Gå til innhold

Get bredbånd og D-link dir-635 problemer


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har store problemer med å få en d-link dir-635 router til å prate med Get sitt nett. Dvs den får ingen ip adresse på wan porten. Det er et Motorola kabelmodem. Har prata med både Get og d-link support og de sier de samme, skru av modemet en stund (har prøvd alt fra 5 min til 8 timer) og koble så på routeren. Men ingen ip, den står bare å henger og henger. Kan se at det går en del trafikk mellom modem og router. Har også prøvd å klone siste brukte MAC adresse over på routeren sitt WAN interface - no luck. Har i det hele tatt prøvd alle forskjellige instillinger på WAN interfacet. Kjørt "ipconfig /release" på PCen, koblet deretter på router, men hjalp heller ikke. Noen som har noen tips? Routeren har siste EU firmware (husker ikke helt versjonen, er på jobb).

 

*frustrert*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har store problemer med å få en d-link dir-635 router til å prate med Get sitt nett. Dvs den får ingen ip adresse på wan porten. Det er et Motorola kabelmodem. Har prata med både Get og d-link support og de sier de samme, skru av modemet en stund (har prøvd alt fra 5 min til 8 timer) og koble så på routeren. Men ingen ip, den står bare å henger og henger. Kan se at det går en del trafikk mellom modem og router. Har også prøvd å klone siste brukte MAC adresse over på routeren sitt WAN interface - no luck. Har i det hele tatt prøvd alle forskjellige instillinger på WAN interfacet. Kjørt "ipconfig /release" på PC-en, koblet deretter på router, men hjalp heller ikke. Noen som har noen tips? Routeren har siste EU firmware (husker ikke helt versjonen, er på jobb).

 

*frustrert*

9438850[/snapback]

 

Dette hjelper vel ikke stort, men: Jeg har akkurat samme problemet med denne routeren og Get. Har du funnet ut av det?

 

Edit: Sjekka med Get, og support bekrefta at de har en issue med dir-635, i alle fall i Oslo/Romerike-området. De arbeider visstnok med Dlink for å fikse det.

 

Jeg får godsnakke med Datakjeden og håpe at jeg får byttet den :(

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar

Fikk svar på første mail til d-link om at det var problemer med Get og at de jobba med saken. Venta to uker nå på et mer fyldig svar fra de. Sjekker også jevnlig for ny firmware, men ingenting så langt.

 

Fint om du gir tilbakemelding på Datakjedens svar på et evt bytte. Kjøpte routeren der jeg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...