Gå til innhold

lair fra usa på vanlig tv?

Akrabra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

En tv fra 2000 burde vel klare det. Tv'en min fra før milleniumskiftet spilte ihvertfall usa-importene på GC helt fint. Men hva TV'en din støtter kan jo ikke vi vite, hvertfall når vi ikke vet hva slags TV du bruker. Manualen gir muligens svar på dette også...

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Om kewell79 har prøvd det, er det vel ikke noe mer å si om den saken. Spillene på ps3 er kun sonefri når man spiller på HDTV. Sperren ligger i ps3'en og ikke i TV'en, som kan støtte både PAL og NTSC-signaler.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
  Slettet-NIoHlfL skrev:
Om kewell79 har prøvd det, er det vel ikke noe mer å si om den saken. Spillene på ps3 er kun sonefri når man spiller på HDTV. Sperren ligger i ps3'en og ikke i TV'en, som kan støtte både PAL og NTSC-signaler.

9441122[/snapback]

Den er like sonefri uansett hvilken TV man spiller på. Vet ikke helt hvordan det er med signalene, men om det er likt som før i tiden må TVen støtte NTSC, noe de fleste TVer fra 2000 og utover støtter.

Da snakker jeg om spill, ikke filmer.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg bare tolket kewell sitt innlegg slik. Jeg har ikke prøvd det selv...

Skulle jo tro at når maskinen først er sonefri på spillene at det ikke var noe bergensninger der.

Har du selv spilt et importspill på ps3'en din med en SDTV?? Hva denne tråden trenger er en som har spilt en us-importet spill på sin europeiske ps3 på en SDTV.

Lenke til kommentar

Det er akkurat samme opplegget uansett om det er spill eller filmer

PS3 er "smart" nok til å se om oppløsningen er 480i eller 576i SDTV oppløsning

Er ikke det den samme på maskin og disk nekter den å spille av, som sagt har jeg prøvd det med filmer og med spill har jeg lest flere artikler om problemet

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
  Slettet-NIoHlfL skrev:
Jeg bare tolket kewell sitt innlegg slik. Jeg har ikke prøvd det selv...

Skulle jo tro at når maskinen først er sonefri på spillene at det ikke var noe bergensninger der.

Har du selv spilt et importspill på ps3'en din med en SDTV?? Hva denne tråden trenger er en som har spilt en us-importet spill på sin europeiske ps3 på en SDTV.

9441625[/snapback]

Jeg har ikke gjort det på min PS3, men jeg har gjort det på min PS1. Og så lenge spillene er sonefrie er det kun et spørsmål om TVen støtter signalet.

Sitat
Det er akkurat samme opplegget uansett om det er spill eller filmer

Ehm, nei. PS3-spill er sonefrie, Blu-ray-filmer er ikke sonefrie. Ergo; det er ikke det samme.

Lenke til kommentar
  Slettet-NIoHlfL skrev:
Ser ut til at du tar feil Geo, desverre.

http://www.ps3fanboy.com/2007/05/07/europe...ter-get-a-hdtv/

Her er et eksempel at et PAL spill ikke funker på en US-maskin i SDTV. Spillet er kun kodet for 576i, noe den amerikanske maskinen ikke kan vise...

Etter å ha googlet ser dette ut til å være et problem, men ikke på alle spill.

9442042[/snapback]

Jeg tenkte problemet var PAL-spill på US-maskin, ikke andre veien. Det er jo det som står beskrevet i artikkelen.

Edit: Ser ut til at det kan være problemer ja. Tenkte jeg hadde 480p i menyen min, men da husket jeg visst feil. Da er det eneste man kan gjøre å sjekke for hvert enkelt spill, om andre har forsøkt det.

Edit2: Kan noen forresen gå inn i Video Output Settings og sjekke hva som er mulige oppløsninger for SCART. Jeg kan ikke sjekke dem da jeg benytter HDMI-kabel og ikke finner den "gammeldagse".

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...