Gå til innhold

Plass problem på ekstern harddisk

Packard

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt meg en 500GB Western Digital My Book for å lagre noen relativt store filer. Når jeg fikk den var den formatert til fat32, noe jeg regner med at bør fungere med windows XP. Hvertfall startet jeg å laste inn noen filer, når jeg hadde lastet inn rundt 50GB med filer fikk jeg beskjed at det ikke var nok diskplass.

Jeg sjekket plassen og det stod 55GB brukt 410 igjen, har restartet PCen og Harddisken men får fortsatt samme feilmelding, hvordan kan jeg fikse dette? har det noe med at det er FAT32? bør det være NTFS?

Takk på forhånd, hadde hvert fint med noen kloke ord for trenger den ekstra plassen! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nylig kjøpt meg en 500GB Western Digital My Book for å lagre noen relativt store filer. Når jeg fikk den var den formatert til fat32, noe jeg regner med at bør fungere med windows XP. Hvertfall startet jeg å laste inn noen filer, når jeg hadde lastet inn rundt 50GB med filer fikk jeg beskjed at det ikke var nok diskplass.

Jeg sjekket plassen og det stod 55GB brukt 410 igjen, har restartet PCen og Harddisken men får fortsatt samme feilmelding, hvordan kan jeg fikse dette? har det noe med at det er FAT32? bør det være NTFS?

Takk på forhånd, hadde hvert fint med noen kloke ord for trenger den ekstra plassen!  :cry:

9439564[/snapback]

fat 32 har begrensinger på filstørrelsen du kan ikke ha over 4 gig om jeg ikke husker feil. bruker du NTFS er problemet borte :-) men da kan du ikke bruke den på maskiner med win 98 og eldre os tror jeg det var. :-)

Lenke til kommentar

Har et følge spørsmål som blir litt off topic, I disken var det et par filer når den kom fra produsenten. (autorun etc.) å disse er vel kjekt å ha, kan jeg bare kopiere disse filene til PCen min før jeg formaterer også kopiere dem tilbake til disken når den er ferdig formatert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...