Gå til innhold

iPod Touch, iPod Classic eller iPhone?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Andre "ulemper" utover at du er litt bunnet opp mot itunes o.l. bla.a. at du ikke kan dele musikk/filmer med kompiser da du med original firmware ikke kan kopiere musikken din rett fra ipoden og inn på HDD. Du kan heller ikke synkronisere ipoden med flere bibliotek, altså den blir i teorien knyttet opp mot en enkelt maskin.

9467966[/snapback]

Går det ikke an å synkronisere iPoden med flere bibliotek? Betyr det at hvis jeg overfører musikk fra min stasjonære, så kan jeg ikke overføre musikk fra min bærbare :ohmy: ?

Du får jo plug-ins til Winamp, Windows Media player og media monkey, pluss mange andre programmer.

9468197[/snapback]

Går det an hvis man bruker en av disse plug-in-ene (på den ene eller begge PC-ene)?

EDIT:

Fordi du ikke skal ha flere poster etterhverandre, for oversiktlighetens skyld. Derforhar en moderator redigert de sammen. :)

9468471[/snapback]

Takk for informasjonen!

Et spørsmål til: Jeg har hørt at iPoder har ganske dårlig lydkvalitet - hvordan er lyden på iPod Touch sammenlignet med Zen Micro. Siden det var den jeg hadde, og jeg syntes den hadde grei nok lydkvalitet...

Endret av varun91
Lenke til kommentar

Jeg lurte på om det går an å sende iPod Touch til Norge fra Apple.com eller Amazon.com. Når jeg skriver inn adresse på Amazon, får jeg melding om at varen ikke kan bli sendt til min adresse. På Apple.com får jeg ikke skifta land til Norge.

Lenke til kommentar
Jeg lurte på om det går an å sende iPod Touch til Norge fra Apple.com eller Amazon.com. Når jeg skriver inn adresse på Amazon, får jeg melding om at varen ikke kan bli sendt til min adresse. På Apple.com får jeg ikke skifta land til Norge.

9471865[/snapback]

Hva med å gå på Apple.no? Men det blir med norske priser da...

Apple.com tror jeg bare at de sender innenfor USA eller no' sånt...

EDIT: Kan noen hjelpe meg med spørsmål 1 og 2 i post #63.. Takker for alle svar!

Endret av varun91
Lenke til kommentar

9471865[/snapback]

Hva med å gå på Apple.no? Men det blir med norske priser da...

Apple.com tror jeg bare at de sender innenfor USA eller no' sånt...

post #63.. Takker for alle svar!

9471977[/snapback]

På Apple. no koster den over 1000 kr mer

Vet noen om noen andre amerikanske butikker som selger iPod Touch og sender til Norge?

Lenke til kommentar
Det finnes jo endel fraktefirma som sender varer over dammen, da. Da får du en adresse hos det firmaet, også sender de den videre derifra :)

9472734[/snapback]

F.Eks. AccessUSA

men jeg vet ikke om man kan stole på dem... :hmm:

Andre "ulemper" utover at du er litt bunnet opp mot itunes o.l. bla.a. at du ikke kan dele musikk/filmer med kompiser da du med original firmware ikke kan kopiere musikken din rett fra ipoden og inn på HDD. Du kan heller ikke synkronisere ipoden med flere bibliotek, altså den blir i teorien knyttet opp mot en enkelt maskin.

9467966[/snapback]

Går det ikke an å synkronisere iPoden med flere bibliotek? Betyr det at hvis jeg overfører musikk fra min stasjonære, så kan jeg ikke overføre musikk fra min bærbare :ohmy: ? Hvordan er det hvis jeg formaterer PC-en?

Du får jo plug-ins til Winamp, Windows Media player og media monkey, pluss mange andre programmer.

9468197[/snapback]

Går det an hvis man bruker en av disse plug-in-ene (på den ene eller begge PC-ene)?

Lenke til kommentar

Det er faktisk mulig å ta ned musikk fra andre pcer til en ipod. Når du plugger den inn i iTunes og får opp menyen med info om ipoden haker du av på "Manuell håndtering av musikk og video". Da kan du legge inn musikk fra andre pcer du har koblet ipoden til. Du kan også spille av de sangene du har på ipoden på andre pcer. Men husk at da får du ikke oppdatert dine "smarte" spillelister eller oppdatering av ny musikk du legger inn på pcen. Det må du ordne selv.

Lenke til kommentar
Det er faktisk mulig å ta ned musikk fra andre pcer til en ipod. Når du plugger den inn i iTunes og får opp menyen med info om ipoden haker du av på "Manuell håndtering av musikk og video". Da kan du legge inn musikk fra andre pcer du har koblet ipoden til. Du kan også spille av de sangene du har på ipoden på andre pcer. Men husk at da får du ikke oppdatert dine "smarte" spillelister eller oppdatering av ny musikk du legger inn på pcen. Det må du ordne selv.

9472903[/snapback]

Takk for svaret!

Så det betyr at jeg kan overføre enkeltsanger, men ikke synkronisere biblioteket?

Hva skjer hvis man har synkronisert musikken med et bibliotek på PC-en, og den PC-en må formateres, kan jeg synkronisere med den PC-en etter formateringen også? Eller hva skjer hvis jeg skaffer meg en ny PC, kan jeg ikke synkronisere med den?

Lenke til kommentar
Du kan legge flere sanger inn på iPoden samtidig. Du kan legge tilbake sangene dine fra iPoden inn til pcen. Men da må du bruke et annet program enn iTunes. Da kan du lese denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=540633

9476275[/snapback]

Takk!

For noen dager siden prøvde jeg å konvertere en DivX video til H.264*. Og det tok gaaanske lang tid. Er det vanlig at det tar lang tid å konvertere til H.264? Er det det beste filformatet for iPod Touch?

*Bruker "Super"

Lenke til kommentar

Desto bedre oppløsning du setter filmen til å være desto lengere tid vil det ta å bli ferdig med filmen. Lavere oppløsning=kjappere konvertering - dårligere kvalitet=tar mindre plass på disken

Høyere oppløsning=tregere konvertering + bedre kvalitet=tar større plass på disken

Lenke til kommentar
Desto bedre oppløsning du setter filmen til å være desto lengere tid vil det ta å bli ferdig med filmen. Lavere oppløsning=kjappere konvertering - dårligere kvalitet=tar mindre plass på disken

Høyere oppløsning=tregere konvertering + bedre kvalitet=tar større plass på disken

9480523[/snapback]

Ja, det vet jeg. Men jeg konverterte med standardinstillingene for iPod 5G eller noe sånt. Og jeg tror at Super brukte over et kvarter bare for å konvertere en video som varte i omtrent 3-4 min.

Er H.264 det beste formatet (i forhold til kvalitet og plass)?

iPod støtter vel ikke DivX/Xvid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...