Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kredittkort, hvilket er generelt det beste?

DementedAlbino

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av ett kredittkort, men er veldig usikker på hvilket jeg skal velge. Er jo drøssevis å velge mellom, så hvem har dere anbefaler og har noe bra å si om.

En annen ting jeg lurer litt på.

Enkelte tilbyr jo 3-5 mnd renteutsettelse ved bruk av deres kort, så om jeg da får to slike kort fra to forskjellige steder, kan jeg da i prinsippet ha ett rentefritt lån så lenge jeg selv ønsker?

Er vel i teorien bare å ta ut fra ene kortet, la oss si 5000, så når 3 mnd er gått og renter skal begynne å løpe tar jeg ut fra kort nummer to og betaler på kort nummer en. Så er det jo bare å trikse slik fram og tilbake og holde lånet rentefritt.

Aner ikke om det går, jeg bare lurer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer å gå til anskaffelse av ett kredittkort, men er veldig usikker på hvilket jeg skal velge. Er jo drøssevis å velge mellom, så hvem har dere anbefaler og har noe bra å si om.

Enkelte tilbyr jo 3-5 mnd renteutsettelse ved bruk av deres kort, så om jeg da får to slike kort fra to forskjellige steder, kan jeg da i prinsippet ha ett rentefritt lån så lenge jeg selv ønsker?

Er vel i teorien bare å ta ut fra ene kortet, la oss si 5000, så når 3 mnd er gått og renter skal begynne å løpe tar jeg ut fra kort nummer to og betaler på kort nummer en. Så er det jo bare å trikse slik fram og tilbake og holde lånet rentefritt.

9441241[/snapback]

Hvilket kort som passer for deg kommer litt ann på hva du ønsker deg. Noen kort tilbyr reiseforsikring, andre tilbyr såkalt cashback (du får en viss prosentsats av det du handler tilbake), så det hele koker ned til hva du helst ønsker deg av kortet.

Det er vel ingen kortutstedere som tilbyr 3-5 mnd renteutsettelse? Det vanlige er vel 30-45 dagers rentefrie varekjøp, så sånn som du foreslår i siste punkt vil ikke fungere da rentene begynner å løpe med en gang hvis du bruker kortet til kontantuttak.

Til slutt så vil jeg bare tipse deg om denne tråden som ligger her på forumet. Der står det mange nyttige spørsmål og svar, og generell informasjon om kredittkortene som er å få på markedet i dag. :)

Lenke til kommentar

9441241[/snapback]

Her og Nå-kortet tilbys ofte med 3-4 mnd rentefri betalingsutsettelse ved 1. gangs kjøp, men ikke når du senere benytter kreditten.

Joda, du kan godt kjøpe en vare for 5000 kr og betale med kredittkort, og så når det har gått en måned nedbetale den kreditten, men et annet kredittkort, og så når det har gått en måned nedbetale den kreditten, men et annet kredittkort, og så når det har gått en måned nedbetale den kreditten, men et annet kredittkort, osv osv.

Eneste trøbbel er at det faktisk en del som holder på slik og det vil ende i en stadig stigende gjeldsspiral som du ikke vil klare å holde unna. Til slutt ender det galt. Garantert.

Lenke til kommentar

Det er vanlig med 45 dager, men noen har også noe mer.. ihvertfall 50 dager..

det er 2 kort du kan tjene rundt 800 kroner i året på, om du bruker det til å handle, siden du får prosenter tilbake, og det ikke er noen årsavgift..

Det er enda flere kort som ikke har noen årsavgift, og som egner seg bra som lån.. F.eks. skandiabanken..

Om man er bra selvdisiplinert, og har kontroll på pengebruken, og klarer å holde dagene kan du ha lån uten rente, ja..

Det disse tjener penger på er når folk ikke betaler innen fristen!

og har du lånt 100'000 og ikke betaler med en gang får du fort se hva 21% rente er for noe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...