Gå til innhold

Problemer med wow.exe og bruk av CPU.

Aquabat

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig formatert hardisken min, men etter å ha lagt inn World of Warcraft igjen har jeg støtt på et litt snodig problem. Tidligere har jeg ikke hatt noe problem med lagg, og har uten problem raidet med maks instillinger og stabilt 60 fps, men etter ny installasjon ligger jeg å surrer rundt på 10 fps.

Etter litt feilsøking kom jeg fram til at wow.exe bruker 100% CPU hele tiden, med mindre jeg kjører i ikke-maksimert windowed mode, noe som fører til at bruken går ned til mellom 80 og 100%. Jeg mener å huske at CPU-bruken lå langt lavere før formatering, så jeg antar at det er her problemet ligger. Løsningen, derimot, er jeg mer usikker på.

Hardwaren er forsåvidt grei nok, og har ikke vordet meg problemer tidligere, noe som gjør det vanskelig å tro at det er der problemet ligger.

DFI LANPARTY UT nF3 250Gb

Athlon64 3200+

1 GiB ram

Radeon X800 XT

Jeg har en helt frisk installasjon av Windows XP, klinisk fritt for spyware, virus eller andre ulumskheter, så det er ikke der problemet ligger. Har også slettet alt av addons og reinstallert WoW (hvilket tar tid ...), også det uten resultat.

Siden hardwaren min KAN være problemet, prøvde jeg å nappe ut ting og tang for å se om det hjalp. Etter å ha nappet ut lydkortet, et eldre SoundBlaster Live! 5.1, oppdaget jeg at onboard-lydkortet ikke fungerte. Device Manager kan fortelle meg at det ligger ett stk unknown device inne i maskinen min, noe jeg antar et lydkortet, men det vil ikke la seg installere. Chippen er av typen Realtek ALC850, og jeg har prøvd all verdens drivere uten hell. Det er heller ikke mulig å enable/disable onboard lydkort i BIOS.

Det fungerer heller ikke å disable enheten og putte inn det gamle lydkortet.

Det ble en relativt lang post, men som dere sikkert skjønner så har jeg gått tom for idéer.

Så, noen som har hatt samme problemet før, og fant dere en løsning?

(Postet først i WoW-forumet, men antar det er mer relevant for problemet mitt at den ligger her)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...