bkf_94 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Tittelen sier det hele! Hvordan kan jeg få bedre syn uten laseropprasjon , briller , kontaktlinser o.s.v? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Ved å ha et vindu med utsikt bak dataskjermen/der du sitter og arbeider lenge, slik at du kan se langt og slappe av når du trenger. Stirrer du på skjermen i 2-3 timer i ett så ser du ganske uttydelig hvis du plutselig titter ut vinduet som har en utsikt på et par meter/kilometer. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Briller! Jeg er selv nærsynt på høyre øye og har skjeve hornhinner...Var og kjøpte briller igår, de kosta 5000kr!! Gleder meg til jeg får se bedre på skolen... Lenke til kommentar
bkf_94 Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 jeg tenkte på forsvaret! Når jeg blir innkalt til forsvaret må jeg ha bra syn uten briller eller kontaktlinser mens laseropperasjon er ok men det blir litt for dyrt Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det er ingen måte å forbedre synet slik du tenker på. Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=824096&hl= Her en kar med ditt problem Sier det igjen jeg, kansje litt tidlig å tenke på militæret? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 jeg tenkte på forsvaret! Når jeg blir innkalt til forsvaret må jeg ha bra syn uten briller eller kontaktlinser mens laseropperasjon er ok men det blir litt for dyrt 9440688[/snapback] Er det ikke bra at du får slippe da? Når det gjelder å forbedre synet kommer det an på hva som gjør at du ser dårlig. Hvis du har skjeve hornhinner er det lite du kan gjøre, men hvis du har blitt nærsynt kan det motvirkes ved å ofte ta pauser fra lesing på kort hold for å fokusere på noe langt borte, og ved å holde håndflatene mot øynene. Da blir de varmere inni der, og de musklene som skal justere fokus får til å slappe av igjen. Men det går ikke på en dag akkurat. Lenke til kommentar
bkf_94 Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Jeg er 17 år, det er ikke lenge igjen !! (dette er min bror sin konto) Jeg har faktisk litt lyst til dra dit fordi min bestefar sin far var i marinen, min bestefar, min far og min bror og jeg syntes det blir litt flaut hvis jeg ikke kommer inn pga synet! Endret 6. september 2007 av bkf_94 Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg er 17 år, det er ikke lenge igjen !! (dette er min bror sin konto)Jeg har faktisk litt lyst til dra dit fordi min bestefar sin far var i marinen, min bestefar, min far og min bror og jeg syntes det blir litt flaut hvis jeg ikke kommer inn pga synet! 9442384[/snapback] Noen ting må man nesten bare lære seg å leve med, dersom man ikke ønsker å ta en operasjon Lenke til kommentar
bkf_94 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Noen somv et hva en laseropperasjon koster? Lenke til kommentar
Korka Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 25 000 kroner per øye... Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 25 000 kroner per øye... 9449451[/snapback] 14 000 tilsammen i tyrkia (så er alt du ser ) Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Man for all del, vær klar over at bare 60% av alle som vil ta laseroprasjon får tatt det pga enkelte har for tynne hornhinner som ikke lar seg operere. Lenke til kommentar
samebob Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Gudfaren min memoriserte den synstesten som de har for å komme in i militæret. Nå leder han et par flåter for marinen Uansett om det koster 25k per øye synes jeg det er verdt det, tenkt deg du sparer det jo opp igjen via at du slepper å kjøpe briller igjen. Eller vertfall endel av det. Endret 8. september 2007 av samebob Lenke til kommentar
Korka Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Øyene forandrer seg... Jeg har skjeve hornhinner og er nærsynt på høyre øye og ser så vidt hva som står på tavla 3-5meter unna...I 5klasse (går i 9.) så var synet mitt nesten perfekt (så ganske bra!)... Lenke til kommentar
bkf_94 Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 kanskje jeg har skjeve hornhinner ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå