Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan få bedre syn?


bkf_94

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg tenkte på forsvaret!

 

 

Når jeg blir innkalt til forsvaret må jeg ha bra syn uten briller eller kontaktlinser mens laseropperasjon er ok men det blir litt for dyrt

9440688[/snapback]

Er det ikke bra at du får slippe da?

 

Når det gjelder å forbedre synet kommer det an på hva som gjør at du ser dårlig. Hvis du har skjeve hornhinner er det lite du kan gjøre, men hvis du har blitt nærsynt kan det motvirkes ved å ofte ta pauser fra lesing på kort hold for å fokusere på noe langt borte, og ved å holde håndflatene mot øynene. Da blir de varmere inni der, og de musklene som skal justere fokus får til å slappe av igjen. Men det går ikke på en dag akkurat.

Lenke til kommentar

Jeg er 17 år, det er ikke lenge igjen !! (dette er min bror sin konto)

Jeg har faktisk litt lyst til dra dit fordi min bestefar sin far var i marinen, min bestefar, min far og min bror og jeg syntes det blir litt flaut hvis jeg ikke kommer inn pga synet!

Endret av bkf_94
Lenke til kommentar
Jeg er 17 år, det er ikke lenge igjen !! (dette er min bror sin konto)

Jeg har faktisk litt lyst til dra dit fordi min bestefar sin far var i marinen, min bestefar, min far og min bror og jeg syntes det blir litt flaut hvis jeg ikke kommer inn pga synet!

9442384[/snapback]

 

Noen ting må man nesten bare lære seg å leve med, dersom man ikke ønsker å ta en operasjon

Lenke til kommentar

Gudfaren min memoriserte den synstesten som de har for å komme in i militæret.

Nå leder han et par flåter for marinen :)

 

Uansett om det koster 25k per øye synes jeg det er verdt det, tenkt deg du sparer det jo opp igjen via at du slepper å kjøpe briller igjen.

Eller vertfall endel av det.

Endret av samebob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...