnes trådløse rutere der du slår av den trådløse radioen slik at den fungerer som en 'ikke-trådløs' ruter. Dette vil gjøre det mer fleksibelt den dagen du evt. går til anskaffelse av en pc med trådløst nettverkskort. Trenger ikke å koste mer en den ruteren du henviser til. Hvilken nettleverandør har du og hvilket 'modem' besitter du? 9454042[/snapback] Hmm.. ja, har en venn av meg på besøk og han mente det samme med å slå av trådløs funksjonen:) Nextgentel er nettlevrandøren min. Husker ikke hvilken modem jeg har Lenke til kommentar
norbat Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 De fleste boksene fra ngt er rutermodem så en svitsj skulle være det aller enkleste å koble til, men hvis man allikevel må kjøpe seg en 'boks' så mener jeg du bør kjøpe en trådløs ruter Lenke til kommentar
Ingemars Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 De fleste boksene fra ngt er rutermodem så en svitsj skulle være det aller enkleste å koble til, men hvis man allikevel må kjøpe seg en 'boks' så mener jeg du bør kjøpe en trådløs ruter 9454223[/snapback] Ja, jeg skal innvistere i en bra trådløs ruter nå. Det blir vell en Dlink Dir-655. https://prisguiden.no/product.php?productId=66535. Hørte at denne var noe av det beste på markedet Noen som har erfaring av denne routeren? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Har ikke denne selv, men tror nok ikke du blir skuffet over den. Har imidlertid hørt at den kan være litt sær på hvilket nettverkskort som prøver å koble seg til den - altså kompatibiliteten er antakelig ikke den beste. Trenger du ikke gigabit på lanet, så finnes det billigere alternativer. Eks. Linksys WRT150N Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Hmm.. ja, har en venn av meg på besøk og han mente det samme med å slå av trådløs funksjonen:) Nextgentel er nettlevrandøren min. Husker ikke hvilken modem jeg har 9454175[/snapback] Siden du har NextGenTel så trenger du ingen router siden alle NGT kunder allerede har en router. Du trenger kun en switch. Kjøper du deg enda en router får du bare problemer med dobbelt NAT. I tillegg er det flere muligheter til at en router ryker siden den er mer avansert. Har knapt vært borti en switch som ryker om det ikke skjer noe spesielt. I tillegg er det mye billigere og har flere porter. Endret 11. september 2007 av rolvs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå