Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes C-Klasse politibil? (i norge)

Anbefalte innlegg

Så politibilen igjen i lillestrøm, men denne gangen fikk jeg med skiltnummeret: DJ 51785

Tror det er den samme som jeg så sist gang, men noen som kan finne ut mere info om denne bilen (bilde)? ? ? Jeg kunne tatt bilde av bilen, men han svingte inn i en gate så jeg rakk ikke å ta mobilen frem engang.

Fant litt info som jeg har vedlagt som bilde under:...

9622799[/snapback]

Hvis du ser etter på bilde jeg la ved her så ser du det samme registrerings nr som du nevner, så det har i allefall jeg fått med meg...

9623176[/snapback]

Det betyr at den politibilen har vært i en ulykke før :!: så gøy. :D

Skal få tak i bilde neste gang jeg ser bilen, har sett bilen 2 ganger nær lillestrøm området.

JaleJale: Er den umaskert (sivil eller ikke)? Nå kommer det bedre politibiler i Norge, not good...

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå kommer det bedre politibiler i Norge, not good...

9631263[/snapback]

Hvorfor er det dårlig? :p

Det betyr jo bare at politiet får det lettere i tjenesten, syns det er bra jeg!

Blir vel en stund til vi ser Skyline osv. i det norske politiet tenker jeg, men bilparken er vel moden for oppdatering mange steder i landet, så hvem vet hva fremtiden bringer... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Nå kommer det bedre politibiler i Norge, not good...

9631263[/snapback]

Hvorfor er det dårlig? :p

Det betyr jo bare at politiet får det lettere i tjenesten, syns det er bra jeg!

Blir vel en stund til vi ser Skyline osv. i det norske politiet tenker jeg, men bilparken er vel moden for oppdatering mange steder i landet, så hvem vet hva fremtiden bringer... :)

9631528[/snapback]

Det er dålig fordi det er helt feil pengebruk. Det er bare til showoff og for å vise "mannen i gata" at det er ikke vits i å prøve å kjøre fra dem. Bruk heller pengene på å ta folk som selger dop til 13 åringer, voldtektere og annet avskum. Leste en gang i avisen at en som rante en gammel dame på åpen gate slapp unna med en advarsel, på siden stod det om en mann som hadde blitt tatt for snøscooter kjøring i nasjonalpark. Hvor er logikken? Dette er norge i sitt ess. Finnes garantert værre eksempler enn det jeg nevner.

Lenke til kommentar

Den i larvik er sivil, altså den er sølvgrå som den på bildet.

Masse blålys i bakruta, og siderutene bak, men det ser man kanskje ikke før det er for sent allikavel... :p

edit: Er litt usikker på modellen, kjenner ikke mercedes noe særlig. Men den ligner veldig i karosseriet som på den jeg postet bilde av. Ble litt usikker nå på luftinntakene på skjermene...

Det var en slik med laaangt panser, to seter, liten bagasjeluke. Tøff bil.

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Det er dålig fordi det er helt feil pengebruk. Det er bare til showoff og for å vise "mannen i gata" at det er ikke vits i å prøve å kjøre fra dem. Bruk heller pengene på å ta folk som selger dop til 13 åringer, voldtektere og annet avskum. Leste en gang i avisen at en som rante en gammel dame på åpen gate slapp unna med en advarsel, på siden stod det om en mann som hadde blitt tatt for snøscooter kjøring i nasjonalpark. Hvor er logikken? Dette er norge i sitt ess. Finnes garantert værre eksempler enn det jeg nevner.

9631813[/snapback]

For noe tull. Selvfølgelig er det glipper i systemet, sånn er det overalt. Men jeg tror ikke politiet kjøper bil for "showoff", bilparken må jo oppdateres. :p

De fleste steder kjøper de jo heller ikke Mercedes C-klasse, men helt andre biler. Politiet har jo inngått avtale med Møllergruppen om å kjøpe nye VW Passat som politibiler, saken er her.

Dessuten er det ikke politiet selv som bestemmer hvor mye penger de skal få, det er det Storting og Regjering som sørger for. Så get your facts straight.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
For noe tull.

Du trenger ikke lete lenge før du finner slikt som dette. Systemet er opplagt slik at det ikke skal være slik men disse karene vet å utnytte mulighetene. Man ser dem skjeldent uten at dem har hellidagstilleg og slikt.. Å da er dem KUN ute etter å plage den vanlige mannen i gata.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke lete lenge før du finner slikt som dette. Systemet er opplagt slik at det ikke skal være slik men disse karene vet å utnytte mulighetene. Man ser dem skjeldent uten at dem har hellidagstilleg og slikt.. Å da er dem KUN ute etter å plage den vanlige mannen i gata.

9637069[/snapback]

Det er nå i alle fall dine ord... :wee:

Lenke til kommentar

politiet har vel ikke lov å kjøre fortere enn 160km/t uansett, eller er det ikke slik lengre? hvis de ikke kan kjøre fortere enn det er det jo ikke vits med raskere politibiler. :) I trondheim ser jeg bare kjedelige volvoer, ikke noe spennende enda altså.

Lenke til kommentar
politiet har vel ikke lov å kjøre fortere enn 160km/t uansett, eller er det ikke slik lengre? hvis de ikke kan kjøre fortere enn det er det jo ikke vits med raskere politibiler. :) I trondheim ser jeg bare kjedelige volvoer, ikke noe spennende enda altså.

9641873[/snapback]

Ser ikke så mange volvoer her nå lenger i Rælingen. Ser flere Mondeo'er enn volvo'er her. Men det er fra sted til sted.

Noen steder kjører det ML :love: som politibil.

Lenke til kommentar
politiet har vel ikke lov å kjøre fortere enn 160km/t uansett, eller er det ikke slik lengre?

Tull og tøys. Politiet kan kjøre så fort de vil så lenge de er i uttrykning og situasjonen tilsier det. Det er opp til politibetjentene som kjører å vurdere hvor fort de skal gå, med tanke på risiko for andre trafikkanter osv.

Lenke til kommentar
politiet har vel ikke lov å kjøre fortere enn 160km/t uansett, eller er det ikke slik lengre?

Tull og tøys. Politiet kan kjøre så fort de vil så lenge de er i uttrykning og situasjonen tilsier det. Det er opp til politibetjentene som kjører å vurdere hvor fort de skal gå, med tanke på risiko for andre trafikkanter osv.

9646547[/snapback]

Det er ikke det jeg har hørt..: :hmm: har hørt at politiet har også en grense på hvor fort de kan kjøre...vet ikke helt jeg, men tror bare... :hmm:

Lenke til kommentar
Det er ikke det jeg har hørt..: :hmm: har hørt at politiet har også en grense på hvor fort de kan kjøre...vet ikke helt jeg, men tror bare... :hmm:

9648054[/snapback]

Hvorfor i all verden skulle politiet ha begrensninger på hvor fort de kan kjøre? Du kan jo forestille deg en biljakt eller uttrykning over lange distanser med den regelen der, det hadde jo ikke gått. Faenmeg som tatt rett ut av Donald. :p

Det blir jo som om militæret skulle hatt en begrensning på hvor mange kuler de kunne skutt i løpet av en dag.

Lenke til kommentar

9648054[/snapback]

Hvorfor i all verden skulle politiet ha begrensninger på hvor fort de kan kjøre? Du kan jo forestille deg en biljakt eller uttrykning over lange distanser med den regelen der, det hadde jo ikke gått. Faenmeg som tatt rett ut av Donald. :p

Det blir jo som om militæret skulle hatt en begrensning på hvor mange kuler de kunne skutt i løpet av en dag.

9648529[/snapback]

Det jeg hørte var at politiet hadde en grense på hvor fort de kunne kjøre for å IKKE skade andre uskyldige trafikanter.

Det med militæret er litt annerledes da, på veien er det uskyldige mennesker som har rett til å være der uten å bli drept, og i krig så er det meningen om å drepe motstanderen.

Så.... :p

Lenke til kommentar

9648054[/snapback]

Fordi politiets oppgave er å beskytte folket. Og derfor må man veie opp mot hverandre hva som er det beste, å kjøre i 240 km/t på vanlige veier for å ta en biltyv med all risiko det innebærer, eller slakke av på farten og satse på å ta han under roligere omstendigheter.

Lenke til kommentar

9648054[/snapback]

Fordi politiets oppgave er å beskytte folket. Og derfor må man veie opp mot hverandre hva som er det beste, å kjøre i 240 km/t på vanlige veier for å ta en biltyv med all risiko det innebærer, eller slakke av på farten og satse på å ta han under roligere omstendigheter.

9650753[/snapback]

... her kommer veisperringer og spikermatter til sin rett. En politijakt betyr ikke nødvendigvis at én bil forfølger en annen til de kriminelle plutselig går lei og overgir seg.

Lenke til kommentar

9648054[/snapback]

9648529[/snapback]

In ur face :tease:

Hadde rett denne gangen også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...