Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med router

Anbefalte innlegg

Jeg har en router av type ZyXEL Prestige 100IH. Dette er en ISDN router, som logger seg på nettet med en gang det er en applikasjon på pc'n min som ber den om det. Dessverre har jeg program som hele tiden prøver å logge seg på, derfor må jeg dra ut kabelen etter bruk hver gang.

Noen som vet om noen programmer hvor jeg kan sette routeren til å måtte ha en slags pålogging for å logge på nettet? Altså en måte å fysisk tvinge den til å koble seg på.

PS: Vil ikke begynne på å se etter de programmene som hele tiden prøver å koble seg på. Fordi det hele tiden dukker opp nye programmer som gjør det samme...

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avinstaller programmet :-)

Dette er et vanlig problem med routere (spesielt ISDN hvor det koster penger).

Sett opp en software-brannmur (Zonealarm f.eks)

Når Zonealarm spør om programmet skal få tilgang til internett sier du bare nei, og ber Zonalarm om å huske det.

Enkelt, ikke sant?

Lenke til kommentar
Dessverre har jeg program som hele tiden prøver å logge seg på, derfor må jeg dra ut kabelen etter bruk hver gang.

PS: Vil ikke begynne på å se etter de programmene som hele tiden prøver å koble seg på. Fordi det hele tiden dukker opp nye programmer som gjør det samme...

På forhånd takk!

Du kan vel heller si: "jeg har troya på PC'en men jeg gidder ikke å gjøre noe med det siden det finnes mange andre troya/virus på maskinen".

I tillegg til at din maskin kan være infisert så risikerer du å spre dette videre mens du surfer på nettet.

Gjør som fortalt, bruk ad-aware (om du har annonsesebasert programvare) og kjør et antivirusprogram og brannmur.

Små greie sikkerhetstiltak som burde nesten ha vært "påbudt" i alle maskiner som har nettilkobling.

Lenke til kommentar
Dessverre har jeg program som hele tiden prøver å logge seg på, derfor må jeg dra ut kabelen etter bruk hver gang.

På forhånd takk!

Du kan vel heller si: "jeg har troya på PC'en men jeg gidder ikke å gjøre noe med det siden det finnes mange andre troya/virus på maskinen".

I tillegg til at din maskin kan være infisert så risikerer du å spre dette videre mens du surfer på nettet.

Gjør som fortalt, bruk ad-aware (om du har annonsesebasert programvare) og kjør et antivirusprogram og brannmur.

Små greie sikkerhetstiltak som burde nesten ha vært "påbudt" i alle maskiner som har nettilkobling.

Når jeg nå bruker zonalarm til å stoppe internett tilkobling, viser det at program som windows messenger hele tiden prøver å koble seg opp. Jeg har antivirus program med de nyeste oppdateringene, slik at det da skal være ganske vanskelig å bli infisert av troyanere..

Lenke til kommentar

Les litt om Ad-Aware på deres hjemmeside http://www.lavasoftusa.com/ så får du en god beskrivelse.

Hvordan fjerne Windows Messenger fra Outlook Express

Synes du det er irriterende at Windows Messenger (MSN Messenger) starter opp idet du åpner Outlook Express? Attpåtil så legger Messenger til kontakter i adresseboka di uten å spørre deg! Dette tipset vil fortelle deg hvordan du kan fjerne Messenger fra Outlook Express.

1. Start regedit (Start --> Kjør --> regedit)

2. Finn følgende nøkkel: [HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Outlook Express]

3. Lag en ny DWORD value. (eller modifisèr eksisterende om den finnes)

4. Gi den navnet Hide Messenger

5. Default verdi = 0. Gi den verdien 2 for å fjerne Messenger.

Vips så vil Windows Messenger ikke lenger starte opp sammen med Outlook Express.

Alternative opplysninger:

Den kan være lurte å holde Messenger lukket mens du foretar endringen i registeret.

Tipset gjelder for alle versjoner av Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...