Gå til innhold

C:\ lar seg ikke defragmentere

Thor.

Anbefalte innlegg

Får følgende feilmelding når jeg forsøker å defragmentere c: disken:

Defragmentering av (C:) er avbrutt på grunn av inkonsekvenser som ble funnet i filsystemet. Kjør CHKDSK eller SCANDISK på (C:) for å rette opp disse inkonsekvensene, og kjør Diskdefragmentering på nytt.

Hvorfor vet ikke jeg men har du en løsning?

Jeg har prøvd både CHKDSK og SCANDISK. De finner ingen feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg foreslår at du ikke bruker den relativt dårlige windows-defragmentingsprogrammet, men heller prøver en bra software.

O & O Defrag er jeg godt fornøyd med :) Har hørt om noe som heter Diskeeper, men det veit jeg ikke noe særlig om.

9441393[/snapback]

Javell? Hvorfor er alt i windows så "dårlig"? Er ikke det et tegn på at Alle burde bytte til andre os?

Lenke til kommentar

Jeg vil anta at det er på grunn av at du har pagesys-filer og andre aktive windows-elementer i bruk mens du prøver å defragmentere systemet ditt. Derfor får du ikke defragmentert C:\

Det du kan gjøre er f.eks å kjøre Windows i safemod å kjøre en defragmentering der eller gå for andre defragmenterings programmer som f.eks PerfectDisk som kan defragmenterer disse filene når du rebooter systemet ditt.

Lenke til kommentar

Det kan være små feil, som kan rettes men det er alltid fare for at du mister ting og tang når du utfører chkdsk eller annet kontroll.

Og deragmentering må komme etter du har ordnet inkonsekvensen.

Du må ikke på koste hva det koste vil rette all din oppmerksomhet mot defrag

Hos deg eller hvis det var hos meg:

-kopiere det du må (backup)

-kjør ----fsutil dirty query c: det vil svare om det er noen endringer i volumet.

Deretter kjør chkntfs /t:30 sekunder det er tiden du har for å eventuelt avbryte en autochck--mot normalt 3. Den verdien kan du forandre etterpå igjen, til hva du vil.

Jeg synes 3 er for lite.

Deretter kjør…..chkntfs /c c: ----det vil kjøre autochk etter restart.

Men siden det er inkonsekvens, så lurer jeg på om det er kontrolleren /driver som forårsaker problemet. Så se driver spørsmålet og, og om du har skiftet kontrolleren på kortet ditt, så er svare der kanskje.

Siden du sikter å defragmentere, hvis du lykkes med å starte defrag uten feilmeldninger:

-plassere pagefile foreløpig i en annen partition

-fjerne alle rusk og rask …clean disken …

-deaktivere hibernate options hvis du har det

drikke litt vann og så defragmentere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...