Jalla Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Hei. Som emnet antyder skal jeg ha en stillegående klump til videoredigering og spilling, den bør også være kjapp. Har satt sammen noen saker her, men er litt rusten på komponentfronten, sist jeg satte sammen noe var i 2002, hehe Om noen har kommentarer og innspill så fyr løs, her er handlelista. Vurderte også en HP XW8400, men der har en ikke mulighet til SLI... Bummer... Endret 10. september 2007 av Jalla Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Synes det ser bra ut... Men hvilke/t program/mer bruker du til videoredigering? Hvis det du bruker støtter 64bit er vel det å foretrekke(?) Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Aber såklart! Bruker Adobe CS3. Endra det nå. Litt usikker på hvor mange spill som takler 64bit... Har en samling med "nostalgi" i form av HL 1 og slikt også som hadde vært gøy å flise gjennom ved anledning... Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (Foreløpig) Liste over spill som støtter 64bit: Half-Life 2 Lost Coast Bet On Soldier: Blood Sport Codename: Panzers (Phase one) Colin McRae Rally 2005 Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay Far Cry Fahrenheit Shadow Ops: Red Mercury Unreal Tournament 2004 World of Warcraft WWII Tank Commander S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl Dreadnought Kilde: http://www.start64.com/index.php?option=co...=190&Itemid=116 Men det kommer garantert mer. Lenke til kommentar
ChillyWilly Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Mine forslag: - sett istedet 2 raptorer i Raid 0 til OS. - Vurder om du heller skal gå for 2 stk 22". Veldig kjekt ved videoredigering når du skal være effektiv. - Adobe premiere pro støtter ikke 64bit, men du kan bruke programmet i et 64 bit os. Men det vil uansett ikke utnytte mer en ca 3.2Gb minne. - 850W powersupply er overkill på ditt system. Vurder om du kommer til å bygge ut med mange flere harddisker evnt SLI. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Takker & bukker. Har "sovet i timen" de siste par åra hva hardware og kompabilitet angår. Jeg vil nok få bruk for effekten etterhvert, det vil bli flere disker og garantert et grafikkort til. Men ikke i aller første omgang. 2x raptor er vurdert, men det blir i såfall RAID 1 pga sikkerhet, diskene er kjappe nok i seg selv. 244T har større oppløsning enn tilsvarende 22", det er også kjekt når en skal redigere og spille. Om det kommer en ny 24" fra ett eller annet sted så blir nok det vurdert, men da må jeg nok vente til comdex er jeg redd. Regner med at det vil komme en versjon fra Adobe som takler 64bit med tiden, og så lenge en kan kjøre på 64bit så hvorfor ikke, jeg kan jo alltids kjøre inn en dualboot med XP Pro på en egen partisjon/annen disk for ting som kun takler 32 bit. Takker for innspillene Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Den var en billig klump det. Antec har komt med en "ny" version av P180 kalt P182 som "skal" vere bedre. Antec P182: https://prisguiden.no/product.php?productId=70452 Du kan også kjøpe Thermalright ULTRA120 Extreme siden den Zalman kjøleren koster omtrendt like masse (m/ vifte) https://prisguiden.no/product.php?productId=76529 Endret 6. september 2007 av Zoxc Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Det koster å være kar, hehe -Og så er jeg drittlei av å rendre på laptopen, selv om den heller er ingen sinke i og for seg blir det en enorm forskjell i tillegg til at jeg får frigjort den til "vanlig" PC bruk. Kabinett og kjølerforslagene er notert med begeistring Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hmm.. Hovedkortet står opplistet som DDR2, og du har lagt inn DDR3 i handlelista? Ser ellers fint ut det, har selv P182 og Thermalright 120 ultra extreme. Kjempefornøyd. Lenke til kommentar
Evju Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Skal du virkelig gå for QX6850? Da bruker du 5000 på relativt liten ekstra ytelse i forhold til Q6600 eller E6850. Den sida her er grei for å få en oversikt: http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.htm...2=882&chart=437 Vær også obs på at komplett bruker ufattelig lang tid på å levere for tida, det ligger en tråd under webshop-delen av forumet Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Godt poeng, jeg klaska bare til med det som skal være "best". Etter det jeg skjønner så støtter hovedkortet Xeonprosessorer også så da kan jeg heller handle inn noe slikt om det skulle bli behov for det... Eller vente til det kommer flere CPU'er som støtter 1333 FSB, handling blir det ikke før i slutten av måneden uansett.. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Hmm.. Hovedkortet står opplistet som DDR2, og du har lagt inn DDR3 i handlelista? Ser ellers fint ut det, har selv P182 og Thermalright 120 ultra extreme. Kjempefornøyd. 9444976[/snapback] Litt usikker på HK ennå, la det inn mest for å få en pris å gå etter og så ikke så nøye på spec, men skal nok ha DDR3, de kortene støtter etter alt jeg kan skjønne Xeon også. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Ok, da har jeg laget en mer komplett handleliste, jeg fant ikke vista ultimate 64bit i prisguiden, det er det eneste som er "feil" i listen. Har endra etpar småting slik at det hele er mer "edruelig", så litt på det som skal komme og valgte q6600 og 226WC dlx ostedet for QX6850 og 244T. Endret 9. september 2007 av Jalla Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Du må trykke lesbar for alle, så må du å på andres handlevogner og kopiere linken der ifra.. Linken til handlevognen din er dø nå ;D Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Da skal det funke. La ut feil link Lenke til kommentar
toretors Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Raptor-disker blir jo å hive pengene ut vinduet, du vil få tilsvarende ytelse ved å gå for en 750GB-disk eller høyere Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Raptordisker er dyre, men jeg skal ha en disk som er dedikert til OS og kjøre pagefil og alt annet på andre disker. -Og så hadde jeg lyst til å sjekke om den er så rask som de skal ha det til Endret 9. september 2007 av Jalla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå