Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

For folk som er utsatt for mobbing.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er et sted for folk utsat for mobbing

her kan vi diskutere mobbing

9441013[/snapback]

Jeg er ikke et mobbe offer, men jeg var elevmegler på ungdomskolen (går vg nå)

Men har et spørsmål som kan få ingang diskusjonen.

Hva definerer dere med mobbing?

Meg: En gruppe som plager et offer fler ganger.

Lenke til kommentar

Da kalles det gruppemobbing. Mobbing i seg selv, er når du plager en person, flere ganger, over ett tidsrom, både fysiskt og psykist.

F.eks; Om du gikk i klassen min, og jeg hver dag kalte deg ting, eller plaget deg; F.eks dyttet deg i veggen, eller sparket fotballer på deg i friminuttene så blir det mobbing. Eller om jeg kommer bort og sier ting som; "Fy faen for noen stygge ører du har, du burde bli kalt; Dumbo. Visste du det, Dumbo?".

Om du etter det, bruker navnet; "Dumbo", konsekvent når du omtaler / snakker med personen, så blir det og mobbing.

Mine 2øre.

Lenke til kommentar

Det har vært nok av folk oppgjennom barneskolen som har forsøkt å mobbe meg. Problemet er bare at det er kjedelig og vanskelig å mobbe noen som ikke er reaktiv.

Mobbere er noen sære typer, det er veldig ofte folk som sliter med seg selv. Vi hadde en fin symbolikk for dette i fjerdeklasse. Ikke slukk en annes flamme for at din skal skinne sterkere. Mobbere er utrolig opptatt av hva andre synes om dem. Det er ikke den store overraskelsen at all "mobbere" jeg har møtt på opp gjennom tidene ikke har komt noe langt i livet. Nå ti år senere, så er de forsatt personer jeg kan snakke med.

De fleste er greie mennesker i bunn og grunn. Noen er sterkere enn andre.

Heldigvis har jeg aldri følt meg mobbet, men til dere som måtte være uheldig å bli utsatt. Den første og den beste tingen er å ikke ta det til seg. Ikke godta dritt og ha en sterk karakter. Det er vanskelig hvis du først er i den situasjonen.

Sterk øyenkontakt er ganske viktig for å få respekt blant gutta. Er du en som alltid ser ned når noen slenger drit til deg, så graver du din egen grav.

Jeg føler at barneskolene rundt om kring er utrolig dårlig til å ta vare på miljøet. De snakker om mobbing og miljø hele tiden, men ytterst få har riktig pedagogisk utdanning til å faktisk ta seg av barna. Alle klasser skulle hatt en psykolog som klasseassistent, da tenker jeg meg det hadde blitt fart på sakene.

Jeg studere psykologi, og bodde hos en kamerat hvis mor er psykolog. Det er ikke lite disse menneskene plukker opp.

Lenke til kommentar
Jeg har skjeldent blitt mobbet eller fått komentarer men jeg husker tydelig ei klasseveninde som ble mobbet.

Hun ble mobbet over flere år, fra 2 til 10ende klasse om jeg ikke husker feil.

Jenta ble helt ødelakt, hun ble alldrig som hun en gang var.

9453520[/snapback]

Da skulle du tatt til mot å prøvd og stoppet det...

Men viss hun ble det over så lang tid, hvordan greide da lærerene og unngå å se det?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Mobbing for meg er å si eller gjøre handlinger rettet mot personer eller grupper med den hensikt å frembringe følelser av ubehag. Dette sier mye mer om den som mobber en den som blir mobbet, og er alltid en ytring om eget selvbilde eller tillstand.

Endret av jazzfudge
Lenke til kommentar

Hater mobbing og hater folk som mobber.

Er heldigvis ingen som mobber på skolen vår, men hvis noen får noen kommentarer slengt etter seg eller blir baksnakket så beskytter jeg dem alltid.

Har aldri blitt mobbet før, men har vel fått mange drittkommentarer igjennom barneskolen og ungdomskolen. Men det har vel de fleste.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Er heldigvis ingen som mobber på skolen vår, men hvis noen får noen kommentarer slengt etter seg eller blir baksnakket så beskytter jeg dem alltid.

Har aldri blitt mobbet før, men har vel fått mange drittkommentarer igjennom barneskolen og ungdomskolen. Men det har vel de fleste.

9471628[/snapback]

da må jo du være ganske stor å sterk, am i right? hvis du er så god til å beskytte folk, ikke alle som blir mobba med ord.

har beskytta mange som har blitt mobba.. også bang, så får du deg en i fjeset.

Endret av KexxY
Lenke til kommentar
Jeg har skjeldent blitt mobbet eller fått komentarer men jeg husker tydelig ei klasseveninde som ble mobbet.

Hun ble mobbet over flere år, fra 2 til 10ende klasse om jeg ikke husker feil.

Jenta ble helt ødelakt, hun ble alldrig som hun en gang var.

9453520[/snapback]

Da skulle du tatt til mot å prøvd og stoppet det...

Men viss hun ble det over så lang tid, hvordan greide da lærerene og unngå å se det?

9471127[/snapback]

Det blei tatt tak i i småskolen, men oppover i ungdomsskolen var det mest jentene som plaget vedkommende.

Og det på en litt mer usynlig måte enn vi gutta gjør det på.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett åpenlys mobbing siden jeg gikk på ungdomskolen, og da var det ganske ille til tider i og med at de ofte gikk mot de samme personene.

Jeg tror at hvis mobberen ser at du er svak og lett påvirkelig så blir han bare oppmuntret til å fortsette mobbingen. Når noen prøvde å mobbe meg( Haha rødt hår veldig gøy, og jeg har faktisk blitt kalt "dumbo" heh) så svarte jeg med samme mynt, husker første skoledag i 8. klasse, en kom og presset seg forbi køen som skulle in i klasserommet,

bannet og kalte folk neger og pakkis og hva det nå var, når han kom til meg, så var det selvsagt hårfargen og ørene som var i siktet, "jævla røhåra elefantfitte, kom deg vekk" eller noe i den duren var det jeg fikk høre.

Svaret han fikk fra meg hadde noe med moren hans og en okse å gjøre.

Mobbere pleier å gi seg med en gang de møter motstand, og siden det prøvde han seg aldri på meg mer, men andre i klassen var ikke like heldige.

Det viktigste er å ikke la seg bli mobbet, og hvis du ser noe som blir det, hjelp dem! Noen mobbere ser kansje store og sterke ut, men er ofte veldig svake i sinn, og er ganske usikre på segselv.

Det høres kansje rart ut, men hvis man mobber en mobber så slutter mobberen å mobbe. :)

Lenke til kommentar
å mobbe en mobber hjelper ikke.. har prøvd alt.

9472710[/snapback]

Ja det kan være veldig vanskelig, men man må ikke se ut som om mobberen "treffer deg" selv om han kansje gjør det.

Det beste er kansje å "alliere" seg med andre som ikke blir mobbet, slik at du får et flertall som står imot mobberen.

Men selvsagt, jeg skal ikke belære deg, det er vanskelig å vite hva som fungerer i andre situasjoner en min egen.

Det som er viktig, er at du ikke må la ham true deg med vold. Hvis det skjer, så er det ikke lenger en sak mellom deg om ham, men en sak mellom deg, ham og foreldre/politiet. Høres kansje drastisk ut, men vold slåes hardt ned på.

Hvis det er helt uaktuelt å blande in foreldre (jeg vet at det vil bli sett på som "bisling") så prøv å gå tilbake til dine "allierte", men jeg leste lenger oppe her at du ikke hadde noen venner i 7. klasse. (hvis det er greit at jeg spør) Var det da hele klassen som mobbet deg?

Grunnen til at jeg lurer er at det vanligvis skapes grupper; de som mobber, og de som blir mobbet. Det er skjelden at hele klassen går imot en enkeltperson, og at han da blir stående mutters alene.

De som blir mobbet skaper ofte tettere vennskap en andre, da de har "en felles fiende".

Som du sikkert ser, så er det vanskelig å gjøre noe hvis man ikke har gode venner, disse varer som regel også lenger en barne og ungdomskolen.

Jeg kan bare si lykke til, om du blir mobbet enda.

Endret av Q-melk2
Lenke til kommentar

9471628[/snapback]

da må jo du være ganske stor å sterk, am i right? hvis du er så god til å beskytte folk, ikke alle som blir mobba med ord.

har beskytta mange som har blitt mobba.. også bang, så får du deg en i fjeset.

9472100[/snapback]

Er vel større og sterkere iforhold til alle andre på trinnet. Er vel nest størst på hele trinnet.

Pleier ikke bruke vold da, bruker mer ord istedet. Som hvis noen baksnakker en som går forbi som jeg ikke vet hvem er en gang kan jeg komme med "hva har hun/han gjort med deg?" eller "hva er galt med hun/han?" o.l og så slutter de å baksnakke. Og hvis noen slenger dritt til andre (er noen som er litt uvenner i klassen) stiller jeg meg som regel imellom og skaper "fred".

Bruker selvfølgelig aldri vold, siden slossing bare gjøre ting værre.

Det kan vel defineres som verbal mobbing da?

Nedlatende/dritt kommentarer mot en person over lengere tid.

9471898[/snapback]

Mente ikke over tid, men har fått stygge kommentarer slengt i fleisen før på barneskolen og u. skolen noe som har slitt på selvtilliten. Men folk har vel mer respekt nå siden jeg er en del større en på den tiden.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
å mobbe en mobber hjelper ikke.. har prøvd alt.

9472710[/snapback]

Ja det kan være veldig vanskelig, men man må ikke se ut som om mobberen "treffer deg" selv om han kansje gjør det.

Det beste er kansje å "alliere" seg med andre som ikke blir mobbet, slik at du får et flertall som står imot mobberen.

Men selvsagt, jeg skal ikke belære deg, det er vanskelig å vite hva som fungerer i andre situasjoner en min egen.

Det som er viktig, er at du ikke må la ham true deg med vold. Hvis det skjer, så er det ikke lenger en sak mellom deg om ham, men en sak mellom deg, ham og foreldre/politiet. Høres kansje drastisk ut, men vold slåes hardt ned på.

Hvis det er helt uaktuelt å blande in foreldre (jeg vet at det vil bli sett på som "bisling") så prøv å gå tilbake til dine "allierte", men jeg leste lenger oppe her at du ikke hadde noen venner i 7. klasse. (hvis det er greit at jeg spør) Var det da hele klassen som mobbet deg?

Grunnen til at jeg lurer er at det vanligvis skapes grupper; de som mobber, og de som blir mobbet. Det er skjelden at hele klassen går imot en enkeltperson, og at han da blir stående mutters alene.

De som blir mobbet skaper ofte tettere vennskap en andre, da de har "en felles fiende".

Som du sikkert ser, så er det vanskelig å gjøre noe hvis man ikke har gode venner, disse varer som regel også lenger en barne og ungdomskolen.

Jeg kan bare si lykke til, om du blir mobbet enda.

9473530[/snapback]

Ja jeg har blitt mobbet ut hele(nesten) hele barneskolen.. hadde tre fire venner som man kunne stole på, og selvfølgelig de som er venn med deg den enedagen og den andre ikke.. and so on.. var vel stort sett hele klassen ja.. jaja.. de var vel mest sjalu på meg siden jeg fikk ps2 og ikke de.. jaja.. :/ men blir ikke mobba nå.. kanskje noen som slenger litt med leppa, men den lukker jeg ganske kjapt. and btw, gjør ikke noe at du spurte, greit å kunne snakke med folk om det.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...