Gå til innhold

Hvorfor må folk kjøre forbi under øvelseskjøring?

Henrikenn

Anbefalte innlegg

Men da er vi egentlig eninge da :)

Det er ikke lov, men det er det beste å gjøre, praktisk sett.

Ser selv at også politiet ligger i 90km/h, veldig ofte, så det sier vel litt at det kanskje ikke er så nøye selv om det er ulovlig.

Men èn ting: Man får ikke bot ved å legge seg i 90km/h på speedometer der det er 80 - sone :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å komme litt tilbake til topic her:

Jeg mener det er helt greit at folk kjører forbi, det er jo trossalt bedre enn att de ligger 20cm unna bakfangeren din ;)

Det optimale er jo såklart å følge trafikken, men det er jo vanskelig da du som oftest må bryte fartsgrensa...

Den som øvelseskjører bør ha kjørt litt på mindre trafikkerte veier og være trygge nok på seg selv til at de faktisk kan holde fartsgrensa på e6 osv

Lenke til kommentar
Ok, men da får de som er redd for å få bot ligge i 80 å sinke trafikken da:)

Ja, for det er tøft å kjøre raskt, det vet vi alle :thumbup: Utmerket "saueholdning" du har må jeg si.

9464908[/snapback]

Å herregud hvor patetisk er det mulig å bli? :ermm:

Så da har omtrent alle bilister en saueholdning? Tosk!

Du er en av de menneskene som provoserer meg aller mest, ved å komme med slike usaklige og idiotiske kommentarer som at det er tøft å bryte fartsgrensa :thumbdown:

Og har jeg noen gang nevnt i denne tråden at jeg har kjørt fort? Nei :)

Du er et godt eksemplar på en som ikke klarer å se forskjell på teoretisk og praktiske sammenhenger :)

Lenke til kommentar

Nei du sier bare at du prøver å få folk uten lappen til å kjøre 10km/t for fort. Veldig bra og lære folk uten lappen at det er best å kjøre litt for fort :)

Personlig hater jeg når folk legger seg 10cm bak meg når jeg ligger i 85 i 80 sona bare pga L'n, fristende å bare trøkke på bremsen en gang. (øvelseskjørebilene mine er bare skrap uansett så why not)

Lenke til kommentar
Nei du sier bare at du prøver å få folk uten lappen til å kjøre 10km/t for fort. Veldig bra og lære folk uten lappen at det er best å kjøre litt for fort :)

Personlig hater jeg når folk legger seg 10cm bak meg når jeg ligger i 85 i 80 sona bare pga L'n, fristende å bare trøkke på bremsen en gang.  (øvelseskjørebilene mine er bare skrap uansett så why not)

9465049[/snapback]

Det spørs hvordan du tolker det, teoretisk og praktisk sett :)

Lenke til kommentar

På lengere strekker der det er slake svinger og trafikken ruller i 90,sa kjørelærern min at du kan sleppe på litt slik at du holder følge og ikke hindrer.

Jeg kjørte litt over en mil med en trailer i ræva. Den var toppen 3-4 meter unna. Vi holdt 90. Hadde en elg etc. hoppet ut i veien og jeg måtte bråbremse hadde vi blitt most av den trailern bak. Hadde ikke hatt sjans.

Da blinka jeg litt med bremselysene,så la han seg 100 meter bak eller noe. Men er sykt irriterende!

Lenke til kommentar
Ikke som jeg vet om.

Har ofte blitt stoppet når jeg har hatt 90km/h på speedometeret.

De sa ingenting på farta.

9464794[/snapback]

Den minste foreleggstrinnet starter på inntil fem km/t. Det betyr enkelt forklart at alt over 80 km i utgangspunktet skal det gis forenklet forelegg på.

Og ja, jeg vet om de som har fått forenklet forelegg for å ha kjørt både 5km og 8 km for fort i 80 sonen. (Den ene målink og den andre boks).

Lenke til kommentar
Nei, men vet at politiet trekker ifra 5 km/h  :)

9464758[/snapback]

De gamle satsene var 500 kr for 5km/t over..

- når fartsgrense på stedet er 70 km/t eller høyere,

og fartsoverskridelsen er,

j) til og med 5 km/t kr 500.-

Man får bot fra 5 km/t og oppover. Sikkerhetsmarginen på laser er 3 km/t og på radar 5 km/t.

Sist jeg sjekket, var kun en radar i bruk i norge.. Laser blir mest brukt. ATK har feilmargin på 5 km/t.

On topic: Jeg kjører forbi pga de er en fare i trafikken siden dem ikke er opplært.. Kjørte sist forbi en "L" i dag tidlig :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg føler ikke noe behov for å kjøre forbi en L-er, men når det derimot kommer til mopeder så er det enkelte ganger jeg vil forbi. Ikke fordi det går sakte, men fordi jeg ikke føler meg trygg på slike trafikanter. De aller fleste mopedister jeg møter i trafikken klarer å komme opp i en farlig situasjon innen et par minutter. Jeg synes det er greiest å komme meg forbi dem så jeg er nok blant de som ikke klarer å ligge bak slike. :innocent:

Men for å nærme meg topic litt: Jeg kjørte igjennom Østerdalen et par ganger i sommer med bilen som min søster L-er med innimellom og på nettene skal jeg innrømme at det kan gå litt hurtigere enn fartsgrensene. Det er bare enkelte som ikke klarer å la seg bli forbikjørt av en med L :) Når jeg kjører forbi så skal de på liv og død forbi kun kort tid etter. Langt over grensen for idioti enkelte ganger.

Beklager litt off-topic :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...