Gå til innhold

Spille-/overklokkings pc, 15 000,-

Anbefalte innlegg

Da har min 5 år gamle stasjonære tatt kvelden, og jeg har derfor skrapt sammen noe penger for å få bygget en ny...

Har for øyeblikket ca 15 000 kr som jeg har tenkt til å bruke.

Bruksområde:

Spill og overklokking.

Det jeg ikke trenger:

Tastatur, skjerm (ikke enda ihvertfall), mus, kabinett, psu, operativsystem og kjøling.

Jeg har laget en handleliste som jeg kunne tenke meg å fått litt respons på.

Kan også nevne at det blir enten Q6600 G0 eller Xeon X3220.

På forhånd takk!

Endret av heanwi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med litt av samme problemstilling sjøl, men det ser ikke ut til at folket vil svare oss. Uansett; trenger du WiFi på kortet? Om det ikke er nødvendig så kan du jo gå for et kort som ligger hakket under i spec.

Du kan jo se på det jeg har satt opp og komme med innspill også om du vil. Så får en iallefall følelsen av at det skjer noe her :p

Lenke til kommentar

Aha, det var mening bak valget skjønner jeg.

Vel, det er tross alt et forum der en spør for å få svar, men folk kan sikekrt gå lei etterhvert, hehe :D

Syns ikke oppsettet ditt så så ille ut jeg, du kan jo evt. ringe nettsjappa du skal bestille hos og spørre mer om komponentene, kompabilitet mhp plass og slikt, selbv om det er standardiserte saker kan en riskiere etpar overraskelser.

Hvordan funker forresten handlekurva på hw.no, finner ikke noen funksjon som heter "legg i handlekurv"...

Lenke til kommentar
Hvordan funker forresten handlekurva på hw.no, finner ikke noen funksjon som heter "legg i handlekurv"...

9441570[/snapback]

Du må muligens logge inn først.

Her er et bilde av "knappen," det er også i det området du finner innloggings ruten.

post-67791-1189106290_thumb.jpg

EDIT: Bilde havna oppe et annet bilde.

EDIT2: Fikset.

Endret av heanwi
Lenke til kommentar
PC til overklokking og gaming, uten vannkjøling?

GTS vs GTX? Sparer vel litt penger på litt lavere klokket? Er det noen voldsom stor forskjell?

Ellers var jo oppsettet rimelig rått...

litt *misunnelig* men ikke voldsomt mye :-)

9441854[/snapback]

Vannkjøling skal jeg ha, men det tar jeg i en annen tråd når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Det minnet virket svindyrt..

Her har vi litt fra Kingston som er billigere og bedre...

https://prisguiden.no/product.php?productId=58675

9442087[/snapback]

Tja, nå ønsker jeg ikke at minnet skal være den største bremsen under klokking. Så jeg spanderer gjerne 3k (muligens mer også) på kvalitets ram.

Men takker for tipset, skal sammenlikne/høste tester av dem nå :)

Lenke til kommentar

Kingston minne har Micron D9GKX (B6-25E) ICer som er ansett som de beste innen DDR2, men heatsinkene til Kingston kan sette noen stopper så da kan du investere i noen Thermalright heatsinker (HR-07 eller HR-07 Duo) så har du vel det beste du kan oppdrive av DDR2 minne (Vis du i tilleg monterer en vifte på heatsinkene da blir det knall :D ).

Liste over ICer brukt på minne:

http://ramlist.ath.cx/ddr2/http://ramlist.ath.cx/ddr2/

Lenke til kommentar
Kingston minne har Micron D9GKX (B6-25E) ICer som er ansett som de beste innen DDR2, men heatsinkene til Kingston kan sette noen stopper så da kan du investere i noen Thermalright heatsinker (HR-07 eller HR-07 Duo) så har du vel det beste du kan oppdrive av DDR2 minne (Vis du i tilleg monterer en vifte på heatsinkene da blir det knall :D ).

9442352[/snapback]

Vil jeg miste garantien ved å ta av de orginale heatsinkere og erstatte de med HR-07?

Lenke til kommentar

Virker slik :(

Mushkin har garanti opp til 2.75v som er veldig fint så vis du må holde garantien så er vel et D9GMH(B6-30) Mushkin set bedre, Kingston på den andre siden har 1200 MHz effektiv frekvens som er en del, men vis du vil gå høgere kan heatsinkene skape en del problem. Du kan evt. maile Kingston å spørre om det er noen mulighet for å bruke Thermalright heatsinkene uten å drepe garantien. (Det gjelder også for Mushkin, men eg fant ikkje noe serlig informasjon om garanti på siden dens.)

Lenke til kommentar
Virker slik :(

Mushkin har garanti opp til 2.75v som er veldig fint så vis du må holde garantien så er vel et D9GMH(B6-30) Mushkin set bedre, Kingston på den andre siden har 1200 MHz effektiv frekvens som er en del, men vis du vil gå høgere kan heatsinkene skape en del problem. Du kan evt. maile Kingston å spørre om det er noen mulighet for å bruke Thermalright heatsinkene uten å drepe garantien. (Det gjelder også for Mushkin, men eg fant ikkje noe serlig informasjon om garanti på siden dens.)

9452372[/snapback]

Jeg prøver meg på standard heatsinken til Kingston (setter en vifte eller to over). Hvis et temperatur problem oppstår, sender jeg en mail til Kingston. Nok en gang takk for hjelpen ;)

Hvor mye har du tenkt å klokke? Kommer lange veien med 1200 minne...

Ikke så veldig ekstremt, men jeg hater å la minnet være den største bremsen :)

Endret av heanwi
Lenke til kommentar

Vel siden du ikke kan klokke multiplier med en Intel prosessor er det igjen å klokke minnet, og FSB på hovedkortet, så det er faktisk entustiastisk å klokke minnet. Ta 800mhz som er 400mhz fsb, vil gi 3600 på prosessor på en med multiplier på 9, noe intel har. Så 800mhz minne er meeer en nok til overklokking, iallefall lett overklokking.

800 minnet er så godt og billig at det ikke er mulig å være en brems. Ta Crucial Ballistix pc6400. :thumbup:

Lenke til kommentar
Tviler nå også litt på hovedkort...

Valget står mellom:

EVGA nForce 680i SLI

Asus P5K Premium/WiFi-AP

Det kjekke med førstnevnte er jo at den støtter SLI, men skal visstnok ha en ganske rotete BIOS...

Det kjekke med nr 2 er at den skal visstnok være veldig god til klokking...

Arrgh, the decisions!!

9442744[/snapback]

Ganske rotete bios på Evga sitt, neida er ikke rotete i det hele tatt har hatt mitt siden januar og er knallfornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...