Gå til innhold

Stemmer du i årets kommunevalg?

Stemmer du i årets kommunevalg?  

96 stemmer

1. 1. Stemmer du i årets kommunevalg?

• Ja, jeg stemmer på valgdagen
      42
    • Ja, jeg forhåndsstemmer
      12
    • Nei, jeg stemmer ikke i år selv om jeg kan
      19
    • Nei, jeg har ikke stemmerett
      23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skuffet over alle som sier de ikke skal stemme her, selv om de har stemmeretten. Det må da være noen som dere er litt enige med, eller tror kan endre på ting. Møt ihvertfall opp og stem blank, og vis at dere er misfornøyd. Å bare sitte i sofaen og sutre for seg selv hjelper ingen, og synes alle skylder samfunnet såpass!

Skjerp dere!

Lenke til kommentar
Møt ihvertfall opp og stem blank, og vis at dere er misfornøyd.

Det gir et mye sterkere signal til politikerne å helt la være å stemme. Er det noe de frykter, er det lav valgdeltakelse. Er nok derfor noen av dem i panikk har kommet med tullete forslag om å innføre stemmeplikt.

Ifølge målinger er det 15-20% færre som i år har fulgt riks-tv debattene, enn ved forrige kommunevalg. Folk er lei, og slår av tv eller swapper over til en annen kanal. Synes det blir feil "å tvinge" folk til å stemme (blankt), bare for å tekkes politikernes selvopptatthet.

Blir iallefall spennende å se om dalene interesse vil gi utslag på valgdeltakelsen i forhold til forrige kommunevalg.

Lenke til kommentar

Vel, å la være å stemme kan like gjerne vise at du gir blaffen i samfunnet og hvem som styrer, som at du er misførnøyd. Det er mange nok av dem som ikke engang bryr seg nok om politikk til å være misfornøyd engang.

Ved å stemme blankt viser du klart og tydelig at; JA, du bryr deg, du gidder å stemme og at du er misfornøyd med noe ved det systemet vi har idag. Dermed blir det et bevisst valg at ingen får stemmen din, og ikke det at du ikke bryr deg om politikk eller engang gidder å bruke stemmeretten.

Lenke til kommentar

Skulle egentlig forhåndsstemme i går, men det kokte bort.

Så må kjøre inn til Oslo på mandag å stemme. Må bare finne ut hvor.

Det står vel på valg.no så det blir ikke noe stress :)

Syns det er rart så mange ikke gidder å stemme. Det er jo bare idiotisk!

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...