Gå til innhold

tåler ikke 2 gb ram

esloso

Anbefalte innlegg

Jeg tok på spanderbuksene i dag og kjøpte 2 gb ram av rett type til vår lille bærbare :D . Maskinen er en amilo pro 2030. Maskinen skal takle 2 gb så jeg er litt rådvill hvorfor alt går i blått etter et par minutter. Det kommer en feilmelding om sviktene maskinvare på blå bakgrunn. :mad: Det jeg nå håper på er noen lure hoder som vet hva jeg gjør galt..

Med bare en brikke går det helt supert og jeg har testet begge brikkene hver for seg,så det er ikke der det ligger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det programmet sjekker minnet for feil. Siden du har testet begge brikkene hver for seg bør det ikke være noe galt med det, dog.

Å senke klokkehastigheten er nok ikke noe alternativ, eller vits i det hele tatt, siden det er snakk om en bærbar.

Sikker på at begge brikkene er festet godt, og at begge brikkene er "like"?

Lenke til kommentar
Det programmet sjekker minnet for feil. Siden du har testet begge brikkene hver for seg bør det ikke være noe galt med det, dog.

Å senke klokkehastigheten er nok ikke noe alternativ, eller vits i det hele tatt, siden det er snakk om en bærbar.

Sikker på at begge brikkene er festet godt, og at begge brikkene er "like"?

9441834[/snapback]

Begge brikkene er like og ble festet godt..

Lenke til kommentar

Da har du nok kjøpt feil ram. I følge Fujitsu-Siemens er det raskeste minne til din laptop DDR2 PC-4200 /533 MHz.

Og minnekonfiguratoren hos Crusial kommer også opp med PC-4200 brikker. Tror ikke det er mulig å få stillt Bios til å takle begge brikkene du har kjøpt. Kanske mulig å få byttet de?

post-10740-1189259951_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Da har du nok kjøpt feil ram. I følge Fujitsu-Siemens er det raskeste minne til din laptop DDR2 PC-4200 /533 MHz.

Og minnekonfiguratoren hos Crusial kommer også opp med PC-4200 brikker. Tror ikke det er mulig å få stillt Bios til å takle begge brikkene du har kjøpt. Kanske mulig å få byttet de?

9452181[/snapback]

Det viste seg at jeg hadde kjøpt feil ram, men det skal sies til mitt forsvar at det var en liten nerd på datakjeden som påstod at det var riktig type. Jeg har nå vært og byttet til rett type og maskin og jeg smiler om kapp. Takk for hjelpen til alle som kom med forslag og råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...