Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Er svart glava dårlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet ikke eksakt hva det kan være men er ikke unormalt at det rett å slett skyldes dårlig isolering slik at det har oppstått luftlommer i isolasjonen, dette kan også være vanlig der elektrikkerrør etc har ligget i glavaen. luftstrømmninger i veggen drar med seg støv som igjen misfarger isolasjonen

Lenke til kommentar
`mest sannsynlig så er dette jordslag.  bytt ut isolasjonen med ny. og ja det er fukt som gjør den fargen.

jeg jobber med isolasjon daglig :dribble:

9443338[/snapback]

trenger ikke være fukt vel? har revet mange vegger under rehabiliteringsjobber der glavaen er misfarget rundt elektrikerrør å i luftlommer der hvor isolasjonen ikke har fyllt hele rommet pga slurv i isoleringsarbeidet.. Men isolasjonen blir helt klart misfarget av fukt også ja. Nå påstår jo hvertfall en av salgssjefene til glava at man trygt kan isolere før man får på undertaket i nye boliger, en tullete påstand spør du meg...

Lenke til kommentar
det er sikkert mange andre grunner til at det blir missfarging på isolasjonen også. men hovedårsak kan fort være fukt.

og ang den påstanden til han fra glava. tror jeg han bløffer litt.  :D

9448852[/snapback]

bløff å bløff, eller uvitenhet. ble faktisk presentert under et møte i systemhus om friske hjem. Men det var mange som reagerte sterkt på utspillet fra glavas utsendte... forståelig nok

Lenke til kommentar

Det skulle jeg gjerne gjort, men det er et lag trepanel foran nå... :)

Glavaen var jo temmelig gammel, og jeg har sett det før på andre hus også. Det var først nå jeg fant på at jeg kunne spørre på et forum. Greit å vite om det er fukt som gjør det, for da må jo noe mer gjøres enn bare å skifte isolasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...