Gå til innhold

Stemmer du i årets kommunevalg?

Stemmer du i årets kommunevalg?  

96 stemmer

1. 1. Stemmer du i årets kommunevalg?

• Ja, jeg stemmer på valgdagen
      42
    • Ja, jeg forhåndsstemmer
      12
    • Nei, jeg stemmer ikke i år selv om jeg kan
      19
    • Nei, jeg har ikke stemmerett
      23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig stemmer jeg. Det å ikke stemme er rett og slett personer som virker til å ikke bry seg om hva som skjer. Det er jo litt ironisk mange av de som ikke stemmer klager minst like mye på hvordan samfunnet er, og argumenterer "Jeg stoler ikke på noen" til å ikke stemme.

Det å stemme blankt er ikke ekvalient til å ikke stemme. Ved å stemme blankt fraskriver du deg "retten" til å klage på endringer, og indirekte sier du skriver deg ut av samfunsdebatten, men ved å stemme blankt sier du at du ikke har tillitt til noen partier.

Kunne personlig ikke tenkt meg å stemme blankt, har stemt, og ferdig med min samfunnsplikt :)

Lenke til kommentar

Skal ikke stemme, boikotter valget fordi jeg er lut lei gnålet, og at debatten domineres av rikspolitikere. Fortsetter det i samme spor, kan man liksågodt sette lokaldemokratiet ut på anbud..

Seriøst så burde det kanskje vært vurdert å ha Stortingsvalg og Kommunevalg på

samme valgdagen, dvs. samtidig hvert 4. år. Da hadde vi fått ei romsligere pause fra sirkuset, og færre hadde gått lei?

Lenke til kommentar
Skal ikke stemme, boikotter valget fordi jeg er lut lei gnålet, og at debatten domineres av rikspolitikere. Fortsetter det i samme spor, kan man liksågodt sette lokaldemokratiet ut på anbud..

Seriøst så burde det kanskje vært vurdert å ha Stortingsvalg og Kommunevalg på

samme valgdagen, dvs. samtidig hvert 4. år. Da hadde vi fått ei romsligere pause fra sirkuset, og færre hadde gått lei?

9440858[/snapback]

Kanskje ikke så innmarri rart at TVdebattene og riksavisene domineres av rikspolitikere. Hvem i Oslo har interesse av å se en debatt imellom Namsos AP og Namsos FrP liksom..?

Lenke til kommentar

9440858[/snapback]

Da kan du stemme på FrP eller Høyre og få fortgang i prosessen :) De vil bare ha to nivåer og derfor avskaffe fylkesnivået helt. Og gjerne flere kommunesammenslåinger.

Jeg foretrekker å vente og se om det blir bedre med de nye regionene som kommer neste år, og som kommer til å få litt mer makt enn fylkesnivået i dag, selv om jeg heller ville sett at mer makt ganske enkelt skulle delegeres til de gamle fylkene. Som du antyder: Det er [ekte] lokaldemokrati som engasjerer folk lokalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...