vectra94turbo Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 har nå oc en e6850 på vannkjøling med et 8800gtx 768mb har kommet meg opp på nesten 3,7ghz noen tips om og komme lenger tas imot med STOR takk legger ved et bilde all kritik er god kritik så bare rett på oppsettet mitt hvis det er helt på jordet er litt grønn enda så jeg hart ikke turt og justere noe på north og vest bridg greiene. Lenke til kommentar
BlastFM Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 har nå oc en e6850 på vannkjøling med et 8800gtx 768mb har kommet meg opp på nesten 3,7ghz noen tips om og komme lenger tas imot med STOR takk legger ved et bilde all kritik er god kritik så bare rett på oppsettet mitt hvis det er helt på jordet er litt grønn enda så jeg hart ikke turt og justere noe på north og vest bridg greiene. 9441450[/snapback] Hva slags kjøling bruker du? Er litt nysgjerrig Lenke til kommentar
vectra94turbo Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 (endret) har nå oc en e6850 på vannkjøling med et 8800gtx 768mb har kommet meg opp på nesten 3,7ghz noen tips om og komme lenger tas imot med STOR takk legger ved et bilde all kritik er god kritik så bare rett på oppsettet mitt hvis det er helt på jordet er litt grønn enda så jeg hart ikke turt og justere noe på north og vest bridg greiene. 9441450[/snapback] Hva slags kjøling bruker du? Er litt nysgjerrig 9446129[/snapback] hei jeg bruker vannkjøling kan få den på 4,1 men da blir det blå skjerm 1 sek i orthos så det går ikke .. har låst drm frecvens på 800mz ca og og volten på minne er på 1,75v kan jeg få noen tips om hvordan jeg kan få den stabil og fin på ca 4,0ghz er jaggu moro dette.. EDIT:har også to store vifter sdom blåser 368cm2 med viftestyring bråker noe så sinnsykt på full guffe men pumper rimelig bra på 1400omdreininger også max er 4300omdreininger..59db Endret 7. september 2007 av vectra94turbo Lenke til kommentar
Kahlius Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Hei, Jeg anbefaler at du oppdaterer til CPU-Z 1.41, da denne leser korrekt volt på din CPU, det er feil den som står der tror jeg. Ellers er det vanskelig å si om det er minne eller CPU som sperrer for høyere overklokk, men en enkel måte å teste dette på er å sette multiplieren til CPU i bios ned til det laveste, sette FSB til det samme som før (da du får blåskjerm og slik) og se om du får liknende problemer. Jeg vet ikke hva slags minne du har, men 1.75V på minnet høres litt lite ut. De fleste DDR2-800 opererer med volt fra 1.8 opp til omlag 2.2 (altså som er beregnet for minnet), så du kan nok stille denne litt opp, og se om det hjelper på problemene (antatt at problemene enda er der når du har satt ned multiplier). Med de tempraturene og vannkjøling kan du nok også sette opp volt på CPU hvis det trengs, sett den opp i små steg, tror du trygt kan ta den opp mot 1.5V. Håper det hjelper deg litt Endret 8. september 2007 av Kahlius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå