christer-R Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 3. Feil. Det finnes blandt annet en god norsk butikk som driver med bytting av batteri og mye annet. Ipodbatteri.no Man kan ikke akkurat ta med et ekstra batteri ved en lag tur slik man kan med andre spillere. 9465388[/snapback] Sånn sett ja, da misforstod jeg deg. Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Takk for alle tipsene ! http://www.amazon.com/Apple-16-GB-iPod-touch/dp/B000JNYWBG Hvis jeg bestiller den, hvor mye vil det koste i Norske kroner inkl. frakt osv osv? Selve iPoden koster 2350 kr. 9464492[/snapback] Det her lurer jeg også på, siden man kan spare rundt en tusenlapp på å bestille den fra utlandet. Så er det noen som kan hjelpe oss her? Den koster $ 399 på både Amazon.com og Apple.com. Hvor lønner det seg å bestille den? Hva med mva., skatter og evt. andre avgifter? Går det an å sende pakken som gave og ikke betale ekstra avgifter? Siden jeg har hørt at man ikke trenger det dersom varen blir sendt som gave. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hvis det er en gave så skal du ikke betale noe i avgifter, men hvis den kommer som fra butikken er det bare og slenge på 25%... Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Hvis det er en gave så skal du ikke betale noe i avgifter, men hvis den kommer som fra butikken er det bare og slenge på 25%... 9465603[/snapback] Takk for raskt svar! Men dersom en jeg kjenner i USA bestiller den og sender den til meg - trenger man å betale mva. eller andre ekstra avgifter da? Og omtrent hvor mye vil det koste å sende den fra USA til Norge? Også er det enda to ting jeg lurer på: - Hvordan er det med garantien, og hva gjør jeg hvis iPoden blir ødelagt? - Språket på iPoden: Kan jeg skifte til Norsk på selve iPoden, eller må jeg laste ned norsk firmware eller går det ikke? Lenke til kommentar
Lskgutt Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hvis det er en gave så skal du ikke betale noe i avgifter, men hvis den kommer som fra butikken er det bare og slenge på 25%... 9465603[/snapback] Er det ikke sånn at man skal treffe fra momsen eller noe dem har i USA, også legge på de 25% Norge har? Og må man betale for frakta på Amazon? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hvis det er en gave så skal du ikke betale noe i avgifter, men hvis den kommer som fra butikken er det bare og slenge på 25%... 9465603[/snapback] Takk for raskt svar! Men dersom en jeg kjenner i USA bestiller den og sender den til meg - trenger man å betale mva. eller andre ekstra avgifter da? Og omtrent hvor mye vil det koste å sende den fra USA til Norge? Også er det enda to ting jeg lurer på: - Hvordan er det med garantien, og hva gjør jeg hvis iPoden blir ødelagt? - Språket på iPoden: Kan jeg skifte til Norsk på selve iPoden, eller må jeg laste ned norsk firmware eller går det ikke? 9465675[/snapback] Hvis du kjenner en i USA som sender den videre til deg så slipper du det, da går det som gave. Finnes et firma som gjør dette, men husker ikke navnet. Hvis det blir ødelagt, må du nok sende den til Amazon eller Apple USA for og få fikset det, men det er jeg ikke 100% sikker på... Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Hvis det er en gave så skal du ikke betale noe i avgifter, men hvis den kommer som fra butikken er det bare og slenge på 25%... 9465603[/snapback] Takk for raskt svar! Men dersom en jeg kjenner i USA bestiller den og sender den til meg - trenger man å betale mva. eller andre ekstra avgifter da? Og omtrent hvor mye vil det koste å sende den fra USA til Norge? Også er det enda to ting jeg lurer på: - Hvordan er det med garantien, og hva gjør jeg hvis iPoden blir ødelagt? - Språket på iPoden: Kan jeg skifte til Norsk på selve iPoden, eller må jeg laste ned norsk firmware eller går det ikke? 9465675[/snapback] Hvis du kjenner en i USA som sender den videre til deg så slipper du det, da går det som gave. Finnes et firma som gjør dette, men husker ikke navnet. Hvis det blir ødelagt, må du nok sende den til Amazon eller Apple USA for og få fikset det, men det er jeg ikke 100% sikker på... 9465746[/snapback] Takk! AccessUSA er kanskje det firmaet du snakker om? Hva med språket på iPoden? Er det noe annet jeg burde vite før jeg bestiller fra utlandet? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Vet ikke om det er samme firmaet, men samme opplegget hvertfall. Ang språk er det bare og laste ned europeisk FW hvis det ikke er norsk på den når du får den... Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Vet ikke om det er samme firmaet, men samme opplegget hvertfall. Ang språk er det bare og laste ned europeisk FW hvis det ikke er norsk på den når du får den... 9465843[/snapback] Takk! Vil dere anbefale å bestille fra utlandet? Er det noen spesielle ulemper? Hvor burde jeg bestille Apple.com eller Amazon.com? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Tja, venskeligm og si. Er jo billigere, men kan bli noe vanskelig med en garanti sak... Så det er noen du egentlig burde tenkte nøye gjenom... Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Tja, venskeligm og si.Er jo billigere, men kan bli noe vanskelig med en garanti sak... Så det er noen du egentlig burde tenkte nøye gjenom... 9466231[/snapback] Greit, men omtrent hvor lang tid tror (eller tipper) du det vil ta før Touch begynner å synke i pris? Og den blir vel sikkert billigere i andre nettbutikker? Bare et par hundrelapper? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Tar vell en månede eller 2 før priser vanligvis synker, synker ikke noe før den største etterspørselen har gitt seg...? Men aner ikke hvordan apple pleier og gjøre dette... Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Tar vell en månede eller 2 før priser vanligvis synker, synker ikke noe før den største etterspørselen har gitt seg...?Men aner ikke hvordan apple pleier og gjøre dette... 9466484[/snapback] Takk! Men jeg er ikke helt sikker på om jeg vil ha den ennå . Så jeg tror jeg venter litt til den kommer i butikkene, så jeg kan få prøve den først... Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hvis det er en gave så skal du ikke betale noe i avgifter, men hvis den kommer som fra butikken er det bare og slenge på 25%... 9465603[/snapback] Pass på nå. Selv om det er merket som en gave, må den ha verdi på under 1000kr, ellers får du et pent behandlingsgebyr og moms på toppen. Dessuten bør du nok kjøpe fra norsk butikk, det er godt mulig du har lyst til å ha den fine norske forbrukerloven på din side. Prisene på Touch-modellen vil antagelig synke når hysteriet har lagt seg. Apple ville vært bra dumme om de ikke solgte den for litt ekstra ved lansering, de vet utmerket godt at svært mange kjøper nesten kun ut fra produktnavnet. Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Hvis det er en gave så skal du ikke betale noe i avgifter, men hvis den kommer som fra butikken er det bare og slenge på 25%... 9465603[/snapback] Pass på nå. Selv om det er merket som en gave, må den ha verdi på under 1000kr, ellers får du et pent behandlingsgebyr og moms på toppen. Dessuten bør du nok kjøpe fra norsk butikk, det er godt mulig du har lyst til å ha den fine norske forbrukerloven på din side. Prisene på Touch-modellen vil antagelig synke når hysteriet har lagt seg. Apple ville vært bra dumme om de ikke solgte den for litt ekstra ved lansering, de vet utmerket godt at svært mange kjøper nesten kun ut fra produktnavnet. 9466566[/snapback] Ja.. det var det jeg også tenkte litt på.. akkurat som med iPhone... Så jeg tror jeg venter litt, prøver den i butikken, også vurderer om jeg skal ha den eller ikke. Da burde jeg kanskje bare kjøpe den i Norge.. PS! "Den fine norske forbrukerloven": Min over to år gamle Zen Micro fikk jeg for rundt 1500 etter prisgaranti på Lefdal.. For rundt to uker siden skulle jeg levere den til service, så fikk jeg bare beskjed om å ta med alt tilbehøret for å få pengene tilbake. Og jeg fikk et gavekort på 1690 kr . Tjente 200 kr på å ha brukt den i 2 år... ikke verst .. Jeg tror jeg bare får greie meg med 16 GB... Vet ikke om jeg orker å vente lenger, også finne ut at hvis jeg bare venter litt til så kommer en bedre osv.. Men kommer den til å komme i butikkene 28. september? Eller hvor mange dager senere? Og det blir vel sikkert et par hundrelapper billigere enn på Apple.no? Noen som kan hjelpe meg med disse spørsmålene?: Men kommer den til å komme i butikkene 28. september? Eller hvor mange dager senere? Og det blir vel sikkert et par hundrelapper billigere enn på Apple.no? 9466857[/snapback] Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Kan desvere ikke det. Men hvis du bestiller fra apple.no får du jo gratis gravering. Et lite tips, det finnes en edit knapp... Lenke til kommentar
Fat_Board Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Og om 2 måneder er det jul. Så da må du vente enda lengere! Februar er vel kanskje da prisen vil synke? Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 På apple.no får du gratis frakt og gravering. Andre "ulemper" utover at du er litt bunnet opp mot itunes o.l. bla.a. at du ikke kan dele musikk/filmer med kompiser da du med original firmware ikke kan kopiere musikken din rett fra ipoden og inn på HDD. Du kan heller ikke synkronisere ipoden med flere bibliotek, altså den blir i teorien knyttet opp mot en enkelt maskin. Stort sett vil jeg si at det eneste som taler for Ipod er designet, på stort sett alle andre områder vil du finne spillere som er bedre på stort sett alle områder, det er i allefall min oppfattning. Har hatt min Ipod video 30gb i over 1 år nå, og jeg må si at hvis det ikke hadde hvert for en meget vesentlig størrelses forskjell så ville jeg fortsatt brukt min gode gamle creative zen touch Lenke til kommentar
OstePåPp Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 som Fat_board sier det er 2 månder til jul, og jeg tipper på at ipod touch kommer til å stå på ønskelisten til mange. og de som ikke fikk ipod touch til jul kommer til å kjøpe den for pengene de fikk til jul. Den kommer nok ikke i butikkene før godt ut i oktober. prisene i butikk kommer ikke til å ligge noe spesielt mye under prisene hos apple.no pga. at butikkene såvidt har fortjeneste på ipodene. når jeg kjøpte min 80 gb hos expert for 3199kr, så fikk jeg vite at innkjøpsprisen var 3100kr. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Du får jo plug-ins til Winamp, Windows Media player og media monkey, pluss mange andre programmer. Når støtte for de nye Ipod'ene kommer vet jeg ikke, men jeg vet den kommer... Edit: Men det mener jeg er nevnt før i denne tråden... Endret 10. september 2007 av ondskapen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå