-KING- Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 EDIT: Jeg har stilt dette spørsmålet tidligere, men husker ikke om jeg har fått et tydelig svar: Hvilket filformat er best til å se videoer på iPod Touch?- I forhold til videokvaliteten? - I forhold til hvor mye plass det tar? 9505551[/snapback] Hvis du skal bruke spilleren til video vil jeg påstå at Touch/Iphone er ubrukelig. Jeg har en iphone, og har enda ikke funnet ut hvordan en får video til å fungere. Selv om jeg legger til videoer i disse dritt-formatene til apple (quicktime) vil den ikke godta de. Den godtok kun ett eneste klipp av 10 klipp i quicktime-format jeg hadde. Antagelig må du konvertere ALT av video FØR du kopierer den til spilleren. Det er jo bare håpløst. Vær også oppmerksom på at KUN iTunes kan overføre musikk/film/bilder til Touch/iPhone! (per i dag i alle fall). Etter min mening er iTunes ett av tidenes dårligste programmer, så det er et kjempeminus for meg i alle fall. Hvis du likevel velger å gå for apple ville jeg egentlig heller valgt iPhone foran Touch. Touch er en ganske redusert versjon av iPhone og mangler blant annet følgende: Bluetooth, epost, google maps, høyttaler, mikrofon, kalender, notater, vær-program - og naturligvis telefon. Jeg synes den fungerer ypperlig som telefon og synes derfor at når du først skal kjøpe en dings i denne størrelsen kan du benytte anledningen til å kutte ut din nåværende telefon. 9507486[/snapback] Takk for svaret! F**n ass... jeg blir bare mer og mer usikker... vet ikke om jeg skal kjøpe den eller ikke... jeg liker heller ikke å konvertere filene for å overføre video.. men det som gir meg lyst til å kjøpe Touch er fiin design, WiFi og youtube-funksjon osv.) Men er det mulig at en eller annen utvikler et tredjepartsprogram til Touch som gjøre det mulig å spille av f.eks. DivX? Det burde jo gå an å utvikle et "VLC-lignende program" siden Touch bruker Mac OS X.. Har iPhone bare 8 GB intern minne og ikke minnekortstøtte? Kan folk komme med en liste for hva som er positivt og negativt med iPod Touch.. så det blir lettere for meg å bestemme meg? Er veeldig takknemlig for alle svarene så langt, og vil være takknemlig for de neste svarene også... Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) At det er kun iTunes som støtter overføring til Touch / Iphone kommer ikke som noen overraskelse, da det ikke er så fryktelig lenge siden de ble lansert. Det kommer nok med tiden. Som nevnt i Touch-tråden her på forumet er det allerede lansert en hack som gjør det mulig å installere tredjepartsprogrammer. At denne ikke fungerer så glatt som den skulle ha gjort kommer ikke som en overraskelse, for det skjer nok med tiden det også. Men hvis dere har det så veldig travelt med å få alt til å fungere med en gang, er det vel ikke så smart å satse på helt ferske produkt? Endret 16. september 2007 av christer-R Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 http://www.pcmag.com/slideshow_viewer/0,12...po=2,00.asp?p=y hvis du ser på det bildet der, ser du ganske godt at touch har en kalender.. Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 http://www.pcmag.com/slideshow_viewer/0,12...po=2,00.asp?p=y hvis du ser på det bildet der, ser du ganske godt at touch har en kalender.. 9510206[/snapback] Det vet vi alle, problemet er at det ikke går ann å legge til sine egne notater/gjøremål. Lenke til kommentar
brucelee.will Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 http://www.pcmag.com/slideshow_viewer/0,12...po=2,00.asp?p=y hvis du ser på det bildet der, ser du ganske godt at touch har en kalender.. 9510206[/snapback] Det vet vi alle, problemet er at det ikke går ann å legge til sine egne notater/gjøremål. 9513313[/snapback] ok, det er en multimedia spiller ikke en pda eller telefon, den skal liksom ikke ha sånt, jeg kjønner ikke problemet... Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) http://www.pcmag.com/slideshow_viewer/0,12...po=2,00.asp?p=y hvis du ser på det bildet der, ser du ganske godt at touch har en kalender.. 9510206[/snapback] Det vet vi alle, problemet er at det ikke går ann å legge til sine egne notater/gjøremål. 9513313[/snapback] ok, det er en multimedia spiller ikke en pda eller telefon, den skal liksom ikke ha sånt, jeg kjønner ikke problemet... 9514792[/snapback] Når de først klarer å lage kalender på den, så kan de smertefritt gjøre det åpent for å legge til notater / gjøremål. Men å irritere seg over det, og la det være en grunn til å velge den bort, ser jeg ikke vitsen med. De som har råd til en mp3-spiller til 2499 - 3299 har også råd til en telefon, og der kan man som regel legge til notater / gjøremål. Endret 17. september 2007 av christer-R Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ey ey ey! Gutta, la oss fortsette diskusjonen angående iPod touch i iPod Touch-tråden. Denne tråden har sklidd helt ut :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå