Josta Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Jeg har et hjemmenettverk men både Win98, WinME og XP på maskiner. Har fått satt opp en gml maskin (m/Win 98) som router med WinRoute Pro. Jeg har ADSL levert fra Telenor og har tilbud om Norton Internet Security. Jeg har ikke installert antivirus-program. Bør jeg benytte meg av dette og installere NIT2003? Bør jeg da avinstallere WinRoute Pro? Skal dette ev. installeres bare på router (Win 98)eller må jeg installere på alle maskinene? Er takknemlig for gode råd om dette. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Likte det ikke. Har Online ADSL sjøl og har lagt det inn to ganger. Avvinstalert det hver eneste gang. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Jeg har et hjemmenettverk men både Win98, WinME og XP på maskiner. Har fått satt opp en gml maskin (m/Win 98) som router med WinRoute Pro. Jeg har ADSL levert fra Telenor og har tilbud om Norton Internet Security. Jeg har ikke installert antivirus-program. Begriper ikke at du spør om sikkerhet når du ikke engang har AVP på maskinene. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Kanskje dumt sp, men hva er AVP? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Kanskje dumt sp, men hva er AVP? AntiVirusProgram Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 tror ikke norton er tingen... hvis du legger det inn så sett deg inn i funsjonene til norton, ellers så kommer du nok tilbake til forumet og spør hvorfor du ikke kan gjøre ditt og datt på internett... Lenke til kommentar
tos Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Norton Internet Security 2003 består bl.a av Norton AntiVirus og Norton Personal Firewall. Jeg har bare gode erfaringer med disse produktene, men man må jo selvfølgelig bruke litt tid på å sette seg inn i hvordan de fungerer Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Kjører de på telenor og deler med manuelt oppsett allt funker fint på alle msakiner Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Norton Internet Security 2003 består bl.a av Norton AntiVirus og Norton Personal Firewall. Jeg har bare gode erfaringer med disse produktene, men man må jo selvfølgelig bruke litt tid på å sette seg inn i hvordan de fungerer har Norton 2002 (gratis fordi jeg har TN) bare for å beskytte maskinen inn til videre... problemet er at foreldre funsjonen stoppet meg i å besøke vise sider, bla. sider som var regnet som kriminelle siden de innehold info om cracking, koder til spill(!), moding osv. det hører med til historien at jeg er satt opp som overordet og skulle ha tilgang til alt på nettet, men nei da... ende med en aldri så liten deaktivering av funsjonen... prøvde meg med 2003 engang og det ikke i alle fall ikke bedre, etter instalasjon kunne jeg ikke laste ned fra noen p2p programmer samme hva jeg satte brannmur inntillingene og lignede til å være. prøvde alle mulige kombinasjone, men ga til slutt opp og installerte 2002 i stedet, det fungerer da..., men noen foreldrefunsjone kan jeg ikke ha på... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Så ikke innstaller foreldrestyring da... Allt blir mye lettere da for da kan du bruke det som en vanlig firewall Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Så ikke innstaller foreldrestyring da... Allt blir mye lettere da for da kan du bruke det som en vanlig firewall jo, jo, men det er jo litt komisk at jeg som er satt opp som sjef ikke skal kunne komme meg inn på div. sider... har liksom en mindre årig bror i huset og tanken var at han ikke skulle komme inn på xxx sider og lignede... Lenke til kommentar
Josta Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Kan en, når en installerer Norton Internet Secuity 2003, velge å installere bare enkelte deler? F.eks trenger jeg først og fremst AVP som jeg da kan installere på alle PC'ene i nettet, men brannmuren tenkte jeg kanskje det er best å installere på routeren? Er programmet på norsk? Er takknemlig for svar. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Kan en, når en installerer Norton Internet Secuity 2003, velge å installere bare enkelte deler? F.eks trenger jeg først og fremst AVP som jeg da kan installere på alle PC'ene i nettet, men brannmuren tenkte jeg kanskje det er best å installere på routeren? Er programmet på norsk?Er takknemlig for svar. det eneste du kan velge å IKKE instalere er foreldrestyringen, i alle fall på den versionen jeg har... Lenke til kommentar
Josta Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Jeg forstår at det ikke er bare å installere NIS. Hvis jeg vil begrense meg til et antivirus-program, - hva anbefaler dere da? Enkelt og billig, og helst på norsk. Jeg har liten tålmodighet til å sette meg inn i engelske og kompliserte programmer. Håper enda på hjelp. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Jeg forstår at det ikke er bare å installere NIS. Hvis jeg vil begrense meg til et antivirus-program, - hva anbefaler dere da? Enkelt og billig, og helst på norsk. Jeg har liten tålmodighet til å sette meg inn i engelske og kompliserte programmer.Håper enda på hjelp. , men når du har installert norton så kan du selvsagt fjerne eventueller software brannmurer og lignede. norton er enkelt hvis du har det på norsk, men det er av og til også kilden til problemer som du har på maskinen. installer norton du og se hva som skjer. gå det ikke så er det jo bare å avinstallere... Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Trenger aldri Norton, er berre tull. Lenke til kommentar
aron Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Ingen negative erfaringer med NIS 2002 og 2003 her. Kjører på hjemmenettverk med 3 maskiner. Har også kjørt mot kabelnett med router. I NIS 2002 og 2003 bekrefter du stegvis hvilke komponenter du vil innstallere. Antivirus, personlig brannmur, foreldrekontroll og reklameblokkering. Dette kan selvfølgelig også slås av og på etter innstallasjon. Tipper at "Far" som "sjef" lett kan slå av foreldrekontrollen og surfe på xxx, mens poden ikke har noen rettigheter iså måte. Tips: Om du koster på deg Norsk fullversjon, eller en oppgradering Kr, 600/400 føger det med en bra brukermanual. Lenke til kommentar
Josta Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Så det betyr at de versjonene Online distribuerer til ADSL-kunder er på engelsk? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Så det betyr at de versjonene Online distribuerer til ADSL-kunder er på engelsk?nopp, 2002 for man på norsk, det er 2003 som kom som engelsk Lenke til kommentar
Josta Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Så det betyr at de versjonene Online distribuerer til ADSL-kunder er på engelsk?nopp, 2002 for man på norsk, det er 2003 som kom som engelsk Kanskje jeg dermed bør foretrekke 2002? Er det stor forskjell på de - jeg er jo mest ut etter AVP? Jeg tipper jeg kan velge hos Online. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå