Gå til innhold

Hvorfor må folk kjøre forbi under øvelseskjøring?

Henrikenn

Anbefalte innlegg

Yo. En ting som irriterer meg grådig,er når "tøffe" bilister SKAL forbi deg når de ser at det er en "L" bakpå bilen. Sikkert mange her med lappen,så derfor: Hvorfor får alle en fetish på å kjøre forbi når man har en "L" bakpå bilen?

Den "L"en er der fordi du skal ta hensyn. Ikke tøffe deg og kjøre forbi..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det slapp jeg å oppleve mye av egentlig ... Jeg lå ganske nøyaktig på grensa hele tiden, og om jeg varierte var det maks 5 oppover. Kan ikke huske å bli forbikjørt så veldig mange ganger mer enn når man ligger på grensa uten [L] bak.

Men, selvsagt er det noen som tøffer seg og absolutt skal vise at de har lappen. Sånn vil det alltid være.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si at jeg opplevde noe spesielt mye til slikt når jeg øvelseskjørte. Uansett når jeg kjørte med L eller uten, så er det alltid noen som gjerne vil kjøre veldig fort, og jeg har alltid blitt forbikjørt endel, selv om jeg som regel holder meg 5-10km/t over fartsgrensen

Lenke til kommentar

Skjedde ikke med meg når jeg øvelseskjørte, men så lå jeg gjerne i 90-100 i 80-sona også da.

Nå som jeg har lappen så kjører jeg som oftest forbi biler med L, rett og slett fordi de kjører saktere enn det jeg vil kjøre. Jeg bruker vettet når jeg kjører forbi da, kjører ikke forbi i svinger og slikt, venter til det kommer en grei slette uten biler i mot.

Hvor fort jeg kjører på veien nå, vil jeg ikke si, kan være onkel blå leser på forumet, og jeg har lagt ut bilder av bilen min på foruemt i en annen tråd nemlig. :whistle:

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
Hvor fort jeg kjører på veien nå, vil jeg ikke si, kan være onkel blå leser på forumet, og jeg har lagt ut bilder av bilen min på foruemt i en annen tråd nemlig.  :whistle:

9439513[/snapback]

Det du skriver her vil uansett ikke være nok bevis. Legger du ut en video av "grisekjøringen" derimot.

Jeg kjører nesten alltid forbi "L"-biler. Rett og slett av den enkle grunn at de har en tendes til å slakke veeeldig mye ned før svinger. Tilogmed svinger som er så slakke at det ikke er nødvendig. Ikke klarer de å holde en konstant hastighet på rettstrekker heller. Av samme grunn kjører jeg også forbi både busser og lastebiler.

Alt dette skjer selvfølgelig kun på landeveien.

Lenke til kommentar

Kjører forbi L-biler og unngår dem til en hver tid fordi de kan som oftest ikke bakkestart, eller starte etter å ha stoppet. Så kjører de fleste for sakte, eller så er det bare irriterende å henge bak en bil der sjåføren ikke har lappen og er nervøs.

Selv likte jeg aldri å kjøre med en L bak på bilen, fordi jeg ble irritert over at folk kjørte forbi meg, nå vet jeg bedre hvorfor...

Lenke til kommentar
En tin gjeg virkelig har merket meg er når jeg en gang i blant tar frem scooteren. Selv om jeg holder lett 75 nedover i en 60-bakke skal folk forbi. Der er det den mopedmentaliteten som råder, og jeg opplever den som sterkere enn øvelsekjringsmentaliteten.

9443208[/snapback]

Jeg føler meg absolutt ikke trygg når jeg kjører bak en på moped, i fartsgrensen eller ikke. Dette er pga at mange som kjører moped er umodne 16-åringer med en svak forståelse for trafikkregler, samt at om mopeden foran kræsjer, velter eller hva det skulle være så vil jeg absolutt ikke kjøre over han.. bedre å kjøre i bakenden på en bil enn over en person uten beskyttelse. (holder god avstand, men alikevel...)

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar
En tin gjeg virkelig har merket meg er når jeg en gang i blant tar frem scooteren. Selv om jeg holder lett 75 nedover i en 60-bakke skal folk forbi. Der er det den mopedmentaliteten som råder, og jeg opplever den som sterkere enn øvelsekjringsmentaliteten.

9443208[/snapback]

Du sier noe!

Lenke til kommentar

Andre dagen lå jeg i 55 i 50-sonen, og en taxi lå med ca 10cm mellomrom mellom min bil ag taxien, han holdt på å kjøre inn i tre biler for å komme forbi meg, jeg kunne ikke se frontlyktene hans om jeg snudde meg elelr om jeg brukte speilet, jeg lå som sagt over fartsgrensa, men han skulle forbi. Et minutt senere tok jeg ham igjen, og da kjørte han normalt. Jeg regner med at det bare var p.g.a l-skiltet bakpå. (Faren min snudde seg og viste fingern til han tredje gangen han holdt på å frontkollidere med møtende bil)

Lenke til kommentar

:ohmy:

Yo. En ting som irriterer meg grådig,er når "tøffe" bilister SKAL forbi deg når de ser at det er en "L" bakpå bilen. Sikkert mange her med lappen,så derfor: Hvorfor får alle en fetish på å kjøre forbi når man har en "L" bakpå bilen?

Den "L"en er der fordi du skal ta hensyn. Ikke tøffe deg og kjøre forbi..

9438565[/snapback]

Svært sjelden jeg ser biler som på død å liv skal forbi en L-merket bil. Vanligvis holder de god avstand - og kjører forbi når det er klart og trygt å gjøre det. men mange L-merkete biler kjører som de skulle vært fulle, både over kantelinje og midtlinje i veien, kommer ikke igang før lyset skifter til rødt igjen og er antagligvis alt for tidlig ute i trafikken (bør starte øvelseskjøring på lite trafikkerte steder). Og at en bil har L merke sier ingenting om at det er øvelseskjøring. Hvorfor tas ikke merket av når øvelseskjøringen er over? I morgentrafikken ser jeg daglig 10-15 biler med L-merket og bare en person i bilen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Forbikjøringer vil uansett forekomme selv når du ikke har den pene "L" en i bakruta.. Selv så missliker jeg å kjøre forbi folk, men dersom de som sagt ligger langt under fartsgrensa så benytter jeg første annledning.

Men som tidligere sagt. Enten du har en "L-bil" eller ikke, så vil du bli forbikjørt mange ganger ;)

Og mange liker bare rett og slett å kjøre forbi. Blir også forbikjørt på landeveier hvor jeg selv ligger i rundt 100-110, så det er ikke alltid fordi du kjører for sakte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...