erlber Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Tenker på å kjøpe meg en telelinse til nikon d40x. 55-200 (eller 55-300). Noen ideer? Har tenkt på mulighet for makro Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Klin til med en Nikon Nikkor 70-200 f2.8 VR Endret 6. september 2007 av oivind_dahle Lenke til kommentar
archanios Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Dersom du kan forklare litt meir kva type fotografering du vil ha det til, så er det enklare å komme med spesifike anbefalingar. Om du f.eks må ha eit raskt objektiv for action-foto o.l eller om du klarer deg med litt mindre blender. Dyrefotografering? Sport? All-around? Så er det også greit å vite kva budsjett du har på det? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Mitt dekker de fleste områder Helt sikkert! Lenke til kommentar
archanios Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det kan eg vel vere tilbøyelig til å vere enig i, men så spørs det kor mykje han hadde tenkt å legge i det då. Dersom Nikkoren blir for dyr og han forstatt ønsker f/2.8 så kan vel Sigma sin vere eit alternativ, og har ikkje Nikon ein 80-200 som er eindel rimeligare? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Joda Men han spurte jo om ideer Dette var min Lenke til kommentar
archanios Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Ja då er det berre å høre om trådstartar har fått noko nyttig, eller om han helst skulle hatt noko anna.. Lenke til kommentar
Toffer Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 http://www.europe-nikon.com/product/no_NO/...9/overview.html Denne er vel å anbefale som førstegangs-telezoom. Stabilisering og rask fokusmotor. Noe macro-objektiv er det ikke. Skal du ha et macro-objektiv med autofokus til d40 må du temmelig høyt opp i pris. Men autofokus på macro er vel kanskje sjeldent ønskelig egentlig Da kan det vel være noe å tenke på noe fra tamron eller sigma(?). Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Tenker på å kjøpe meg en telelinse til nikon d40x. 55-200 (eller 55-300). Noen ideer? Har tenkt på mulighet for makro 9437733[/snapback] Så vidt jeg vet, får du ikke ekte makro på telelinser. Tamron og Sigma reklamerer med makro på noen av sine telelinser, men dette er da kun 1:2 makro eller dårligere. Ekte makro er 1:1. Nikon AFS 55-200, med eller uten VR, burde være et greit valg for deg. Har du tenkt å bruke mer enn ca. 2500 kroner, så kan du vurdere Nikon AFS 70-300 VR. Kjøper du Tamron, så får du ikke autofokus med D40x. Kjøper du Sigma HSM, så får du autofokus, men du drar med deg ulempene med å kjøpe Sigma (produktvariasjon, dårlig fremoverkompatibiltet, dårlig kvalitetssjekking osv...). Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Så vidt jeg vet, får du ikke ekte makro på telelinser. Du har Nikkor Zoom-Micro 70-180 f/4.5-5.6D, som gir ekte macro med tilleggsutstyr... Det er vel også eneste. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Anbefaler en Nikon 70-300 VR eller 55-200 VR. Makro får du ikke. Hvis penger ikke er en begrensning vil jeg anbefale 70-200 f/2,8 VR. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå