Gå til innhold

Ny maskin til max 10.000

Anbefalte innlegg

Er det noe som jeg burde forbedre på denne maskinen? Jeg prøver å holde meg under 10000kr. Jeg velger bort skjerm, mus og tastatur. Jeg bytter også ut rammen med 2x Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10289

PSU: NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm Fan, 12-17dBA, 4xSATA, 2xPCI-E, 20/24pin

MB: MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED w/fan

Ram, 2x: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's.

HD: Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 16MB 7200RPM

GPU: XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP,500/1600Mhz

For øyeblikket har jeg kun en 17” skjerm, så jeg ser ikke det store behovet for mye vram på GPUen. Ellers enn det ønsker jeg å ha oppgraderings muligheter for maskinen de neste 2.-3 årene. Merk at selv om jeg spiller en del, så er jeg ikke er spesielt kresen på grafikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har også bestilt denne maskinen fra komplett, men med litt andre endringer. Du må bare være obs på at du ikke får utnyttet 4GB RAM ved Vista 32-bit.

Sitat fra idg.no: "Alle de aktuelle prosessorene i dag, og de siste par årene, har hatt 64-bit-utvidelse. Dette skulle i utgangspunktet tilsi at mer enn 4 GB minne kan adresseres. Flaskehalsen blir imidlertid at de fleste fortsatt benytter et 32-bit operativsystem, og dermed kan ikke de utvidede adresseområdene som en 64-bit-prosessor tilbyr utnyttes. 32-bit operativsystem skulle tilsi mulighet for 4 GB minne, men i realiteten vil man ikke få utnyttet alt på grunn av andre maskinvareressurser som også adresseres. Setter man inn 4 GB minne vil man, avhengig av konfigurasjon, trolig få fra 3 til 3,5 GB tilgjengelig. I svært avanserte konfigurasjoner kan man få enda mindre. Vi har opplevd å komme så lavt som 2,2 GB i et system med svært avansert konfigurasjon, blant annet på grunn av systemets to GeForce 8800GTX-768MB-kort."

Komplett leverer ikke maskinen med Vista 64-bit fordi man kan bli plaget med drivere til komponentene. Da må du i så fall kjøpe det ved siden av og installere det selv.

Lenke til kommentar

nå er det kun snakk om Lotro(følger klanene min) Men systemet skal kunne takle Age of conan og warhammer online(som er det spillene jeg venter på). Men trenger jeg strengt tatt 4g ram på dette systemet? Hvor stor er muligheten for å redusere ram bruken i vista?

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noe expert, men det går ann å slå av mye av det som spiser RAM i windows, kommer ikke på nøyaktig hvordan i øyeblikket, men er ikke så vanskelig å finne ut.

4gb ram er nokk i massevis til Vista, synn du planlegger å kjøre 32 bit.

Regner med Age of Conan støtter 64 bit ? Skal spille det jeg også :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...