Gå til innhold

Vista eller Windows XP 64Bits?


lfnsr

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har bestilt meg en ny pc, og lurer på hvilken Windows jeg skal satse på.

 

Den har :

Intel Core 2 Duo E6850

4gb RAM

XTX 8800GTS ( DX10)

 

Jeg vet ikke om XP noen gang kommer til å støtte dx 10?

 

Jeg har Vista på en skole PC fra før av, og har testet med noen spill osv. Det virker som det yter bedre i XP?? Eller er det bare meg? Noen som har peiling?

 

Mvh

 

Ifnsr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
XP helt klart, sitter på vista nå og har intrykket av at annenhver hardware, og software ikke i det hele tatt eller skikkelig er støttet. dessuten spiser det resussjer

9440293[/snapback]

 

 

hehe, ja det var d jeg trodde :( Microsoft skulle fått premie bare for å lage en aå dårli windows :D Men uansett, det blir vel bedre med tiden!

 

DX 10 på XP?

Lenke til kommentar
XP helt klart, sitter på vista nå og har intrykket av at annenhver hardware, og software ikke i det hele tatt eller skikkelig er støttet. dessuten spiser det resussjer

9440293[/snapback]

 

 

hehe, ja det var d jeg trodde :( Microsoft skulle fått premie bare for å lage en aå dårli windows :D Men uansett, det blir vel bedre med tiden!

 

DX 10 på XP?

9440325[/snapback]

 

Ser ikke ut som det kommer til XP...

Link

Lenke til kommentar
Arghhh, hva skal vi gjøre da?  :ermm:

9440432[/snapback]

Kanskje satse på at Opengl (alternativ til directX) kommer til windows med støtte for Dx10 skjermkort og at spillprodusentene lar bruker med XP kjøre spillene i Opengl modus.

 

Litt usikker på ytelsesforskjellen i spill mellom directX og Opengl, noen som vet?

9440501[/snapback]

 

Hmm, i CS 1.6 er iværtfall Opengl bedre en directx :) Men det er mange år gammelt da så..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...