Andrs Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hei. Jeg lurer på om det er mulig å få tak i en plate som plaseres i søkeren, som viser strekene for det gyldne snitt til canon eos 400d. Finnes det? I såfall, hvor og hvor dyrt. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hei. Jeg lurer på om det er mulig å få tak i en plate som plaseres i søkeren, som viser strekene for det gyldne snitt til canon eos 400d. Finnes det? I såfall, hvor og hvor dyrt. 9438956[/snapback] trenger du det da? du klarer jo vel å tenke deg kor desse linjene går, dessuten: dersom du skifter mattskiva på 400d går garantien ut, (98% sikker) Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Men er det ikke å putte et stykke foran på søkeren? Canon har jo noen sånne fr noen av kameraene, men jeg finne ikke det gyldne snitt linjer for 400d. Forstår ikke hvorfor garantien skal gå ut av den grunn. Kan du forklare meg hvorfor? Og foresten så føler jeg at je trenger det, det vile jo gjøre ting litt lettere for meg. Lenke til kommentar
jo-kris Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 På mitt Nikon D80 kan jeg velge i menyen at jeg skal vise disse strekene i søkeren... Heter grid display i menyen. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 På mitt Nikon D80 kan jeg velge i menyen at jeg skal vise disse strekene i søkeren... Heter grid display i menyen. 9439394[/snapback] Det er fordi du har Nikon. Jeg vet ikke om Canon har noe slikt på noen modeller, men selv på 5D må du fysisk bytte mattskive for å få dette til. KatzEye, og sikkert andre produsenter, selger slike mattskiver til det meste av dslr - utvilsomt også 400D. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) På mitt Nikon D80 kan jeg velge i menyen at jeg skal vise disse strekene i søkeren... Heter grid display i menyen. 9439394[/snapback] Det er fordi du har Nikon. Jeg vet ikke om Canon har noe slikt på noen modeller, men selv på 5D må du fysisk bytte mattskive for å få dette til. KatzEye, og sikkert andre produsenter, selger slike mattskiver til det meste av dslr - utvilsomt også 400D. 9442821[/snapback] Du har helt rett i at dette er en Nikon sak - og faktisk noe som jeg savner i Canon'en min. Men det er mer for å få rette horisonter - noe jeg suger i. Resten av det du sier stemmer også. Tom Endret 6. september 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå