dagatle Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 For å få tak i sida sin sin "root" kan man benytte $_SERVER[DOCUMENT_ROOT] Hvordan kan man definere sine egne variabler i dette arrayet ? Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 $_SERVER[] indikerer bare at dette er en predefinert server variabel, på lik linje med $_POST[] og $_GET[] som viser at variabelen er sendt gjennom en form eller via adresselinjen. Dersom register_globals = On i php.ini, trenger du ikke bry deg om noen av disse, selv om det kan være greit å se hvor variablene kommer fra. Lenke til kommentar
dagatle Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 Okayi php.ini er "register_globals = On". Hvordan gjør jeg det da for å få registrert en variabel som feks angir path til et område hvor jeg har include filer som jeg vill ha med på alle sidene ?? Hadde jo vært greit om dette hadde blit registrert en gang i serveren og så jeg slapp å angi dette på alle de forskjellige sidene jeg har på servern. Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Da kan du bare bruke $documet_root. Dersom du vil "endre" på denne, $path = "".$documet_root."/pages/"; Videre kan du bruke sessions for å unngå å sette variabelen mer en en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå