Gå til innhold

Side man kan se jorden på?

kremt

Anbefalte innlegg

Finnes det en side som man kan se jorden på?

Og da mener jeg ikke sånn dritt som Google Earth og sånn.

Må ha meget detaljert kart.

Var borti en sånn side en gang, der kunne man se folk som gikk på gata og sånn.

Men har ikke sjans til å huske hva den het, søk har også vært nytteløst! :(

Noen som kan hjelpe? :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Og da mener jeg ikke sånn dritt som Google Earth og sånn."?

Ehh, jeg tviler på at du finner en side med bilder i så høy oppløsning at du kan se mennesker over hele verden.

9440164[/snapback]

Jo, var borti en sånn side for et par år siden.

Så vet at det finnes for å si det sånn! :)

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet så er vel Google Earth det eneste som kan dette, som er oppdatert hele tiden liksom.

9440217[/snapback]

Men kan ikke akkurat si at dette er særlig detaljert?

Ikke i områdene jeg vil se hvertfall :(

Syns det er fascinerende å titte på slikt jeg :)

Lenke til kommentar

Satelittbilder som oppdateres forløpende (la oss si flere ganger i sekundet) som er så detaljerte at de kan brukes til overvåkning er nok forbeholdt de forskjellige myndigheter gidt. Jeg har ingen tro på at man finner internettsider med tilgang til overvåkningssatelitter. Google Earth er en av de mest detaljerte komplette gratis satelittbilde-tjenester tilgjengelig for almennheten. Riktig oppdateres bildene sjeldent, men storbyene er ikke så ille detaljert.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Jeg fant faktisk hytta mi med "Norge i bilder", men det bildet var tatt for mange, mange år siden. Vil tippe 20-30 år i hvert fall. Så man kan ikke skryte av at bildene der er oppdaterte iallfall.

Og når jeg prøvde å finne huset mitt i Oslo, fikk jeg ikke zoomet inn. Opplevde faktisk at det var bedre detaljert lang oppe i Gubrandsdalen enn på bildet over Oslo!

EDIT: Jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke får zoomet inn på mitt eget hus/bydel som ligger i Oslo når jeg får nærbilde av hytta Gålå i Gubrandsdalen!

EDIT2: Da jeg prøvde i IE funket det, men det var veldig, veldig uklart på bildet over Oslo. Hvorfor har de dårligere kvalitet på bildet over Norges største by? =\

Endret av -Jungeldyret
Lenke til kommentar

Jeg kan gi dere et eksempel på at norgeibilder.no er veldig merkelig og, etter min mening, dårlig. Prøv å ta et søk på Aker brygge(stedsnavn), for så å zoome inn. Du vil se at det er uklart og man ikke ser noen ting.

Deretter kan du prøve å søke på Gålå(stedsnavn), og du vil få opp et bilde med masse detaljer.

Aker brygge er et mye mer sentralt strøk, men har likevel mye dårligere bilde.

Bilde som viser Gålå er kjempegammelt, men likevel detaljert. Hvordan kan dette ha seg?

EDIT: Tok et søk på "nidaros domkirke", og her kommer det opp masse detaljer. Men søker du på noe annet som ligger i Oslo, som Tryvann Skisenter, kommer det bare opp masse uklar drit. =\

EDIT 2: Drar man litt lenger ut fra Oslo (Tusenfryd) er det masse detaljer.

Endret av -Jungeldyret
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...