humanfly Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hei Har store problemer med å få en d-link dir-635 router til å prate med Get sitt nett. Dvs den får ingen ip adresse på wan porten. Det er et Motorola kabelmodem. Har prata med både Get og d-link support og de sier de samme, skru av modemet en stund (har prøvd alt fra 5 min til 8 timer) og koble så på routeren. Men ingen ip, den står bare å henger og henger. Kan se at det går en del trafikk mellom modem og router. Har også prøvd å klone siste brukte MAC adresse over på routeren sitt WAN interface - no luck. Har i det hele tatt prøvd alle forskjellige instillinger på WAN interfacet. Kjørt "ipconfig /release" på PCen, koblet deretter på router, men hjalp heller ikke. Noen som har noen tips? Routeren har siste EU firmware (husker ikke helt versjonen, er på jobb). *frustrert* Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Hei Har store problemer med å få en d-link dir-635 router til å prate med Get sitt nett. Dvs den får ingen ip adresse på wan porten. Det er et Motorola kabelmodem. Har prata med både Get og d-link support og de sier de samme, skru av modemet en stund (har prøvd alt fra 5 min til 8 timer) og koble så på routeren. Men ingen ip, den står bare å henger og henger. Kan se at det går en del trafikk mellom modem og router. Har også prøvd å klone siste brukte MAC adresse over på routeren sitt WAN interface - no luck. Har i det hele tatt prøvd alle forskjellige instillinger på WAN interfacet. Kjørt "ipconfig /release" på PC-en, koblet deretter på router, men hjalp heller ikke. Noen som har noen tips? Routeren har siste EU firmware (husker ikke helt versjonen, er på jobb). *frustrert* 9438850[/snapback] Dette hjelper vel ikke stort, men: Jeg har akkurat samme problemet med denne routeren og Get. Har du funnet ut av det? Edit: Sjekka med Get, og support bekrefta at de har en issue med dir-635, i alle fall i Oslo/Romerike-området. De arbeider visstnok med Dlink for å fikse det. Jeg får godsnakke med Datakjeden og håpe at jeg får byttet den Endret 20. september 2007 av Sinsen Lenke til kommentar
humanfly Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Fikk svar på første mail til d-link om at det var problemer med Get og at de jobba med saken. Venta to uker nå på et mer fyldig svar fra de. Sjekker også jevnlig for ny firmware, men ingenting så langt. Fint om du gir tilbakemelding på Datakjedens svar på et evt bytte. Kjøpte routeren der jeg også. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hei, var for litt siden innom Datakjeden, og de var veldig ålreite og lot meg bytte den. Jeg tok en Linksys WRT150N i stedet, og den fungerer helt flott. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå