kremt Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Finnes det en side som man kan se jorden på? Og da mener jeg ikke sånn dritt som Google Earth og sånn. Må ha meget detaljert kart. Var borti en sånn side en gang, der kunne man se folk som gikk på gata og sånn. Men har ikke sjans til å huske hva den het, søk har også vært nytteløst! Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 "Og da mener jeg ikke sånn dritt som Google Earth og sånn."? Ehh, jeg tviler på at du finner en side med bilder i så høy oppløsning at du kan se mennesker over hele verden. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 "Og da mener jeg ikke sånn dritt som Google Earth og sånn."? Ehh, jeg tviler på at du finner en side med bilder i så høy oppløsning at du kan se mennesker over hele verden. 9440164[/snapback] Jo, var borti en sånn side for et par år siden. Så vet at det finnes for å si det sånn! Lenke til kommentar
Reached Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Så vidt jeg vet så er vel Google Earth det eneste som kan dette, som er oppdatert hele tiden liksom. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Så vidt jeg vet så er vel Google Earth det eneste som kan dette, som er oppdatert hele tiden liksom. 9440217[/snapback] Men kan ikke akkurat si at dette er særlig detaljert? Ikke i områdene jeg vil se hvertfall Syns det er fascinerende å titte på slikt jeg Lenke til kommentar
Reached Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Google earth er vel mest detaljert i de største byene Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Ser ut som det er bare de store byene man kan se detaljert på Google Earth. Oslo, Stockholm osv. Æsj, hadde jeg bare funnet igjen den siden, var så sykt detaljert Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Satelittbilder som oppdateres forløpende (la oss si flere ganger i sekundet) som er så detaljerte at de kan brukes til overvåkning er nok forbeholdt de forskjellige myndigheter gidt. Jeg har ingen tro på at man finner internettsider med tilgang til overvåkningssatelitter. Google Earth er en av de mest detaljerte komplette gratis satelittbilde-tjenester tilgjengelig for almennheten. Riktig oppdateres bildene sjeldent, men storbyene er ikke så ille detaljert. Endret 6. september 2007 av Snorre Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 på Norge i bilder er det ganske bra bilder av norge i hvertfall.... Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 på Norge i bilder er det ganske bra bilder av norge i hvertfall.... 9440479[/snapback] Jeg fant huset mitt Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 på Norge i bilder er det ganske bra bilder av norge i hvertfall.... 9440479[/snapback] Jeg fant huset mitt 9441014[/snapback] Jeg og God kvalitet var det og Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Midt hus var ikke med i bildene, ser ut som at de bare har bilder av enkelte steder, ikke hele Norge. Google Earth synes jeg funker bra, og det har et enormt dekke. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Jeg fant faktisk hytta mi med "Norge i bilder", men det bildet var tatt for mange, mange år siden. Vil tippe 20-30 år i hvert fall. Så man kan ikke skryte av at bildene der er oppdaterte iallfall. Og når jeg prøvde å finne huset mitt i Oslo, fikk jeg ikke zoomet inn. Opplevde faktisk at det var bedre detaljert lang oppe i Gubrandsdalen enn på bildet over Oslo! EDIT: Jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke får zoomet inn på mitt eget hus/bydel som ligger i Oslo når jeg får nærbilde av hytta Gålå i Gubrandsdalen! EDIT2: Da jeg prøvde i IE funket det, men det var veldig, veldig uklart på bildet over Oslo. Hvorfor har de dårligere kvalitet på bildet over Norges største by? =\ Endret 6. september 2007 av -Jungeldyret Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Jeg kan gi dere et eksempel på at norgeibilder.no er veldig merkelig og, etter min mening, dårlig. Prøv å ta et søk på Aker brygge(stedsnavn), for så å zoome inn. Du vil se at det er uklart og man ikke ser noen ting. Deretter kan du prøve å søke på Gålå(stedsnavn), og du vil få opp et bilde med masse detaljer. Aker brygge er et mye mer sentralt strøk, men har likevel mye dårligere bilde. Bilde som viser Gålå er kjempegammelt, men likevel detaljert. Hvordan kan dette ha seg? EDIT: Tok et søk på "nidaros domkirke", og her kommer det opp masse detaljer. Men søker du på noe annet som ligger i Oslo, som Tryvann Skisenter, kommer det bare opp masse uklar drit. =\ EDIT 2: Drar man litt lenger ut fra Oslo (Tusenfryd) er det masse detaljer. Endret 6. september 2007 av -Jungeldyret Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Løten, der jeg bor, er i hvertfall veldig detaljert. Oppdatert i løpet av de siste årene også Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 På "Norge i Bilder" kunne jeg se huset vårt, bilen vår og en del basseng o.l. i nabolaget. Det er ikke så værst Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Grunnen er rett og slett at Oslo Kommune ikke har gode nok flyfotografi å dele med resten av Norge. Bildene av Molde syns jeg er meget bra detaljert, det samme gjelder Askim. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 på Norge i bilder er det ganske bra bilder av norge i hvertfall.... 9440479[/snapback] Jeg fant huset mitt 9441014[/snapback] Jeg og God kvalitet var det og 9441470[/snapback] Fant bilde av Hytta. Det hadde jeg aldri trodd Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Finner bilde av Bilen min, Hytta, Huset, og BÅTEN! Lenke til kommentar
wwwerner Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) på Norge i bilder er det ganske bra bilder av norge i hvertfall.... 9440479[/snapback] Bilder av huset mitt er av god kvalitet, men det er ikke oppdatert på et par år... Endret 7. september 2007 av wwwerner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå