-KING- Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Flash minne på touchen gitt. touchen er mindre på alle andre måter tho, men 0.8mm er vel vanskelig å merke 16GB er bestilt. 9451261[/snapback] Gratulerer! Håper du blir fornøyd med den. Jeg ser også fram til en mini-test fra deg.. Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 iPod Touch hadde vært perfekt for meg hvis den hadde hatt mer plass (30 - 160 GB). Finnes det noen lignende mp3-spillere/mobiler med nok lagringsplass? Eller kommer det en i den nærmeste tiden (helst innen 2008)? Jeg tror ikke jeg kommer til å vente så lenge, men jeg bare lurer på om noen av dere vet omtrent om hvor lenge de neste iPod'ene kommer? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 http://buyersguide.macrumors.com/ 238 dager på fullsize ipod. men da er det snakk om mindre oppdateringer, jeg kjøpte jo 5g for ca 2 år siden... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Har noen av de nye modellene radio og mulighet til filoverføring fra PC uten proprietær programvare? Har prøvd iPhone og likte den, men ikke som telefon. Har Touch like bra skjerm og like rask prosessor? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 [*]Neppe, føler dog at iTunes ikke er så fælt som folk skal ha det til. Eneste savnet er en fornuftig måte å behandle flere filer på en gang. [*]Litt høyere DPI på touchen, ellers tror jeg byggkvaliteten er like bra. Må bare tippe cpu'en er den samme. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 [*]Neppe, føler dog at iTunes ikke er så fælt som folk skal ha det til. Eneste savnet er en fornuftig måte å behandle flere filer på en gang.Kjenner flere som det er helt essensielt for å få adgang til å overføre filer uten proprietær programvare. Det er de som kun har jobb-pc hvor de ikke er administrator. Hadde nettopp en slik fortvilet person på telefonen som hadde blitt lurt til å kjøpe en iPod. Jeg anbefalte å returnere spilleren som vedkommende ikke kan bruke og bytte den i en vanlig åpen MP3-spiller. Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 http://buyersguide.macrumors.com/ 238 dager på fullsize ipod. men da er det snakk om mindre oppdateringer, jeg kjøpte jo 5g for ca 2 år siden... 9453333[/snapback] Takk! Nå begynner jeg å få litt mindre lyst på iPod Touch, pga. for lite minne, for få støttede video- og lydformater, og siden man MÅ bruke iTunes. Det jeg likte ved den var designet (og størrelsen), stor og bra skjerm, WiFi og mange "kule" funksjoner... Men er det noen som vet om en eller annen lignende multimediespiller med mer minne og kanskje støtte for flere video- og lydformater? (Design er også ganske viktig!) Takker for alle svar ! Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Er litt større, men Archos har jo en spiller...' Edit: Slang inn et komma... Endret 9. september 2007 av ondskapen Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Er litt større, men Archos har jo en spiller...' Edit: Slang inn et komma... 9461082[/snapback] Har sett litt på den tidligere. Den virker grei med de funksjonene den har, og den romslige lagringsplassen. Men som du sa så tror jeg at den er litt for stor, og at designet er litt dårligere.. Kanskje jeg bare får kjøpe en iPod Touch likevel? Jeg har aldri hatt en iPod før, så er det noe spesielt jeg burde vite før jeg kjøper den, bortsett fra at man må bruke iTunes og at den støtter få filformater? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Lyden er ikke noe bra... Men skjermen på Archos'en er helt syk, den er veldig god og skarp. Personelig liker jeg designet også, men er kanskje litt stor ja... Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Lyden er ikke noe bra... Men skjermen på Archos'en er helt syk, den er veldig god og skarp. Personelig liker jeg designet også, men er kanskje litt stor ja... 9461252[/snapback] Takk for informasjonen . Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe den siden den er for stor. Jeg tenkte til og med at Touch var litt for stor i begynnelsen. Enda en ting jeg lurer på: På iPod Touch sine sider står det: "Maximum operating altitude: 10,000 feet (3000 m)" Betyr det at man ikke kan bruke mp3-spilleren på lange flyturer, hvor flyene er over 3000 moh.? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Er vell luft trykket de sikter til? Hvis det er det så er det ikke noe problem og bruke dem på fly, da trykket der ikke endrer seg... Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Er vell luft trykket de sikter til?Hvis det er det så er det ikke noe problem og bruke dem på fly, da trykket der ikke endrer seg... 9461339[/snapback] Takk for raskt svar ! Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Men er det noe jeg burde vite før jeg kjøper en iPod? Hva er det som skiller iPod fra de fleste andre mp3-spillerne? Eks.: - Man MÅ bruke iTunes. Gjelder det som blir skrevet i denne posten for alle iPoder?: ipod/itunes synkronisering når bytter pc Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Men er det noe jeg burde vite før jeg kjøper en iPod? Hva er det som skiller iPod fra de fleste andre mp3-spillerne?Eks.: - Man MÅ bruke iTunes. -har ikke radio -Kan ikke bytte batterier, lades opp ved kobling til PC og kan bare kastes når batteriet ikke lengere lader så godt. -Du eier ikke musikken du kjøper over iTunes og er nesten uten brukerrettigheter. Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Men er det noe jeg burde vite før jeg kjøper en iPod? Hva er det som skiller iPod fra de fleste andre mp3-spillerne?Eks.: - Man MÅ bruke iTunes. -har ikke radio -Kan ikke bytte batterier, lades opp ved kobling til PC og kan bare kastes når batteriet ikke lengere lader så godt. -Du eier ikke musikken du kjøper over iTunes og er nesten uten brukerrettigheter. 9462343[/snapback] 1. Feil. Det finnes plugins til Winamp, Windows Media Player, MediaMonkey kan brukes, Anapod Explorer er det også noe som heter. 2. Det stemmer, men du har nett. Jeg antar det er mulig å høre på radio via nett? Noen med peil som kan svare på det? 3. Feil. Det finnes blandt annet en god norsk butikk som driver med bytting av batteri og mye annet. Ipodbatteri.no 4. Og hvor mange av dagens ungdommer kjøper musikk via iTunes? Til deg varun91: Ipod FAQ. Endret 10. september 2007 av christer-R Lenke til kommentar
Fat_Board Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Takket være de cola korkene kjøper jeg musikk fra iTMS. Gratis seff. Elles ville jeg ikke gjort det. Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Takk for alle svarene ! Omtrent i hvor mange år kommer batteriet på Touch til å vare? Lenke til kommentar
Lskgutt Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 http://www.amazon.com/Apple-16-GB-iPod-touch/dp/B000JNYWBG Hvis jeg bestiller den, hvor mye vil det koste i Norske kroner inkl. frakt osv osv? Selve iPoden koster 2350 kr. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) 2. Det stemmer, men du har nett. Jeg antar det er mulig å høre på radio via nett? Noen med peil som kan svare på det? Kun Touch har nett og kun når den er i nærheten av Wlan. Da har man gjerne en annen radio tilgjengelig. Dessuten trengs det et program for å motta radiostasjoner streamet over nett som den sovidt jeg kan se ikke har. 3. Feil. Det finnes blandt annet en god norsk butikk som driver med bytting av batteri og mye annet. Ipodbatteri.no Man kan ikke akkurat ta med et ekstra batteri ved en lag tur slik man kan med andre spillere. Endret 10. september 2007 av robertaas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå