trygvan Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hei, Jeg tenker på en kombinert PC-/TV-løsning. Vet det finnes PC-skjermer med tuner, men det er et par ting som synes uklart for meg nå i disse digitaltv-dager. For det første; dersom man kjøper en pc-skjerm med analog tuner, kan man da koble på en boks med digitaldekoder og fortsatt bruke skjermen etter man har gått over til digitale tv-signaler? Eller kanskje det vil finnes bærere (satelitt, kabel, e.l.) etter overgangen som fortsatt gir analoge signaler? Dernest; Hvilken løsning er best av (sett i forhold til om man trenger å ha på pcen, fjernkontroll, bildeløsning, etc.): * PC-skjerm med tuner, * PC-skjerm uten tuner, USB-tv-tuner i PC (PC må stå på) * PC-skjerm uten tuner, annen ekstern tv-mottaker (direkte til skjerm?) * PC-skjerm uten tuner, internt tv-tuner-kort i PC (PC må stå på) Håper noen kan hjelpe. Regner med at dette ikke er så enkle spørsmål. Noen erfaringer? Kunnskap? PS: Håper det ikke er postet noe på dette før. Jeg har bare skummet noen få poster. (Dårlig nettikette?) Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 hva med en HDTV, alle tilkoblingsmuligheter plus analog tv tuner Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Grunnen til at jeg ikke har foreslått det selv er at: * HD-tv er vesentlig dyrere * HD-tv har lavere oppløsning, og neppe bedre kvalitet. Eneste fordel jeg ser med HD-tv er at tv-konseptet er fullt ivaretatt (tekst-tv, fjernkontroll, en god tunerdel, etc.) Men det er neppe verdt prisforskjellen. Vil ikke en 24" til 5000,- + tv-tuner gjøre susen bedre og billigere enn en HDTV? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå