Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bare hakking i utforsker i hjemmenettverk

Anbefalte innlegg

I mitt hjemmenettverk (IP-nettverk med switch) har jeg maskiner med både Win98, Win ME og XP. Jeg lagrer mye data på en maskin med Win98 hvor jeg har satt inn en stor disk.

Problem: Når jeg sitter på en annen maskin og skal arbeide med data på denne Win98-maskinen har jeg problemer. Spesielt i Utforsker, og jeg går ned i katalogstruktur hvor det er en del filer. Utforsker blir bare stående å "hakke". Det er nesten umulig å f.eks kopiere filer fra den maskina. Det kan gå minutter mellom hver gang jeg får "kontakt".

Er det Win98 som er problemet? Eller er det det at maskinen bare er en Pentium 90Mhz ?

Er takknemlig for svar.

Jostein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får selv utemerket kontakt med min p66mhz eller hva det er, men den jobber som bare f**** :rofl:

Bruker NIS2002 SMC switch (8porter) og 15m tpkabler og selvsagt 3com paralelltasking2 kort (gratis for meg 8) ).

Tror det er nettkortet somm hikker eller noe i den dur. Kan være oppsettet også, kan vi få vite hva du har?

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Såg på maskinen nå, men fant ingenting annerledes på den konfig'en (på nettkortet) der enn på de andre maskinene.

Jeg har en annen maskin som kan installere - Compaq D4000. Den har 96Mb RAM (kan sette inn mere) og 288Mhz. Kan flytte over disken til den, men bør jeg da installere Windows ME eller XP? Jeg vil da sette den opp som en slags server (ikke router - der har jeg en 166Mhz maskin - som funker godt. Har også en brenner jeg kan koble til "serveren".

Lenke til kommentar
Ville gått for WIN 98 SE om du har det tilgjengelig, tror ME og 98 SE er ganske like da. XP på noe under 500 mhz og under 128 mb ram ville jeg ikke gått for i noe tilfelle, uten det hadde vært høyst nødvending...

Clarkconnect ville ha kjørt fint på denne eldgamle saken som har problemer men men..

Lenke til kommentar
Ville gått for WIN 98 SE om du har det tilgjengelig, tror ME og 98 SE er ganske like da. XP på noe under 500 mhz og under 128 mb ram ville jeg ikke gått for i noe tilfelle, uten det hadde vært høyst nødvending...

Clarkconnect ville ha kjørt fint på denne eldgamle saken som har problemer men men..

Og poenget ditt er?

Lenke til kommentar
Hva er clarkconnect? Og hvordan kan jeg ev. sette opp en FTP-server?

www.clarkconnect.com

Jeg kjører den som router, brannvegg, fil og printserver samt web og mailserver på en PP200 med 128MB RAM.

Går alldeles utmerket.

Svært enkel og sette opp men selvsagt må du regne med litt jobbing hvis du aldri har satt den opp før. men kunnskap er lett og bære og greit og ha.

Lenke til kommentar

Og poenget ditt er?

Poenget er at en slik sak hadde gitt bedre ytelse og stabilitet på en så gammel maskin.

Ser du poenget?

Poenget med å sitere svaret mitt mente jeg, ser selvfølgelig fordelen med å kjøre Linux baserte applikasjoner, men det var ikke det han spurte om.

Når man siterer noe så er det vanligvis for å peke på noe i det man siterer, det var det poenget jeg hadde problemer med å se, og har det forsåvidt fremdeles. Ingen stor sak, ser bare ikke poenget...

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer denne win98 maskinen med den store disken i seg selv. Kjører den greit?

Har du bios som støtter denne store disken? Er disken bakoverkompatibel med den ehh noe tilårskommende maskinen? I såfall finnes det kanskje software på diskprodusentens websider som kan lure biosen din.

Kjørte en gang en WD 20 GB disk på en gammel HP Vectra P75 med win98 og ovennevcnte programvare. Den fungerte supert som filserver, bortsett fra at Win98 er mildest talt ustabilt. Win9x er derfor historie her i huset. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...