muffe Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Holder på å lage et nettsted. Fåreløpig går det greit å oppdatere designet, men etter hvert som jeg får flere sider enn index og kontakt, fårestiller jeg meg at det blir vanskelig og tidkrevende å gå inn i hver enkelt HTML fil for å gjøre endringene der. Finnes det noen måte/kode som er enklere å bruke enn PHP som fixer dette? Jeg bruker allerede CSS til å bestemme fonter, størrelse på fonter, farger, bakgrunn, scrollbars osv... Nettstedet finner dere på http://tech-net.no-ip.com/. Hvis dere kunne hjelpe meg med å finne på ett nytt navn ville det også være fint. På forhånd takk for all hjelp. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Ja... du kan benytte SSI - Server Side Include for å "inkludere" sider i dine websider. Det tilsvarer php sin include. Og så er det bare å fortsette å bruke CSS for å få en felles layout. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 Hvordan fungerer SSI? Er det slik at jeg kan ha én side som ahr designet, og mange andre som inneholder artiklene? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Ja... på en måte. Du har f.eks. en dette oppsettet: -------------------------------------------- ............................Meny.......................... -------------------------------------------- .............................................................. .............................................................. ...........................vanlig side..................... .............................................................. .............................................................. -------------------------------------------- Meny-siden har du i f.eks. 'meny.html'. "Vanlig side" har du i f.eks. 'sidex.html' Da legger du css-koden din i 'meny.html' og inkluderer 'meny.html' inn i 'sidex.html'. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 Hvor finner jeg en guide sil SSI? Har allerede lest en god del om det, men har ikke funet en guide som viser hele strukturen/syntaxen i *.shtml fila. Hvordan den innledes/avsluttes osv. Er koden for å inkludere sider: <!--#include file="mailform1.txt" --> eller #include file="mailform1.txt" ? Er litt usikker på det... Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Hva med patTemplates? Kanskje litt invikla i starten, men når du er vant til det forstår du ikke hvordan du kunne klart deg uten.. Du må dessverre fortsatt oppdatere html filene manuelt, om du ikke mikser php og patTemplates (scriptet kan være svært enkelt...) devshed.com har en stor tutorial for å få deg startet med patTemplates, og patTemplates med php (& MySQL) Jeg kommer ikke inn på developer shed akkurat nå, dessverre. Så jeg kan ikke skaffe noen link... Lykke til! Mvh, Joachim Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Funker SSI på alle servere (les: start.no) ? Prøvde, funka ikke... Det er vel serverside, så... Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Funker SSI på alle servere (les: start.no) ? Prøvde, funka ikke... Det er vel serverside, så... De støtter PHP gjør de ikke de? Da kan du bruke include("fil.htm"); Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Joda, det virka bare liksom litt lettere med SSI... Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Joda, det virka bare liksom litt lettere med SSI... Virker dette vanskelig? <? include 'test.php'; ?> Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Neida! Virker ikke vanskelig! Bruker masse php, og særlig include'n... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå