Faktum1 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hei Hvordan hindrer jeg at læreren finner ut at jeg har fått hjelp til diverse engelsk og fransk tekster på internett? På forhånd takk Lenke til kommentar
Steina Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Skriv teksten selv. Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Å få hjelp, som du skriver, er vel ikke ulovlig. Å råkopiere hele teksten derimot er noe helt annet. Det enkleste, og beste, er å lytte til Steinas forslag. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Eller du kan gjøre som jeg når jeg sleit med tysken i ungdomsskolen/videregående.. Skrive teksten selv på engelsk, stikke på IRC, forandre navnet til Julie17 og be en eller annen tysker pent om å oversette teksten for meg.. Fungerte hver gang, resultatet var overraskende bra. SELVSAGT lærte jeg ingenting og klarte såvidt å slepe meg igjennom med en 2'er.. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det finnes en fantastisk maskin som kalles Revertator 14, som har tilbakevirkende oversetterkraft på tekster skrevet på Internett. Hvis en tekst er skrevet for eksmpel på fransk på Internett, markerer du teksten, trykker kombinasjonen "fransk til engelsk" (eller tysk, men andre språk er ennå ikke støttet), og vips - teksten er blitt engelsk på Nettet. Det har vært en del kritikk av maskinen, blant annet fordi den er metafysisk truende, men først og fremst på grunn av prisen. Vet ikke hvor den distribueres, men kanskje du finner det ut. Godt spørsmål, forresten. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hei Hvordan hindrer jeg at læreren finner ut at jeg har fått hjelp til diverse engelsk og fransk tekster på internett? På forhånd takk 9441180[/snapback] Det du egentlig prøver å si er altså: Hvordan hindrer jeg at læreren finner ut at jeg fusker via internett.. Skjerp deg gutt.. Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Takk for svar folkens. Jeg kunne ha formulert spørsmålet mitt klarere, jeg får prøve å formulere det en gang til. Er ikke ute etter at noen skal skrive teksten for meg. Det jeg bruker å gjøre er å legge ut teksten jeg har skrevet, også spør jeg folk om å kritisere den for å forbrede meg. Poenget er at jeg ikke vil at lærern skal finne ut at jeg allerede har fått en vurdering av teksten min. Noen som kan hjelpe her? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hmm.. Det er vel på grenseland på hva som er lov, men greit nok Er nå bare å legge den ut en plass du har mulighet til å fjerne den igjen det da? For eksempel forumet? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Husk at google cacher mange av sidene den søker igjennom. Teksten din kan være tilgjengelig gjennom Google Cache selv om du fjerner teksten etter at du har fått vurdering. Dette gjelder vel dog bare om du legger den ut i klartekst. Hvis du inkluderer teksten i en fil i forumposten så vil du kunne unngå dette problemet. Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Er det noen regel som sier at du ikke har lov til å publisere dine egne tekster? Hvis du skriver med navnet ditt, så bør jo læreren skjønne at det er deg. Er heller ikke noe galt i å få tilbakemeldinger? Noen får jo hjelp av foreldrene sine, skulle det vært ulovelig? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Klarer det du gjør med læreren først, grunngi hvorfor du ønsker å gjøre dette. Det burde være temmlig enkelt. Noen kan få hjelp av foreldrene, andre har ikke så oppleste foreldre at de kan få hjelp av dem. Altså, dette er like mye lov som å få hjelp av mor eller far. Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Mange takk for svar folkens. Nei, er ikke ulovelig eller noe. Jeg lurte bare på det. Husk at google cacher mange av sidene den søker igjennom. Teksten din kan være tilgjengelig gjennom Google Cache selv om du fjerner teksten etter at du har fått vurdering. Dette gjelder vel dog bare om du legger den ut i klartekst. Hvis du inkluderer teksten i en fil i forumposten så vil du kunne unngå dette problemet. 9449817[/snapback] Tusen takk for svar aurstad. Hvordan gjør man det? Kan du være så snill å komme med ett eksempel? Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Dette gjelder vel dog bare om du legger den ut i klartekst. Hvis du inkluderer teksten i en fil i forumposten så vil du kunne unngå dette problemet. 9449817[/snapback] Må bare si at Google kan lese en del formater, som pdf o.l. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Dette gjelder vel dog bare om du legger den ut i klartekst. Hvis du inkluderer teksten i en fil i forumposten så vil du kunne unngå dette problemet. 9449817[/snapback] Må bare si at Google kan lese en del formater, som pdf o.l. 9461592[/snapback] Det stemmer. Den scanner også .doc dokumenter. MEN. Nå finner du ikke alltid det du legger ut på google umiddelbart heller, hvis du legger det på en egen host. Tar som regel litt tid før googlebot-en finner ting som ligger på personlige hjemmesider ect. Legger man det ut på forumet derimot kommer det vel med en gang bortimot.. Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Om du legger det på egen host, kan du si i robots.txt at du ikke vil at google skal indeksere/cache siden. Og så kan du lage et bilde av teksten, da må google bruke OCR for å lese det Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 Om du legger det på egen host, kan du si i robots.txt at du ikke vil at google skal indeksere/cache siden.Og så kan du lage et bilde av teksten, da må google bruke OCR for å lese det 9466552[/snapback] Tusen takk for svar Zerd, har en tekst som er frist på fredag som jeg lurer på. Kan du enkelt forklare meg hvordan jeg skal gjøre dette? Lover å skryte av kunnskapen din på forumet hvis du klarer det Zerd På forhånd mange takk. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Åpne dokumentet med teksten, så trykker du printscreen knappen på keyboardet. Åpne MS paint, velg Edit, Lim inn. Lagre bildet som .jpg Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Du bør også være klar over at enkelte skoler har verktøy som er bedre egnet enn google for å finne ut om teksten din er publisert eller stjålet fra internett. Man laster ganske enkelt opp fila og lar en crawler søke teksten for deg. Jeg testet denne crawleren en gang ved å kopiere tekst fra forskjellige sider jeg fant om emnet jeg "skulle skrevet om". Du kan si det slik at crawleren fant igjen ca 90% av materialet jeg hadde hentet, med referanser til hvilke(t) nettsted teksten var hentet fra. Så jeg ville vært veldig forsiktig med å kopiere tekster fra internett hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Leverer du på læringsplattformen "It's Learning" så er det iallfall dødfødt, for der ser de på samme måte som Quayle sier, et sammenligning av teksten din og et nettsøk. Veldig effektivt Men om du legger ut teksten som du har skrevet selv, så tror jeg ikke det skal være noe problem. Legger du ut det som bilde så er det iallfall ingen sjangse i havet å finne teksten ved et nettsøk. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Ikke alle lærere bruker google for å finne linjer fra en tekst for å se om den passer med andre ting. Det du trenger å gjøre for å unngå at en lærer skal oppdage deg er å først lese et avsnitt grundig, så skriver du ned det du husker inn i stilen din slik at det ikke ligner på det avsnittet du leste. Du kan gjerne stokke om på avsnitt hvis det passer. Gjør du dette rett så finner de det ikke ut, gjorde særemnet mitt slik 3 som bare skrev rett fra internett ble tatt og fikk stryk. Når det gjelder fremmedspråk så må du for all del ikke kopiere fra internett hvis du ikke kan det jeg nevnte ovenfor. Bruk freetranslation og skriv inn 1/2 leddsetning om gangen så går det mest sannsynlig bra, fikk nesten perfekt på innleveringer i tysk slik... Jeg sa bare at jeg klarte å arbeidere bedre hjemme. Endret 19. september 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå