Gå til innhold

Hovedkort som er rødfarget er dårligst - sant?

nabbskall

Anbefalte innlegg

Ja, skulle da selge et hovedkort til en kompis, men så spurte han om fargen på hovedkortet, og da sa jeg rød.

Da flippet han helt ut og sa at han ikke ville kjøpe det hovedkortet, fordi røde hovedkort er billigst/dårligst.

Stemmer dette eller er dette bullshit?

Mener selv at det er bullshit, men må være sikker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle produsenter velger selv hvilken farge de vil ha på kortene. Kanskje det finnes en produsent der ute som velger at deres dårlige kort skal være røde, men jeg har aldri noen sinne hørt om det.

Kameraten din burde heller spurt om sokkel, chipset, porter, vifter imho :)

Lenke til kommentar

Sølvgrå biler er dårligere enn oransje!

(Det finnes selvsagt større prosentandel dårlige sølvgrå biler ettersom de fleste sportsbiler har skarpe farger... )

Men tror ikke fyren vet hva han snakker om. Det er i alle fall helt absurd å avgjøre et PC kjøp pga. PCB fargen (med mindre du er casemodder og skal ha matchende farger).

Gainward kjører rød PCB og er en av de mest anerkjente leverandørene av nVidia kort. XFX lever grønn?/svart. MSI leverer rød/svart. Asus leverer mye blått. Vil tro de fleste billigkort faktisk bruker grønn.

Endret av radivx
Lenke til kommentar

Det er vel ikke tilfeldigvis et hovedkort fra MSI? De er iallefall de eneste jeg kommer på som har gitt ut en del røde hovedkort. Der tror jeg vi har grunnen til at kompisen din sier dette, MSI har/har hatt dårlig rykte.

Nå kan det være allskens grunner til det, kanskje mange ikke liker merket, men de har hatt noen hovedkort som egnet seg dårlig til overklokking og hadde litt dårligere ytelse enn resten. Stabilitet og byggekvalitet tror jeg skal være rundt gjennomsnittet, iallefall i dag.

MSI lager uansett mye bra og er langt i fra noen dårlig hovedkortfabrikant.

Edit; skrivefeil

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

da jeg så tittelen på denne begynte jeg å le!

et ord burde beskrive det:

MONGO!

X. har du rødt eller gult hovedkort?

Y. jeg har et rødt ett

X. Haha! du suger da

slik ser jeg for meg en samtale mellom en fjortiss som er litt 'retard' (ikke rette ordet, men godt nok) og tror han vet noe om data, og en vanlig person med en vanlig pc

Sanne personer fortjener seg en god kakk i hodet

Lenke til kommentar
Ja, skulle da selge et hovedkort til en kompis, men så spurte han om fargen på hovedkortet, og da sa jeg rød.

Da flippet han helt ut og sa at han ikke ville kjøpe det hovedkortet, fordi røde hovedkort er billigst/dårligst.

Stemmer dette eller er dette bullshit?

Mener selv at det er bullshit, men må være sikker :)

9439974[/snapback]

LOL..dette gav meg en god latter..Har aldri hørt noe så dumt i mitt liv..

Er skikkelig på bærtur han kompisen din..

Lenke til kommentar

Dette er en kjent sak/trend fra MSI .

Toppmodellene som er mere påkostet ifm av komponentvalg og features er IKKE røde , men sorte .

Dette gjør de for å skille de ut fra mengden.

Derimot at alle korta fra dem med rød PCB er drittkort er det ingen som sier .

OEM korta fra MSI (som distribueres til Compaq/HP/Dell osv) er naturelle (grønne) .

Lenke til kommentar
Det er vel ikke tilfeldigvis et hovedkort fra MSI? De er iallefall de eneste jeg kommer på som har gitt ut en del røde hovedkort. Der tror jeg vi har grunnen til at kompisen din sier dette, MSI har/har hatt dårlig rykte.

Nå kan det være allskens grunner til det, kanskje mange ikke liker merket, men de har hatt noen hovedkort som egnet seg dårlig til overklokking og hadde litt dårligere ytelse enn resten. Stabilitet og byggekvalitet tror jeg skal være rundt gjennomsnittet, iallefall i dag.

MSI lager uansett mye bra og er langt i fra noen dårlig hovedkortfabrikant.

Edit; skrivefeil

9440526[/snapback]

Det er et msi k9n sli ja, og jeg HATER MSI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...