Aleks MJ Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Har lagt inn et nytt skjermkort og det fungerte fin en dags tid. Men etterhvert begynnte spill å låse seg og jeg må resarte pcn hver gang dette skjer, det hender etter rundt 20min med spilling. Jeg vet ikke hva som kan være feil, siden jeg har lasta ned nye drivere, reinnstallert kortet og sjekket flere ganger om kortet sitter orntlig i pcn. Er ikke resten av maskinen som er årsak til feilen heller. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335580 Er kortet jeg har nå. Kan kanskje kortet være defekt? Hvis noen vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette ville det vært fint. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Kanskje du kunne sjekka temperaturen på skjermkortet når du spelar? Lenke til kommentar
Aleks MJ Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Har ikke målt temperaturn orntlig, men har tatt på det og det er ikke varmt i hele tatt, så tor ikke det er det som er feilen heller. liten update også, har tatt ut kortet og satt de inn igjen, å etter det er det ennå kortere tid før spill slutter å fungere. Så har ikke anelse om hva som er feil. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 om du har installert 3. parts skjermkort justerings verktøy, fjern disse, eventuelt oppdater BIOS, skjermkort, lydkort, og DirectX Augist oppdateringen. Lenke til kommentar
Aleks MJ Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Update igjen. Siden jeg ikke har fått det til å fungere ennå, tok jeg det ut for å se om det var noe ødlagt nede i festene eller noe og da var det VARMT!! så tror nok det at kortet blir for varmt til at jeg kan spille på det i lengden, så tror nok jeg har lokalisert feilen nå. skjønner ikke hvorfor det ikke har vært varmt tidligere da. Men hva kan jeg da gjøre for å få det kaldere og mulig å spille i mere enn 20min? Må jeg sette inn en vifte til? har bare en vifte på cpu og strømmforsynings tingen atm Lenke til kommentar
Arne Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Ja, det kan kanskje vere lurt å ha ei vifte til. I mitt kabinett har eg 3 120x120mm og ei 200x200-vifter, eg har aldri hatt problem med varme for å seie det sånn... Ja, du kan jo forsøke å montere ei vifte, slik at du får litt luftgjennomstrøyming i datamaskina. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hvis du KUN har vifte på CPU og i strømforsyningen, blir det for liten luftgjennomstrømming i kabinettet. Du burde sette inn en vifte i front av kabinettet og en i bakkant. Viften i front skal dra frisk luft INN i kabinettet og viften bak skal blåse den varme luften UT. Det er veldig viktig at du monterer disse viftene riktig vei. Lenke til kommentar
Aleks MJ Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Takk for tipsa. fikk de samme av en venn på jobben så jeg har bestillt 2 120x120mm vifter og en 80x80 så jeg håper problememt låser seg nå. Prøvde også å sette en bord vifte til å blåse rett på skjermkortet når jeg spilte å dette hjalp veldig, så tror nok det vil løse problemet når jeg får de nye viftene. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå