TheNarsissist Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hei jeg har lyst til og kjøpe en salongrifle. Har noen spørsmål Må jeg ha tilatelse fra lensmann? Må jeg ta Jegerprøve kurset Må jeg dra på bane for og skyt eller kan jeg bare skyte bak huset mitt bor mitt i skauen så tror ikke det ville plaget naboer eller no Er det noen flere krav til kjøp av Salongrifle så setter jeg pris på om dere sir i fra Lenke til kommentar
celebra Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Hei jeg har lyst til og kjøpe en salongrifle. Har noen spørsmålMå jeg ha tilatelse fra lensmann? Ja. Du må ha tilatelse fra lensmann / politi for alle slags kruttvåpen De har søknadsskjema på kammeret, eller hos våpenforhandleren. Ganske greit å fylle ut, hvsi du vet å formulere deg slik at du får løyve :-p Må jeg ta Jegerprøve kurset Ja, Eller være medlem i et skytterlag. Må jeg dra på bane for og skyt eller kan jeg bare skyte bak huset mitt bor mitt i skauen så tror ikke det ville plaget naboer eller no Hvis du har sikker bakgrun ,og ikke er til sjenanse for allmenheten så er det stort sett greit. Ville muligens sjekket med onkel først Vil ellers anbefale å lese Lov om ammunisjon og skytevåpen Her er og en del svar. Edit: Rydde i quotes Endret 6. september 2007 av celebra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå